Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobdepcbouwer1
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
Beste,

Er is onlangs water op mijn moeder geknoeid, heb na het knoeien meteen gedroogd met papier en een föhn.

Echter is mijn download snelheid van 50 naar 10 gegaan.

Ik heb geen idee of dit voor het knoeien ook al zo was, maar zou het door het water kunnen?

Is het in het algemeen een groot probleem dat er water in mijn moederbord is gekomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Water komt niet 'in" een moederbord; dat hoop ik niet want dan zit het tussen de laagjes PCB en dat is redelijk fataal.

Maar, wat heb je "wel" gedaan? Er kwam water op. Hoeveel? Waar? Wat voor maatregelen heb je exact genomen? Stroom eraf gehad? (Hoe) lang laten drogen?

Tja, je downloadsnelheid; het kan toeval zijn; je geeft niet heel veel info hoe je iets meet of met welke connectie; misschien is 10 nu wel het maximum door een driver-reset? Overigens, 10 "wat"? Gbit? Bytes per seconde?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn mensen die een moederbord in de vaatwasser doen als 't te stoffig/vies is. AN SICH kan water op een moederbord niet echt kwaad ALS je mobo op dat moment uit stond (en liefst helemaal spanningsloos was en dus niet standby was) en MITS je het goed gedroogd hebt. Als het nog werkt lijkt 't me dat je mobo nog in orde is, lijkt me stug dat je dat alleen maar in je downloadsnelheid zou merken; je zou veel meer problemen / crashes moeten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 08-06-2021 17:43 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Een föhn kan redelijk veel statische elektriciteit veroorzaken, niet ideaal in combinatie met elektronica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobdepcbouwer1
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-01-2024
@MAX3400

50 mbps naar 10 mbps.

Niet heel veel water, een halve glas (rond 180 mL)

Computer gelijk uitgezet en van stroom gehaald.

Pas 1 dag laten drogen, hoewel ik wel verwacht dat hij nu gedroogd is.