Wij zijn bezig onze badkamer te renoveren. In de badkamer ligt een beton dekvloer van ca 55mm met vloerverwarming; gewoon op de groene vezelplaats gestort. Behalve onder het bad. Dat bad gaat er uit en in plaats van dat bad gaan we een inloopdouche maken. Die inloop douche wordt dan 120x90. De afloop van de afvoer gaat over de 90 cm.
Ik zal op e plek van het oude bad een dekvloer moeten aanbrengen. Ik ban van plan dat te doen door zandcement op de spaanplaat te doen. Gewoon plastic aanbrengen en dan daarop de chape aanbrengen en op afschot brengen. (dus 1cm lager naar de douchegoot,
Maar de vraag is: kan dat?
Of moet er toch een zwaluwstaart onder? Of is het beter om betonvezelplaat of Aquapanel er onder te leggen?
Ik zal op e plek van het oude bad een dekvloer moeten aanbrengen. Ik ban van plan dat te doen door zandcement op de spaanplaat te doen. Gewoon plastic aanbrengen en dan daarop de chape aanbrengen en op afschot brengen. (dus 1cm lager naar de douchegoot,
Maar de vraag is: kan dat?
Of moet er toch een zwaluwstaart onder? Of is het beter om betonvezelplaat of Aquapanel er onder te leggen?