Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L4Z4RU5
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 05-04-2024
Hoi, ik geraak er niet helemaal aan uit welke speakers ik zou kopen - mijn setup bestaat uit een Aune x-1 dac; een maranz pm-80 versterker en een set magnat quantum edelstein bookshelf speakers als ook een set magnat vector 300 vloerstaande speakers

Beide sets bevinden zich in dezelfde ruimte, waarbij de edelsteins naast m'n monitor staan en de andere naast de tv, aan de andere kant van de living. Wanneer ik naar muziek luister gebruik ik beide sets tegerlijkertijd, anders naargelang tv op pc één set.

Nu één van de vectors heeft een defecte tweater, en ik zou die graag vervangen - gezien repartie problematisch is zoek ik eerder een nieuwe set. Ik dacht eerst om een setje magnat quantum 757 of signature 507 te kopen, maar ik kan bitter weinig info over de sets vinden (of over magnat in het algemeen)

Wat zouden jullie aanraden wat goed samen zou gaan met de edelsteins? Qua klank ben ik zeer tevreden van die speakers, lage tonen zijn niet super belangerijk, ik hou eerder van een neutrale klank. Budget is rond de 1200 euro voor twee speakers samen, goedkoper mag ook

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@L4Z4RU5 Aankoopadvies doen we in CEA; je topic is daarheen verplaatst.

Tip die je vast vaker zult krijgen: ga naar een hifi zaak en beluister de opties die binnen je budget vallen. Het is een mooi bedrag dus daar moet je echt wel iets leuks voor kunnen vinden. Op Marktplaats kijken, kan ook mooi uitpakken; kwalitatief goede speakers voor een relatief kleine prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:01
https://www.stassen.nl/luisteren-bij-stassen-hifi

Ga naar het luisterkasteel! Heb ik ook gedaan, buiten dat het gewoon enorm leuk is om te doen heb je daar ook de mogelijkheid te luisteren in een ruimte die zoveel mogelijk op je eigen kamer lijkt.

Daarnaast gooien ze hem helemaal vol met speakers binnen jou budget en kun je lekker vergelijken met je eigen muziek.

[ Voor 19% gewijzigd door Devian op 08-06-2021 10:51 ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L4Z4RU5
Devian schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:49:
https://www.stassen.nl/luisteren-bij-stassen-hifi

Ga naar het luisterkasteel! Heb ik ook gedaan, buiten dat het gewoon enorm leuk is om te doen heb je daar ook de mogelijkheid te luisteren in een ruimte die zoveel mogelijk op je eigen kamer lijkt.

Daarnaast gooien ze hem helemaal vol met speakers binnen jou budget en kun je lekker vergelijken met je eigen muziek.
Dat is pas service! Helaas wat ver van huis, ik woon in Antwerpen.

Nu ik zou inderdaad het best ze zelf gaan vergelijken, maar ik weet niet in hoe ver je speakers van verschillende merken kan combineren zonder dat ze vloeken - vandaar dat ik dacht bij magnat te blijven, tot ik las dat ze niet bepaald een goeie naam meer hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik zou gewoon een goede neutrale luidspreker kopen en niet teveel aandacht schenken aan het merk. Het merk zegt namelijk niet zoveel over de prestaties van een luidspreker. Of beter gezegd, de reputatie van een merk zegt daar niets over. Van de Edelstein kan ik wat beperkte metingen vinden en die zijn op zich wel ok. Niet heel vlak, maar qua kleuring wel relatief neutraal (er vanuitgaande dat de off-axis niet compleet anders is). En neutraal wil je, want dat heeft sowieso vrijwel iedereen als voorkeur.

Ik zou beginnen met de Elac Debut Reference DFR52. Dan ga ik er vanuit dat die hetzelfde presteren als de DBR62 alleen met meer fundament in het laag. Als dat zo is dan is dat een van de betere vloerstaanders die je kan kopen voor het geld.

edit: zie nu weer anderen metingen langskomen voor de Edelstein die wat omhoog lopen in het hoog, dus het is mij niet helemaal duidelijk wat ik kan vertrouwen :+. Advies voor de Elac blijft.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-06-2021 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L4Z4RU5
Anoniem: 159816 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:46:
Ik zou beginnen met de Elac Debut Reference DFR52. Dan ga ik er vanuit dat die hetzelfde presteren als de DBR62 alleen met meer fundament in het laag. Als dat zo is dan is dat een van de betere vloerstaanders die je kan kopen voor het geld.

edit: zie nu weer anderen metingen langskomen voor de Edelstein die wat omhoog lopen in het hoog, dus het is mij niet helemaal duidelijk wat ik kan vertrouwen :+. Advies voor de Elac blijft.
Destijds bij aankoop heb ik de edelsteins vergeleken met andere (en duurdere) bookshelf speakers, ik was verrast van de kwaliteit - ze klinken beter dan je zou verwachten van die grootte

Bedankt voor de suggestie, ik zal eens naar een speciaalzaak gaan om die elacs te testen. Prijs valt nog mee, 740 bij amazon voor een set!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

L4Z4RU5 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 13:18:
[...]

Destijds bij aankoop heb ik de edelsteins vergeleken met andere (en duurdere) bookshelf speakers, ik was verrast van de kwaliteit - ze klinken beter dan je zou verwachten van die grootte

Bedankt voor de suggestie, ik zal eens naar een speciaalzaak gaan om die elacs te testen. Prijs valt nog mee, 740 bij amazon voor een set!
https://www.audiosciencer...-62-speaker-review.12232/

Review van de bookshelves uit dezelfde serie.
Pagina: 1