"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Vraag
Beste antwoord (via gielie op 09-06-2021 08:46)
Ik denk dat het is wat @ThinkPad zegt, een soort check om te kijken of je internet hebt
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/214828
bah bah, wat een gore implementatie TP Link. Ga je schameni have the same issue with M9 plus in AP mode. Firmware 1.4.0
every 2 minutes. bing.com live.com reddit.com Netflix.com Facebook.com a.root-servers.net
why? There is absolutly no need.
also problematiek with eu.pool.ntp.org from one device in the mesh...

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 08-06-2021 15:23 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
Alle reacties
Uh nee, dit is geen client die er achter zit het is puur de deco die contact naar buiten maakt.laurens0619 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:30:
Ik weet niet naar welk scherm je kijkt maar waarschijnlijk zie je de clients die ACHTER de router/accesspoints zitten en komt het verkeer niet van de deco zelf
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
[ Voor 14% gewijzigd door ThinkPad op 08-06-2021 14:19 ]
hoe weet je dat zo zeker?gielie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 14:16:
[...]
Uh nee, dit is geen client die er achter zit het is puur de deco die contact naar buiten maakt.
staat die deco in ap of router mode?
Waarschijnlijk een telefoon achter die Deco die vol zit met apps die constant dit soort websites bevragen.
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Ik denk dat het is wat @ThinkPad zegt, een soort check om te kijken of je internet hebt
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/214828
bah bah, wat een gore implementatie TP Link. Ga je schameni have the same issue with M9 plus in AP mode. Firmware 1.4.0
every 2 minutes. bing.com live.com reddit.com Netflix.com Facebook.com a.root-servers.net
why? There is absolutly no need.
also problematiek with eu.pool.ntp.org from one device in the mesh...

[ Voor 7% gewijzigd door laurens0619 op 08-06-2021 15:23 ]
Ze staan in ap mode @Ben(V) dus ja ik weet het zeker dat er geen telefoon oid achter zit, dit is ook het enige verkeer wat de deco genereert.laurens0619 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 15:15:
[...]
hoe weet je dat zo zeker?
staat die deco in ap of router mode?
Zoals @laurens0619 ook gevonden heeft is deze vraag op het tp-link forum ook voorbij gekomen.
Het lijkt een soort check te zijn al vind ik dit ongewenst.
[ Voor 5% gewijzigd door gielie op 08-06-2021 16:23 ]
Met clients connecten kijkt me juist het doel van die dingen.
Maar als die deco's dat echt zelf doen nog een reden om ze nooit te kopen, dat wordt al drie.
1. Mesh ondingen.
2. Cloud based
3. Zelfstandig het internet op gaan
All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.
Nou (voorzover mijn verstand gaat) doen ze niet de dns afhandeling, dat doet mijn dns server, de ap stuurt alleen maar het signaal door naar de dns server die ergens anders op draait.Ben(V) schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 22:02:
Geen idee waarom er niets achter zit aks ze in AP mode staan.
Met clients connecten kijkt me juist het doel van die dingen.
Maar als die deco's dat echt zelf doen nog een reden om ze nooit te kopen, dat wordt al drie.
1. Mesh ondingen.
2. Cloud based
3. Zelfstandig het internet op gaan
Punt 2 snap ik niet, wat is er cloud based aan
Punt 3 heb je gelijk
Punt 1 ervaar ik niet, na lang zelf stuntelen met oude routers, dd-wrt, openwrt en wat nog meer heb eindelijk goed WiFi bereik door het hele huis zonder dat hij op zolder vast blijft houden aan de ap van de begane grond.
de controller, zoals steeds meer apparatuur, draait in de cloud. Zonder internet (of als tplink de stekker eruit trekt) kun je dus niet je accesspoints beheren. Ik ben er ook niet blij mee maar ik accepteer het.
Het lijkt er een beetje bij te horen, zelfs mijn bmw is afhankelijk van de servers en simkaart van bmw. Hoelang gaan ze die ondersteunen…
Ik accepteer omdat ik voor 100 ekkies 3 accesspoints en een kneiter strakke wifi heb
[ Voor 18% gewijzigd door laurens0619 op 08-06-2021 23:08 ]
@laurens0619
Ik heb met een accespoint en mijn Ziggo router een rete strak wifi in het hele huis, kosten 65 euro.
En verder heb ik niet zoveel tegen mesh systemen, maar tegen de marketing die de fabrikanten plegen.
Ze pretender de oplossing voor elk wifi probleem te zijn, maar in de praktijk maken ze het alleen maar slechter, omdat ze ingezet worden op een manier waar ze niet voor geschikt zijn, maar waar de fabrikanten wel van beweren dat ze dat kunnen.
Wifi is zo ongeveer het toppunt van onzin markting en niet alleen mesh, kijk maar eens naar de snelheden die ze voorspiegelen.
En mijn bezwaar tegen cloud beheer is dat je apparatuur eigenlijk gewoon onder controle van de fabrikant staat in dit geval dus China.
Ook maakt zoiets je kwetsbaar voor hacking, wat denk je wat er gebeurd als hackers zo'n beheerserver overnemen?
[ Voor 25% gewijzigd door Ben(V) op 09-06-2021 14:02 ]
Moet ook wel een leugen zijn van @gielie en alle positieve pricewatch reviews dat veel mensen er blij mee zijn, dat kan natuurlijk niet want “het product maakt het in de praktijk alleen slechter”
Gekke wereld
/s out
Alhoewel ik het wel ultra goor vind dat het accesspoint die dns requests doet maar aan de andere kant /care
Voor de rest lijkt het mij beter mijn eigen advies op te volgen en de discussie niet aan te gaan
[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 09-06-2021 00:15 ]
Het lijkt te gaan om een soort check of hij nog verbonden is met het internet, verder neem ik geen ander verkeer waar vanaf de ap, zelfs niet met wireshark.
Hier mag een slotje op om verdere off-topic discussie te voorkomen.