ING creditcard werkt niet naar behoren op amazon.es etc...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-03 12:03
Goedemorgen,

Ik probeerde vandaag een ps5 aan te schaffen op amazon.es \ it \ fr maar , zodra ik dan een betaling had voldaan en ik het ook had geverifieerd kreeg ik 4 minuten na dat ik de bestelling had geplaatst een annulering.

Er stond dan dit

Hello,

We have canceled your recent Amazon.es order because we were unable to process the payment using your selected payment method.

We are unable to confirm the reason why the payment with your selected payment method was unsuccessful. A payment can be rejected for a variety of reasons, sometimes unrelated to the validity of the payment method.

If you want to resubmit your order, please select an alternative payment method. You can do this at checkout by selecting "change", next to the payment method, and selecting from the alternative options. You can also add a different credit card, debit card, or gift card.

You can add a new payment method in the “Your payments” section of your account:

Ik heb kort daarna geprobeerd met een ander product maar, dat werkte wel gewoon en die bestelling bleef ook bestaan ( geen annulering)

Er zijn vast wel meer mensen met een ING cc , en met het zelfde probleem,
Is het gewoon badluck? of is dit een bekend probleem?

Hopelijk kan iemand anders mij opheldering geven.

mvg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutger_010
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07-05 13:53
Je kan proberen de cc bij paypal toe te voegen en daarmee te betalen? Soms werkt dat net wat beter. Bij een cc is het factuuradres natuurlijk ook erg belangrijk maar ik ga ervan uit dat dat klopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Monkeybrains
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:09
Wellicht iets met fraude bestrijding vanuit de CC maatschappij? Iets met hogere bedragen vanuit het buitenland. Maar dan zouden ze je moeten bellen. Ik heb dat ooit eens gehad met een betaling aan een camping in Frankrijk. Binnen 10 minuten werd ik gebeld, of het klopte dat er een bedrag X afgeschreven moest worden naar x adres in Frankrijk.

Of anders, bij Visa moet je ook nog eens de betaling goedkeuren in de app op je telefoon, wellicht hangt het daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Proadrie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:26:
Goedemorgen,

Ik probeerde vandaag een ps5 aan te schaffen op amazon.es \ it \ fr maar , zodra ik dan een betaling had voldaan en ik het ook had geverifieerd kreeg ik 4 minuten na dat ik de bestelling had geplaatst een annulering.

Er stond dan dit

Hello,

We have canceled your recent Amazon.es order because we were unable to process the payment using your selected payment method.

We are unable to confirm the reason why the payment with your selected payment method was unsuccessful. A payment can be rejected for a variety of reasons, sometimes unrelated to the validity of the payment method.

If you want to resubmit your order, please select an alternative payment method. You can do this at checkout by selecting "change", next to the payment method, and selecting from the alternative options. You can also add a different credit card, debit card, or gift card.

You can add a new payment method in the “Your payments” section of your account:

Ik heb kort daarna geprobeerd met een ander product maar, dat werkte wel gewoon en die bestelling bleef ook bestaan ( geen annulering)

Er zijn vast wel meer mensen met een ING cc , en met het zelfde probleem,
Is het gewoon badluck? of is dit een bekend probleem?

Hopelijk kan iemand anders mij opheldering geven.

mvg :)
toon volledige bericht
Kun je ergens instellen dat die cc ook buiten Europe gebruikt kan worden? Amazon wil nog weleens betalingen incasseren vanuit USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Misschien willen ze de PS5 alleen naar het land van de site verzenden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Proadrie
rutger_010 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:28:
Je kan proberen de cc bij paypal toe te voegen en daarmee te betalen? Soms werkt dat net wat beter. Bij een cc is het factuuradres natuurlijk ook erg belangrijk maar ik ga ervan uit dat dat klopt.
Aller eerst bedankt voor je bericht ; Het factuur adres is mijn huis adres natuurlijk ;p dus dat zit wel goed. Ik heb het namelijk getest met een ander artikel en die bleef dus wel staan bij mijn bestellingen, maar achteraf weer geannuleerd . Paypall wil helaas niet dat accepteren ze niet als betalingsmiddel. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Monkeybrains schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:31:

Of anders, bij Visa moet je ook nog eens de betaling goedkeuren in de app op je telefoon, wellicht hangt het daarop?
Dat ja.
Sinds enige tijd moet ik soms wel/soms niet, een bestelling die ik doe bij amazon.de via de Visa/ICS verificatie goedkeuren (password en 2FA code via SMS).
Maar soms ook weer niet, en wordt de bestelling gelijk via Visa afgeboekt.

't Heeft ook niks te maken met het bestelbedrag; want laatst moest ik een bestelling van amper een tientje nog specifiek accorderen. Terwijl een bestelling van 50 euro gewoon in één keer werd geboekt. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMDC
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Proadrie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:26:
Ander product bij dezelfde shop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30
ING creditcard heeft de laatste maanden veel issues met Mastercard SecureCode. Ik heb er bij diverse webwinkels incl Amazon last van gehad. Het is alsof de redirect die zou moeten plaatsvinden niet gebeurt.

Je kunt ING bellen en voor de volgende betaling de blokkade opheffen. Je autoriseert dan van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
ehtweak schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:35:
[...]

Dat ja.
Sinds enige tijd moet ik soms wel/soms niet, een bestelling die ik doe bij amazon.de via de Visa/ICS verificatie goedkeuren (password en 2FA code via SMS).
Maar soms ook weer niet, en wordt de bestelling gelijk via Visa afgeboekt.

't Heeft ook niks te maken met het bestelbedrag; want laatst moest ik een bestelling van amper een tientje nog specifiek accorderen. Terwijl een bestelling van 50 euro gewoon in één keer werd geboekt. :?
Het vreemde was dat ik de bestelling deed via mijn computer, en er wel een scherm open sprong van ing, alleen kreeg ik geen popup op mijn telefoon. Vreemd want toen ik inlogte op mijn ing kreeg ik het wel ineens, misschien dat het daar mee te maken heeft gehad? en dat het daar is mis gegaan! En met de bestelling die ik gewoon geplaatst had om te testen hoefde ik niks te verifiëren :/ Maar normaal gesproken is het toch zo dat de bestelling even word vastgehouden? zodat je alsnog tijd hebt om de betaling te doen? of is dat veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
Rukapul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:35:
ING creditcard heeft de laatste maanden veel issues met Mastercard SecureCode. Ik heb er bij diverse webwinkels incl Amazon last van gehad. Het is alsof de redirect die zou moeten plaatsvinden niet gebeurt.

Je kunt ING bellen en voor de volgende betaling de blokkade opheffen. Je autoriseert dan van tevoren.
Ik hoorde er idd meer mensen over, maar veel mensen is het wel gelukt en hebben ook een ING cc.
Maar moet ik dan steeds ing bellen voor elke betaling die ik dan zou willen doen in de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
dragon2 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:31:
[...]

Kun je ergens instellen dat die cc ook buiten Europe gebruikt kan worden? Amazon wil nog weleens betalingen incasseren vanuit USA.
Als het via een externe verkoper gaat , word het sowieso niet verzonden naar nederland. Het ligt denk ik ook aan de verificatie van ING. Hopelijk heb ik de volgende x meer geluk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Proadrie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:41:
[...]

Ik hoorde er idd meer mensen over, maar veel mensen is het wel gelukt en hebben ook een ING cc.
Maar moet ik dan steeds ing bellen voor elke betaling die ik dan zou willen doen in de toekomst?
Nee, het gaat soms fout en dan moet/kan je bellen. Erg onhandig, maar is niet anders. Mijn laatste betalingen werken wel zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
Rukapul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Nee, het gaat soms fout en dan moet/kan je bellen. Erg onhandig, maar is niet anders. Mijn laatste betalingen werken wel zonder problemen.
Ik heb idd gebeld, en ze hebben aangegeven dat als je weer een bestelling plaats contact met ons moet leggen. Dan kunnen we 1 malig de betaling autoriseren en dan moet het goed gaan. 8)

Gaan het zien met de volgende aankoop op amazon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• saharoen
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-05 21:28
Ik had zelfde probleem opgelost met curve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Volgende keer bestellen en op tijd in de app bevestigen.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Rukapul schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:24:
[...]

Nee, het gaat soms fout en dan moet/kan je bellen. Erg onhandig, maar is niet anders.
Tsjah, dit is ook een beetje het concept van credit cards, nietwaar? De daadwerkelijke digitale beveiliging is praktisch afwezig ("typ nummertjes van je kaart over" zonder fundamentele beveiliging tegen uitlekken van die nummertjes) en in plaats daarvan is het systeem gebaseerd op fraudedetectie aan de hand van wat data mining en heuristieken. Daar komt wel eens een foutpositief resultaat uit en dan mag je er achteraan bellen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
bwerg schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:51:
[...]

Tsjah, dit is ook een beetje het concept van credit cards, nietwaar? De daadwerkelijke digitale beveiliging is praktisch afwezig ("typ nummertjes van je kaart over" zonder fundamentele beveiliging tegen uitlekken van die nummertjes) en in plaats daarvan is het systeem gebaseerd op fraudedetectie aan de hand van wat data mining en heuristieken. Daar komt wel eens een foutpositief resultaat uit en dan mag je er achteraan bellen.
Maar dat is het in dit geval niet.

In dit geval werkt het technische deel van SecureCode niet nadat het algoritme een hoger risico heeft vastgesteld (wat ook al een fout is aangezien het mij overkwam bij shops waar ik diverse malen eerder had gekocht).

En het ergste is dat ING het probleem maanden laat voortduren terwijl ze op de hoogte is en het voordeel van een CC wegneemt.

De nette oplossing zou zijn als ING de extra beveiliging weglaat en gewoon de portemonnee trekt voor de extra fraudegevallen die men mist. Dat plaatst meteen een nette incentive om het snel te fixen.

* Rukapul heeft wel wat beters te doen dan 's avonds een kwartier aan de lijn te hangen met Friesland en vastgelopen betalingen te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Maar waarom een PS5 in italie of Spanje bestellen?
Die zijn hier in Spanje namelijk ook gewoon overal uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proadrie
Anoniem: 454358 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:08:
Maar waarom een PS5 in italie of Spanje bestellen?
Die zijn hier in Spanje namelijk ook gewoon overal uitverkocht
Er wil nog wel eens wat voorraad zijn :) maar goed hopelijk gaat het in de toekomst beter!
Pagina: 1