Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben gevraagd door een vriend om een computer voor hem te bouwen. Want geloof het of niet, hij heeft nu geen computer en doet alles op zijn telefoon. Maar het lijkt hem toch wel handig een PC te hebben die hij voornamelijk wil gaan gebruiken voor mailen, office en vooral opslag en beheer van z'n foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft geen budget meegegeven, maar het belangrijkste is een eerlijke prijs en zoveel mogelijk waar voor z'n geld. Ik denk dat met m'n huidige samenstelling ik aardig in de richting zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niks beschikbaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een stabiele en betrouwbare pc te hebben waar hij voorlopig jaren mee vooruit kan. Belangrijkste is flinke opslagcapaciteit.
Ook randapparatuur is nodig als toetsenbord, muis en beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren, eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kan er waar nodig nog gesneden worden in kosten (bijvoorbeeld ook minder intern geheugen en kleinere SSD)? Of zijn er dingen die nog echt van toegevoegde waarde kunnen zijn voor iets meer budget?
Ik kan me zo voorstellen dat een laptop ook nog de moeite waard kan zijn om te onderzoeken, alleen zal het dan met extern geheugen uitgebreid moeten worden. Is dat kwalitatief vergelijkbaar of is een desktop dan gewoon beter?
Ik ben gevraagd door een vriend om een computer voor hem te bouwen. Want geloof het of niet, hij heeft nu geen computer en doet alles op zijn telefoon. Maar het lijkt hem toch wel handig een PC te hebben die hij voornamelijk wil gaan gebruiken voor mailen, office en vooral opslag en beheer van z'n foto's.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij heeft geen budget meegegeven, maar het belangrijkste is een eerlijke prijs en zoveel mogelijk waar voor z'n geld. Ik denk dat met m'n huidige samenstelling ik aardig in de richting zit.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, niks beschikbaar
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles om een stabiele en betrouwbare pc te hebben waar hij voorlopig jaren mee vooruit kan. Belangrijkste is flinke opslagcapaciteit.
Ook randapparatuur is nodig als toetsenbord, muis en beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren, eisen/wensen?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Kan er waar nodig nog gesneden worden in kosten (bijvoorbeeld ook minder intern geheugen en kleinere SSD)? Of zijn er dingen die nog echt van toegevoegde waarde kunnen zijn voor iets meer budget?
Ik kan me zo voorstellen dat een laptop ook nog de moeite waard kan zijn om te onderzoeken, alleen zal het dan met extern geheugen uitgebreid moeten worden. Is dat kwalitatief vergelijkbaar of is een desktop dan gewoon beter?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3400G Boxed | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B450M DS3H V2 | € 49,90 | € 49,90 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (SMR, 256MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,90 | € 89,90 |
| 1 | Behuizingen | BitFenix NOVA Zwart | € 37,- | € 37,- |
| 1 | Monitoren | Samsung C24F396FHU Zwart | € 134,35 | € 134,35 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech MK270 (Qwerty US) | € 26,17 | € 26,17 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 94,90 | € 94,90 |
| 1 | Voedingen | Cooler Master MWE Bronze 450W V2 | € 51,99 | € 51,99 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 54,79 | € 54,79 |
| Totaal | € 708,- | |||