Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Dus...

Sinds kort een G9B in handen, 256gb MSD-Kaartje, hoogste snelheid klasse.

Recent heb ik er een ritje door de 'bergen' mee gemaakt in NL. Maar over het eindresultaat ben ik niet te spreken.

Zowel edited als RAW is het beeldmateriaal extreem compressed!

Mijn vraag is daarom ook, is dit werkelijk wat GoPro biedt, of gaat er soms iets mis met m'n GoPro?

Settings:
4K 60 16:9, Linear, HyperSmooth Aan, Zoom 1.0x, Bit Rate High, Shutter Auto, EV Comp 0, White Balance Auto, ISO Min 100, ISO Max 3200, Sharpess High, Color GoPro, Raw Audio High, Wind Auto.

Wie van jullie heeft er ervaring mee? :9

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:54

g0tanks

Moderator CSA
Het beeldmateriaal lijkt niet zoveel te verschillen van mijn HERO9. Je filmt in een best lastige situatie: weinig licht door de bomen met veel contrast van de felle lucht. Eerlijk gezegd had ik ook meer verwacht van mijn GoPro, maar uiteindelijk mag je geen wonderen verwachten van zo'n kleine camerasensor.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Hoezo "extreem" compressed? Ligt dat niet aan jouw YT-settings want "ineens" default jouw channel bij mij naar 360p.

Als ik dan expliciet 4K aanvink en dan een full-screen 1080p monitor heb, krijg ik toch echt de volgende (vrij heftige) info te zien
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rem5j5F5obDzKRoYg1zmHcM4IhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GpmvvAkrfWnkubmZLTYjTkOr.jpg?f=fotoalbum_large
De enige compressie die ik hier dan zie is dat ik maar 25% van jouw pixels kan weergeven.

[ Voor 6% gewijzigd door MAX3400 op 08-06-2021 11:20 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
g0tanks schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:19:
Het beeldmateriaal lijkt niet zoveel te verschillen van mijn HERO9. Je filmt in een best lastige situatie: weinig licht door de bomen met veel contrast van de felle lucht. Eerlijk gezegd had ik ook meer verwacht van mijn GoPro, maar uiteindelijk mag je geen wonderen verwachten van zo'n kleine camerasensor.
Ik snap dat een kleine sensor niet alles kan verwerken.

Maar vanaf de eerste seconde al in alles slecht zichtbaar. Van nummerbord tot verkeersbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:20:
Hoezo "extreem" compressed? Ligt dat niet aan jouw YT-settings want "ineens" default jouw channel bij mij naar 360p.

Als ik dan expliciet 4K aanvink en dan een full-screen 1080p monitor heb, krijg ik toch echt de volgende (vrij heftige) info te zien
[Afbeelding]
De enige compressie die ik hier dan zie is dat ik maar 25% van jouw pixels kan weergeven.
Ik snap je niet helemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

AltTabKeys schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:25:
[...]

Ik snap je niet helemaal.
Oke?

Jij stelt "Zowel edited als RAW is het beeldmateriaal extreem compressed!". Maar je zegt niet "waarom".

Dan klik ik op jouw linkjes; die komen standaard als 360p bij mij binnen. Dat is visueel dus bagger/compressed dus dan klik in in YT aan dat ik 2160p wil hebben. Nou, dat ziet er dan beter uit.

Dan klik ik Full Screen aan en dan kom ik met dat screenshot. Dat screenshot ziet er "acceptabel genoeg" uit, zeker omdat elke 4 pixels van jou er maar 1 op mijn scherm worden (de scaling van 2160p source naar 1080p screen).

Ik weet niet wat jij verwacht van je G9B maar op mijn scherm en met mijn ervaring en met daaroverheen nog de compressie / codec / bagger van YT zelf, vind ik het er best goed tot voldoende uitzien.

Maar, proof is in the pudding: heb je je originele bestand al eens op een goede 4K-TV direct afgespeeld? En hoe erg / slecht / verschillend is dan de kwaliteit tussen het origineel en YT op die TV?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:32:
[...]

Oke?

Jij stelt "Zowel edited als RAW is het beeldmateriaal extreem compressed!". Maar je zegt niet "waarom".

Dan klik ik op jouw linkjes; die komen standaard als 360p bij mij binnen. Dat is visueel dus bagger/compressed dus dan klik in in YT aan dat ik 2160p wil hebben. Nou, dat ziet er dan beter uit.

Dan klik ik Full Screen aan en dan kom ik met dat screenshot. Dat screenshot ziet er "acceptabel genoeg" uit, zeker omdat elke 4 pixels van jou er maar 1 op mijn scherm worden (de scaling van 2160p source naar 1080p screen).

Ik weet niet wat jij verwacht van je G9B maar op mijn scherm en met mijn ervaring en met daaroverheen nog de compressie / codec / bagger van YT zelf, vind ik het er best goed tot voldoende uitzien.

Maar, proof is in the pudding: heb je je originele bestand al eens op een goede 4K-TV direct afgespeeld? En hoe erg / slecht / verschillend is dan de kwaliteit tussen het origineel en YT op die TV?
Aah zo.

Ik zal eens kijken of ik de originele bestanden op een USB’tje kan zetten en op m’n TV afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

AltTabKeys schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Ik snap dat een kleine sensor niet alles kan verwerken.

Maar vanaf de eerste seconde al in alles slecht zichtbaar. Van nummerbord tot verkeersbord
Bedoel je niet gewoon dat de boel onscherp is ipv compressed? Want écht scherp is het niet eerlijk gezegd, zonder daarbij te oordelen over of dat is wat je mag verwachten van een GoPro.

[ Voor 15% gewijzigd door Icephase op 09-06-2021 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 20:32

JTfoto

Work hard

Het is eenmaal zo dat als je bewegend beeld met veel informatie (bladeren, gras etc) upload naar YouTube, het filmpje er gewoon matig uit ziet, ook op 4k60. Ik zou zeker adviseren om het eens direct vanuit de export te bekijken, dat is bij mij echt een wereld van verschil tov wat ik op YouTube te zien krijg.
Pagina: 1