Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parsec01
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Waar kun je specificaties vinden van deze router zoals welke hardware er wordt gebruikt voor de wifi, de netwerkpoorten en evt welke switch. Kan het nergens vinden. Hoe moet iemand een eigen Openwrt firmware bouwen zonder deze info?

Ik kan het niet, maar zou het stukje bij beetje wel willen leren.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Parsec01 op 08-06-2021 23:23)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als de fabrikant geen details geeft, is de enige manier om hier achter te komen door 'm open te schroeven :) Dat is hoe je OpenWRT firmware maakt voor een 'onbekende' router: door te kijken welke chips erin zitten, en hopen dat er iets van een serial of debug header beschikbaar is. Als je geluk hebt heeft iemand al ondersteuning geschreven voor de gebruikte chips, en hoef je deze modules 'alleen maar' aan elkaar te knopen. Anders zul je opzoek moeten naar de specificaties van de onbekende chips, of worst case reverse engineeren.

Waar je zeker met routers rekening moet houden, is dat een fabrikant regelmatig de gebruikte chips kan wijzigen, afhankelijk van prijs en beschikbaarheid. Zie bijvoorbeeld deze TP-Link TL-WA901ND router die vijf verschillende revisies heeft. Als je dus een TL-WA901ND koopt weet je niet welke je precies krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 08-06-2021 22:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-07 10:48
Geen idee. Ik snap wel dat je er ook niet uit komt allemaal maar een warrig verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:52

Detmer

Professioneel prutser

Op de OpenWRT site staat een lijst met compatible apparaten: https://openwrt.org/supported_devices

[ Voor 31% gewijzigd door Detmer op 08-06-2021 22:10 ]

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als de fabrikant geen details geeft, is de enige manier om hier achter te komen door 'm open te schroeven :) Dat is hoe je OpenWRT firmware maakt voor een 'onbekende' router: door te kijken welke chips erin zitten, en hopen dat er iets van een serial of debug header beschikbaar is. Als je geluk hebt heeft iemand al ondersteuning geschreven voor de gebruikte chips, en hoef je deze modules 'alleen maar' aan elkaar te knopen. Anders zul je opzoek moeten naar de specificaties van de onbekende chips, of worst case reverse engineeren.

Waar je zeker met routers rekening moet houden, is dat een fabrikant regelmatig de gebruikte chips kan wijzigen, afhankelijk van prijs en beschikbaarheid. Zie bijvoorbeeld deze TP-Link TL-WA901ND router die vijf verschillende revisies heeft. Als je dus een TL-WA901ND koopt weet je niet welke je precies krijgt.

[ Voor 26% gewijzigd door Daedalus op 08-06-2021 22:40 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Deze router
Welke mag dat dan zijn?

We hebben geen glazen bol

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

RobbyTown schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:26:
[...]

Welke mag dat dan zijn?

We hebben geen glazen bol
Het product is gelinkt aan het topic :)
Of er WRT op kan draaien: zie de link die al genoemd is.
En verder kun je op smallnetbuilder.com en routerchart.com behoorlijk veel info vinden. Als google het niet al gewoon geeft met een simpele zoekquery :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Parsec01
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-11-2024
Dan zal ik 'm denk ik inderdaad open moeten halen. Het leren van reverse engineering gaat met echt te ver. Modules aan elkaar knopen is inderdaad zo ongeveer zo ver als ik wil gaan.

Bedankt zover :)
Daedalus schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:20:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Parsec01 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:45:
Dan zal ik 'm denk ik inderdaad open moeten halen. Het leren van reverse engineering gaat met echt te ver. Modules aan elkaar knopen is inderdaad zo ongeveer zo ver als ik wil gaan.

Bedankt zover :)
Modules aan elkaar knopen zal ook wel een kluif worden. Adding new device support en Hardware Hacking First Steps bevatten handige informatie om mee te beginnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 06:36

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

The Eagle schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:31:
[...]

Het product is gelinkt aan het topic :)
Of er WRT op kan draaien: zie de link die al genoemd is.
En verder kun je op smallnetbuilder.com en routerchart.com behoorlijk veel info vinden. Als google het niet al gewoon geeft met een simpele zoekquery :)
Gevonden op mobiel dus lekker verstopt achter de knop/balk 'onderwerpen'.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1