Ramgeheugen upgraden in laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Hoi,

Ik heb deze laptop:

pricewatch: Acer Aspire VX-591G-54PD

Op dit moment liggen de prijzen bijzonder hoog en eigenlijk heeft deze laptop maar 2 problemen: hij is heel zwaar en 8gb ramgeheugen is toch wel erg weinig.

Dat zware kan ik nog wel even mee leven. Want als ik hem lichter wil maken moet ik echt een andere en dat komt later wel.

Ik zoek een?
Meer ramgeheugen

Wat is je budget?
Ik heb geen idee van de prijzen van laptop ram op dit moment. Het moet natuurlijk niet zo veel kosten dat ik net zo goed een nieuwe laptop kan kopen, maar het hoeft ook niet voor een kwartje. Gewoon wat realistisch is binnen de wens.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik gebruik de laptop voor studie. Microsoft Office draait al prima, maar in de Adobe Creative Cloud loop ik tegen het ramgeheugen aan.

Zelf dacht ik aan een upgrade van 8 naar 16gb zodat er alleen 8gb bij hoeft. Maar ik kan niet vinden of er nou 1 van 8gb in zit of 2 van 4. En ook de snelheid niet. En zal 16 dan voldoende zijn? 32 lijkt me voor dit systeem gelijk weer veel.

Ik wil deze laptop zelf nog ongeveer een jaar kunnen gebruiken zo. En dan wil ik gaan kijken voor wat anders.

Thuis heb ik een goede pc dus hij hoeft geen games te draaien.

Beste antwoord (via JamuellAbke op 08-06-2021 21:32)

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01 14:05
JamuellAbke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:44:
Zelf dacht ik aan een upgrade van 8 naar 16gb zodat er alleen 8gb bij hoeft. Maar ik kan niet vinden of er nou 1 van 8gb in zit of 2 van 4. En ook de snelheid niet. En zal 16 dan voldoende zijn? 32 lijkt me voor dit systeem gelijk weer veel.
Volgens deze review zit er nu 1 x 8 GB in. Je zou zelf even onder de kap kunnen kijken of met een programmaatje zoals hwinfo64.

Als het een enkele SoDimm van 8gb is zou je deze erbij kunnen zetten. Fluitje van een cent en je hebt niet alleen voordeel van 2x zo veel RAM, maar ook nog eens in dual channel.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Baardhaas
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-01 14:05
JamuellAbke schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:44:
Volgens deze review zit er nu 1 x 8 GB in. Je zou zelf even onder de kap kunnen kijken of met een programmaatje zoals hwinfo64.

Als het een enkele SoDimm van 8gb is zou je deze erbij kunnen zetten. Fluitje van een cent en je hebt niet alleen voordeel van 2x zo veel RAM, maar ook nog eens in dual channel.

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:11

Speedmaster

Make my day...

Of je kijkt in vraag en aanbod voor gebruikt geheugen. Qua DDR 4 24Mhz staan er genoeg

• JamuellAbke
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-11-2024
Baardhaas schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:14:
[...]

Ik wil hem zo min mogelijk open maken omdat ie wel gewoon al 4 jaar oud is en ik hem nog minstens een jaar wil gebruiken, ik heb nog nooit een laptop gehad die het zo lang volhield!

Ik zal straks even dat programma downloaden :)

Ik weet niet wat dual channel doet.. Maar als Photoshop dan wat soepeler draait er op ben ik tevreden

[ Voor 5% gewijzigd door JamuellAbke op 08-06-2021 21:34 ]