Vraag omtrent corona en zonvakantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:18
Hallo allemaal,

Aangezien de reisbureaus niet bereikbaar zijn en ik het antwoord op mijn vragen nergens kan vinden probeer ik het hier even.

Hoe zit het met het terugkrijgen van de volledige reissom als je 24 uur voor je gaat vliegen positief test?

Tui bijvoorbeeld zegt het volgende:

Als je voor vertrek positief getest bent, adviseren wij je contact op te nemen met je annuleringsverzekering om de mogelijkheden te bespreken. Heb je geen annuleringsverzekering of biedt deze onvoldoende dekking, neem dan contact op met ons Customer Services Center.

A. Welke annuleringsverzekering (kortlopend) dekt dit uberhaupt?
B. Customer Services Center is NIET bereikbaar. Iemand hier ervaring met Tui omtrent hun voorwaarden als je positief test net voor je vertrekt?

Stel reisbureau zou niet tot vergoeding overgaan en je bent aangewezen op een externe verzekeraar dien je dan een minimum aantal maanden verzekerd te zijn of maakt dat niks uit? Bij Rechtsbijstand is dat namelijk wel zo. Is een reisverzekering dan voldoende of heb je specifiek een annuleringsverzekering nodig?

Misschien veel vragen, maar precies dit punt zie ik nergens terugkomen in duidelijke taal althans bij de reisaanbieders.

Alvast dank!

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:16

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

'annuleren bij positieve coronatest' is een leuke zoekterm

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:57:
'annuleren bij positieve coronatest' is een leuke zoekterm
Dan krijg je ''vage'' antwoorden als;

Je hebt recht op een vergoeding.

Mijn vraag is: A. Wie geeft die vergoeding (doen reisbureaus dat of verzekering?) B Hoeveel is die vergoeding? 100%? Dat lees ik namelijk niet.

Dan nog de vraag hoe lang je verzekerd moet zijn alvorens in aanmerking te komen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

En wat denk je hier te krijgen?

zo maar een verzekeraar:
Als je positief getest wordt op corona en niet mag reizen naar het betreffende land, dan worden de annuleringskosten vergoed als je een annuleringsverzekering hebt afgesloten.
maar kijk ook even hier:

'vakantie naar oranje land verzekering'

[ Voor 12% gewijzigd door Tens op 08-06-2021 21:02 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Dat ligt toch aan de verzekering? En meestal moet je een verzekering afsluiten na een x aantal dagen van boeking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Tens schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:01:
En wat denk je hier te krijgen?

zo maar een verzekeraar:

[...]

maar kijk ook even hier:

'vakantie naar oranje land verzekering'
Het is een geel land overigens. Annuleringskosten is hoeveel procent van de hoofdsom? Om nu elke verzekeraar te bellen is ook wat ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Lees de voorwaarden van jouw annuleringsverzekering en van jouw reisaanbieder. Daarin zal je antwoord staan.

Annuleringsverzekering heb je af te sluiten voor of vlak na (enkele dagen) na boeken van de reis/ticket etc. Als je het nu wil afsluiten en in maart hebt geboekt of zo, kun je :w naar de dekking over het algemeen.

En als het een algemene vraag is: Independer geeft een aardig overzicht volgens mij en Google natuurlijk ook, maar dan moet je wel zelf klikken en lezen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Bastien schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:10:
Lees de voorwaarden van jouw annuleringsverzekering en van jouw reisaanbieder. Daarin zal je antwoord staan.

Annuleringsverzekering heb je af te sluiten voor of vlak na (enkele dagen) na boeken van de reis/ticket etc. Als je het nu wil afsluiten en in maart hebt geboekt of zo, kun je :w naar de dekking over het algemeen.

En als het een algemene vraag is: Independer geeft een aardig overzicht volgens mij en Google natuurlijk ook, maar dan moet je wel zelf klikken en lezen.
Willen het juist andersom doen. Extern verzekering afsluiten daarna pas boeken ;) Want de verzekeringen van de reisbureaus zelf zijn schreeuwend duur.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:33
Het ligt volledig aan je verzekering, er zijn verzekeringen die JOUW kosten terugbetalen. Er zijn verzekeringen die alle tickets laten annuleren, en er zijn verzekeringen die delen laten annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
99ruud99 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:14:
Het ligt volledig aan je verzekering, er zijn verzekeringen die JOUW kosten terugbetalen. Er zijn verzekeringen die alle tickets laten annuleren, en er zijn verzekeringen die delen laten annuleren.
Aha dus dat verschilt. Iemand goede ervaringen met bepaalde verzekeraars hiervoor?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens

Tens

CryptoNL schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:03:
Om nu elke verzekeraar te bellen is ook wat ;)
Wrom?
Je wilt toch de beste optie voor jou, of ga je blind uit van de deskundologen hier?
Advies hier is met garantie tot aan de deur... :+

https://www.independer.nl/reisverzekering/intro.aspx

[ Voor 8% gewijzigd door Tens op 09-06-2021 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:39
Ik verwacht eigenlijk dat nu een verzekering afsluiten die de volledige reissom dekt bij een corona geval nog dekt altijd wel redelijk duur zal zijn, immers is het risico op corona momenteel gezien relatief hoog, al neemt het natuurlijk wel af.

Zeker als je ook wil afdekken dat je gedekt bent wanneer je in quarantaine zou moeten omdat een buurman, collega, neefje e.d. positief getest is waar je toevallig contact mee hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Andere gedachte: hoe betrouwbaar zijn die reisbureaus geweest in corona tijd? Waarom zou je weer die gok wagen?

Mijn zomervakantie heb ik volledig flexibel geboekt. Dat wil zeggen: parkeren schiphol, huurauto en verblijf tot 1 dag voor vertrek volledig geld retour bij annuleren. Alleen schiphol rekende een kleine toeslag van minder dan 10 euro. Vliegtickets mag ik tot de dag van vertrek omboeken en bij negatief reisadvies geld terug. Niks afhankelijk van een reisbureau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1