Nog geen videokaart, terwijl ander model op voorraad is

Pagina: 1
Acties:
  • 1.631 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Reagen
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06-2022
Hi,

mijn zoon van 13 heeft begin december deze videokaart besteld en betaald:
MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC - Videokaart - 12 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4. Hij wacht er dus al zes maanden op.

Op de website van de verkoper is inmiddels deze kaart te koop:
MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G - Videokaart - 12 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4. Prijs: bijna 400 euro meer dan mijn zoon heeft betaald. Levertijd: Volgende werkdag in huis!!

Klantenservice gebeld. "Die tweede is toch echt een andere kaart, er staat nl. andere SW op."

Volgens mij kan iedereen zien wat hier gebeurt.
Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben?
Is dit een OK manier om met je klanten om te gaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja. Dat is een andere kaart uit een ander segment. Daar is niks scammerigs aan.

Het probleem is dat het exacte model dat besteld is niet leverbaar is. Dat een ander product (dat duurder is, maar wel een ander product) wel leverbaar is, doet daar verder niet zoveel aan af.

Je hebt voor zover ik kan zien een paar opties:
- Annuleren en geld terug
- Bestelling omzetten, verschil bijbetalen en morgen gamen.
- Wachten tot de oorspronkelijke bestelling alsnog geleverd wordt voor de originele prijs.

[ Voor 82% gewijzigd door spone op 08-06-2021 10:16 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:24
De Ventus is een andere kaart dan de Gaming X Trio. Haal ze maar eens door google images heen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:10

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het is wrang. Maar het mag.

Het zijn verschillende kaarten, ook al scheelt het qua prestaties bijna niets, niet in de praktijk merkbaar in ieder geval.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janus_freggel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 17:46
6 maanden wachten op je product.... dan annuleer je toch sowieso en koop je wat anders (vergelijkbaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
janus_freggel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:19:
6 maanden wachten op je product.... dan annuleer je toch sowieso en koop je wat anders (vergelijkbaars)
Dat gaat niet lukken. Videokaarten zijn een schaars goed, en de prijzen omhoog geschoten. Voor hetzelfde geld wat het zoontje van TS gehaald iets kopen is onmogelijk.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:59
Het zijn inderdaad twee verschillende videokaarten... dus?
Waarschijnlijk hebben ze ook nog wel een 3090 direct beschikbaar en de volgende werkdag in huis.
Die kost ook weer iets meer.
Appels en peren ;)

6 maanden op een videokaart wachten is ook niets om je over te verbazen (met de huidige situatie omtrent tekorten).

Dit heeft niks met scammen te maken.

Dit is een OK manier om met je klanten (wederom: met de huidige situatie) om te gaan want de winkel is afhankelijk van de leverancier.
En die leverancier krijgt waarschijnlijk ook geen kaarten/daar is ook een tekort.
Tevens zijn de prijzen voor de winkels (bij de leverancier) waarschijnlijk dus ook omhoog gegaan.
Dus dan zou de winkel u de kaart met verlies moeten verkopen. ;)
Een beetje 3060 kost voor u als eindgebruiker op dit moment €700 - €1000 inclusief btw.
Dat zijn andere bedragen dan 6 maanden geleden.

Waar gaat dit nou eigenlijk over (ik lees hier niets bijzonders wat een eigen topic waard is)?

[ Voor 74% gewijzigd door HugoBoss1985 op 08-06-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 18:49
De videokaart markt is helemaal van het padje af op het moment. De kans dat de oude kaart überhaupt nog beschikbaar komt is klein. Nvidia en de kaart fabrikanten zijn druk bezig om oude kaarten end of sale te maken. Dit omdat er meer geld te halen valt uit nieuwe versies van kaarten dan oude orders vervullen. Als je dezelfde chip kunt stoppen in een MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G en daar €400 meer voor kan vangen dan in een MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC zou je wel gek zijn om een goedkopere kaart te maken. Zeker als je er maar een beperkt aantal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Reagen
Specs van de kaarten zijn precies hetzelfde. Er staat alleen andere SW op.

Dit is toch gewoon een truc om dezelfde HW niet meer tegen de prijs te hoeven leveren waarvoor deze een half jaar geleden verkocht is?
Verbaast me dat dat blijkbaar OK wordt gevonden.

Wat is het wezenlijke verschil met de volgende situatie:
Je koopt een auto van een bepaald merk, model, opties etc.. kortom met bepaalde specs.
Na een half jaar wachten en met nog steeds geen enkel zicht op levering, staat precies de door jou bestelde auto in de showroom bij de dealer. Bijna twee keer zo duur, maar wel direct leverbaar. Bij navraag gaat het om een "andere" auto, want er staat andere SW op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boe.i
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 11:13
Steve Reagen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:52:

Dit is toch gewoon een truc om dezelfde HW niet meer tegen de prijs te hoeven leveren waarvoor deze een half jaar geleden verkocht is?

Je koopt een auto van een bepaald merk, model, opties etc.. kortom met bepaalde specs.
Na een half jaar wachten en met nog steeds geen enkel zicht op levering, staat precies de door jou bestelde auto in de showroom bij de dealer. Bijna twee keer zo duur, maar wel direct leverbaar. Bij navraag gaat het om een "andere" auto, want er staat andere SW op.
Nee dit is niet helemaal hoe het werkt. Het gaat hier om een ander model. Dus eentje met stoelverwarming, glazen dak, maar met dezelfde motor. Je kunt de ene niet zomaar inruilen voor de andere. Kijk maar eens op de website van MSI hoeveel modellen ze hebben: https://www.msi.com/Graph...Force-RTX%26trade%3B-3060

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 18:54

koopt auto model 2020

model 2021 komt uit waarbij er een naamswijziging geweest is (ventus/gaming) wezenlijk ja hetzelfde maar tot aan de hele chain tot in de fabriek is dit dus een compleet ''nieuw'' model

sure je hebt helemaal gelijk maar momenteel in chipland is het oorlog niemand krijgt wat meer en de prijzen gaan mega omhoog..

ik zou me eerder zorgen maken om het feit dat de leverancier straks zegt ''sorry dit model word niet meer gemaakt u moet het nieuwe identieke maar nieuwe naampje model kopen voor 400 meer"
dit word namelijk al gedaan

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexMurphy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:24
Is de 3060 12G serie niet pas aangekondigd/uitgebracht in februari/maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Denk vanuit de fabrikant.

Je hebt 300 motoren besteld maar door tekorten krijg je er maar 3 geleverd. Ondertussen hebben jouw andere leveranciers ook de prijzen verhoogd. Stop je deze motor in een auto welke jouw vanwege de verhoogde prijzen geld gaat kosten om te leveren of stop je deze motor in een auto welke jouw winst oplevert. Wetende dat het niet uitmaakt welke auto je deze motor stop hij wordt toch wel verkocht.

Netjes nee begrijpelijk ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeara
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:02
Het is gewoon een andere kaart... https://tweakers.net/pric.../1661360;1659514;1661342/

Om bij je autovergelijking te blijven, zie het als een BMW 318i vs 320i of VW Golf met 2.0L diesel met 115 pk of 150 pk. Beiden dezelfde motor, maar net even anders ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water

Het is niet dezelfde kaart en de verkoper is met alle respect niet meer dan een dozenschuiver. Die verandert echt niks aan de kaart. Hooguit iets aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:18
Ja maar het is de normale gang van zaken om je klanten dan tegemoet te komen om het alternatief aan te bieden voor eventueel een kleine meerprijs. En niet 6 maanden te laten wachten. Dit is gewoon een legale vorm van oplichting.

Mijn GTX 1080 had opeens een losse condensator na paar maandjes. Echter was die kaart nergens meer leverbaar. Ik kreeg kosteloos een RTX 2070, die op dat moment evenveel waard was als mijn oude kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:31
com2,1ghz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:02:
Ja maar het is de normale gang van zaken om je klanten dan tegemoet te komen om het alternatief aan te bieden voor eventueel een kleine meerprijs. En niet 6 maanden te laten wachten. Dit is gewoon een legale vorm van oplichting.

Mijn GTX 1080 had opeens een losse condensator na paar maandjes. Echter was die kaart nergens meer leverbaar. Ik kreeg kosteloos een RTX 2070, die op dat moment evenveel waard was als mijn oude kaart.
Dit is geen oplichting hoor. De kaart is gewoon slecht leverbaar.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
com2,1ghz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:02:

Er kan niet geleverd worden wat er niet is. Wat wil je tegemoet komen? TS kan hooguit de koop annuleren. Schiet je niks mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
De vraag is ook hoe de verkoper dit voor jou of je zoon op zou moeten lossen. De verkoper/shop kan hier bijzonder weinig aan doen. Ik snap dat jullie wellicht graag de andere kaart wel zouden willen, maar daarmee zou de webshop zichzelf ook in eigen voet schieten: ook voor de webshops worden de kaarten duurder om in te kopen. Vermoedelijk voor meer dan waar de eerstgenoemde kaart voor is besteld.

Je kan heel boos worden op de webshop, maar daar schiet helemaal niemand wat mee op. Het is ook niet zo dat je elders wel voor een goede prijs een videokaart kan kopen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ozzie schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Dit is geen oplichting hoor. De kaart is gewoon slecht leverbaar.
Lees goed. Legale vorm van oplichting. Ze hebben een alternatieve kaart maar die willen ze blijkbaar niet geven omdat ze er meer voor kunnen krijgen. Ze moeten dan maar geen orders accepteren en netjes de klanten op hoogste stellen van de situatie.
In de auto analogie. We hebben die auto niet in het rood maar in het zwart.

Mijn trekhaak voor mijn auto was vanwege corona niet leverbaar. Winkel belde mij op en gaf tijdig aan dat vanwege leveringsproblemen dat merk niet beschikbaar zou zijn. Maar hij had een alternatief, wat note bene duurder was maar ik kosteloos zou kunnen krijgen. Ik kreeg de vraag of ik dat zou accepteren of dat ik de order wilde annuleren. Prima joh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52
Steve Reagen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:10:
Hi,

mijn zoon van 13 heeft begin december deze videokaart besteld en betaald:
MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC - Videokaart - 12 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4. Hij wacht er dus al zes maanden op.

Op de website van de verkoper is inmiddels deze kaart te koop:
MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G - Videokaart - 12 GB GDDR6 - PCIe 4.0 x16 - 1x HDMI 2.1, 3x DisplayPort 1.4. Prijs: bijna 400 euro meer dan mijn zoon heeft betaald. Levertijd: Volgende werkdag in huis!!

Klantenservice gebeld. "Die tweede is toch echt een andere kaart, er staat nl. andere SW op."

Volgens mij kan iedereen zien wat hier gebeurt.
Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben?
Is dit een OK manier om met je klanten om te gaan?
Iedereen ziet wat anders dan jij denk ik... Als je ze naast elkaar legt zie je verschillen.
Oa andere afmetingen, de ventus heeft 1 stroomkabel nodig, de x trio 2.
De een heeft 3 fans de ander 2.
Turbo clock is net wat anders bij de x dan de ventus.

Ja er zit dezelfde chip in, maar de MSI v entus 3060 is toch ook niet hetzelfde als de ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3060 OC Edition 12GB.

Zo is de MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC ook niet hetzelde als MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G.

Enkel het hart van de kaart is hetzelfde. Instellingen en uiterlijk en configuraties zijn anders.

Kaarten worden duurder. Dat klopt. Iets met te weinig chips waardoor duizenden mensen in de wacht staan voor een kaart die ze besteld hebben.
com2,1ghz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:09:
[...]

Lees goed. Legale vorm van oplichting. Ze hebben een alternatieve kaart maar die willen ze blijkbaar niet geven omdat ze er meer voor kunnen krijgen. Ze moeten dan maar geen orders accepteren en netjes de klanten op hoogste stellen van de situatie.

Mijn trekhaak voor mijn auto was vanwege corona niet leverbaar. Winkel belde mij op en gaf tijdig aan dat vanwege leveringsproblemen dat merk niet beschikbaar zou zijn. Maar hij had een alternatief, wat note bene duurder was maar ik kosteloos zou kunnen krijgen. Ik kreeg de vraag of ik dat zou accepteren of dat ik de order wilde annuleren. Prima joh.
In de auto industrie hebben ze iets meer marge... Je wordt niet opgelicht. De kaart die je besteld hebt is er niet. Dat er een andere is kan, die kan de topicstarter bestellen, maar dat wil hij niet want die is 400 euro duurder. De x trio is sowieso duurder dan de ventus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
[...]

Ja dat is makkelijk gedaan als t een paar euro of bij een hele goede winkel een paar tientjes scheelt. Maar vind jij maar een winkel die dat voor 400 euro verschil doet. En dan voor de vele tientallen of in sommige gevallen honderden van zulke bestellingen per winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Reagen
Ik heb de kaarten vergeleken en ik kan me niet voorstellen dat er iemand het terecht vind dat je voor een extra power connectortje en een lagere (!) kloksnelheid 400 euro meer moet betalen.

Ik denk echt dat het naief is om te veronderstellen dat dit product in de markt is gezet om een andere reden dan om de schaarse HW tegen actuele prijzen te kunnen verkopen en de klanten die tegen een lagere prijs hebben gekocht in de kou te laten staan.

Dit is natuurlijk wél legale oplichting.

Als je hart hebt voor je klanten, dan neem je gewoon je verlies. Onderdeel van het ondernemersrisico, dat je accepteert op het moment dat je je klant voor een product laat betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18:59
Steve Reagen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:11:
Ik heb de kaarten vergeleken en ik kan me niet voorstellen dat er iemand het terecht vind dat je voor een extra power connectortje en een lagere (!) kloksnelheid 400 euro meer moet betalen.

Ik denk echt dat het naief is om te veronderstellen dat dit product in de markt is gezet om een andere reden dan om de schaarse HW tegen actuele prijzen te kunnen verkopen en de klanten die tegen een lagere prijs hebben gekocht in de kou te laten staan.

Als je hart hebt voor je klanten, dan neem je gewoon je verlies. Onderdeel van het ondernemersrisico, dat je accepteert op het moment dat je je klant voor een product laat betalen.
Ik zou iets beter kijken, er zit een totaal andere koeler op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-08 15:56
Mocht het je enige troost bieden, ik wacht juist al sinds december op een Gaming X Trio en heb ze bij andere shops al lang uitgeleverd zien worden. Ik heb gewoon de verkeerde shop gekozen in december. Videokaarten zijn een hel nu.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:39
[...]

Het probleem is dat de auto in het zwart voor de webshop ook een paar honderd euro duurder is geworden.

En dat de autodealer wellicht nog wat kan regelen, omdat hij onderdeel is van hetzelfde grote moederbedrijf en er een grote order mee gemoeid gaat.

De Nederlandse webshops zijn gewoon MKB'ers die echt geen uitzonderlijke marges kunnen hanteren. Sterker nog: doordat er veel minder kaarten verkocht worden heeft dit een noemenswaardige impact op de omzet.

Ik denk dat veel shops minimaal 1000 backorders hebben, en minimaal 100 euro per kaart bij moeten leggen om de gewenste uitkomst van @Steve Reagen uit te voeren.
We hebben om veel minder al vele computerhardware shops failliet zien gaan.
En dit nog los gezien van dat ze wellicht een stuk of 4 kaarten voor die +400 premium op voorraad hebben liggen, waarmee nog steeds niet aan de vraag voldaan kan worden.

Je probleem ligt bij de fabrikant, alleen is die voor jou als consument wettelijk gezien geen partij. En de fabrikant heeft bovendien ook niet enorm veel keuze, want er zijn chiptekorten.

[ Voor 24% gewijzigd door Richh op 08-06-2021 11:18 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seriph
Nat-Water schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:03:
[...]

Er kan niet geleverd worden wat er niet is. Wat wil je tegemoet komen? TS kan hooguit de koop annuleren. Schiet je niks mee op.
En misschien heeft MSI wel alle intentie om de kaart te leveren zodra de tekorten zijn opgelost.

Maar misschien moeten we niet de fout bij MSI leggen maar bij de winkel. Deze heeft namelijk een artikel verkocht die zij niet op de plank hadden liggen en waarvan de levertijd onzeker was. Ook in december was iedereen al op de hoogte van chip tekorten. Maar ik vermoed dat de winkel ook niet gaat kunnen helpen. Het enige wat ze kunnen doen is de verkoop annuleren en het aankoopbedrag retourneren.

Een beetje advocaat van duivel spelende. Als ik een winkel was en ik heb 200 kaarten in backorder staan die ik heb verkocht voor €400 en mijn inkoopprijs is nu €500 dan ben ik gekke Gerrit als ik die kaarten ga bestellen. Ik laat de order wel open staan tot de prijzen weer zakken onder mijn verkoopprijs. Ik koop de kaarten wel in waar ik wel winst op kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:59
Laten we hier aub niet nog een discussie van maken van wat er hoort/wat de klant mag verwachten/wat de webshop wel/niet doet.

Daar zijn al genoeg andere topics over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve Reagen
Ze hebben echt wel allebei drie fans. Wel de juiste kaarten vergelijken AUB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water

Het is geen legale oplichting. Je hebt nog steeds een koopovereenkomst, die is nog steeds geldig. Je zoontje wacht, samen met duizenden anderen, op hun videokaart. Je kan wel zeggen dat de webshop z'n verlies moet nemen, maar als ze dat bij iedereen doen kukelt die webshop natuurlijk om en kan je fluiten naar je geld. Beetje inlevingsvermogen mag wel. Dat er tekorten zijn haalt note bene het journaal, dus het is echt wel ernstig.

[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 08-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz

Dat is de grap dus. Hij heeft een ander productcode waardoor ze niet meer gelijk zijn en ze nieuwe prijzen kunnen hanteren. Dus scalping vanuit de fabrikant kant. Flikken ze ook met witgoed waarvan de productcode net iets anders is zodat het geleverd wordt aan 1 winkel waardoor je geen prijsvergelijking kan doen. Kan je ook lekker de 'laagste prijs garantie' claimen.

Kunnen mensen wel de miners de schuld van geven maar de vraag is gewoon gestegen over het algemeen.
Nat-Water schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
[...]

Het is geen legale oplichting. Je hebt nog steeds een koopovereenkomst, die is nog steeds geldig. Je zoontje wacht, samen met duizenden anderen, op hun videokaart. Je kan wel zeggen dat de webshop z'n verlies moet nemen, maar als ze dat bij iedereen doen kukelt die webshop natuurlijk om en kan je fluiten naar je geld. Beetje inlevingsvermogen mag wel.
Cancel die order dan van mensen.

[ Voor 16% gewijzigd door com2,1ghz op 08-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04 20:45
Steve Reagen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
Neen het zijn andere kaarten, is die andere 400 euro meer waard? Neen maar dat maakt niet uit. De winkel waar je die kaart kocht kan niet leveren wat je kocht.

De keuzes zijn dus: toch wachten of iets anders kopen.

En neen geen winkel gaat dergelijke verliezen slikken om jou een plezier te doen , dergelijke winkels gaan failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
com2,1ghz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:15:
[...]

Cancel die order dan van mensen.
Waarom zouden ze? In welk voordeel is dat voor de TS of de winkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:52
MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G Videokaart
Afbeeldingslocatie: https://www.megekko.nl/productimg/302274/midi/1_MSI-GeForce-RTX-3060-GAMING-X-TRIO-12G-Videokaart.jpg
https://www.msi.com/Graph...TX-3060-GAMING-X-TRIO-12G
TRI FROZR 2 TORX Fan 4.0

MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U_DjlJQvYJUvu_kuMvsIbUpgiQM=/i/2004179978.png
https://www.msi.com/Graph...RTX-3060-VENTUS-3X-12G-OC
Zero FROZR TORX Fan 3.0

Hier hebben we al 1 verschil. Kijk maar eens goed naar 2 2 fans.

De Gaming X trio heeft een betere fan. Dat ze er allebei 3 hebben zegt niet zoveel.
Leg de 2 pagina's naar eens goed naast elkaar. Ik zie genoeg verschillen.

[ Voor 15% gewijzigd door daveytje op 08-06-2021 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:09
De MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 3X 12G OC en de MSI GeForce RTX 3060 GAMING X TRIO 12G zijn op hetzelfde moment op de markt gebracht, waarbij de X Trio toen ook al een meerpijs had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Nat-Water schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:18:
[...]

Waarom zouden ze? In welk voordeel is dat voor de TS of de winkel?
Transparantie. DIe kaart kan blijkbaar nooit meer geleverd worden. Een hoop mensen hebben ook van te voren betaald.
Dus bij geen gehoor blijft die order voor altijd in back order? Als ik vandaag een Geforce 4 TI bestel bij een shop, dan verwacht ik ook dat deze leverbaar is in een redelijk termijn of ze moeten dat product niet aanbieden en niet oneindig laten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 17:44
Ik heb ook nog een 3080 order lopen van september die nog uitgeleverd moet worden. Tsja... dat is de huidige markt hoe wrang ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Dat zou zo zijn als het product nu ineens leverbaar zou zijn. Als de webshop waar je zoon de kaart gekocht heeft, nu een pakket binnen zou krijgen met daarin exact die kaart, dan zou hij zijn verlies accepteren en die kaart aan je zoon opsturen, ondanks dat de shop diezelfde kaart nu zou kunnen verkopen voor veel meer geld.

Het punt is echter dat de twee genoemde producten totaal niet hetzelfde zijn. De verkoper heeft dus ook geen enkele verplichting om het duurdere product te leveren als vervanging voor het goedkopere maar niet leverbare product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:41

sapphire

Die-hard pruts0r

com2,1ghz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:38:
[...]

Transparantie. DIe kaart kan blijkbaar nooit meer geleverd worden. Een hoop mensen hebben ook van te voren betaald.
Dus bij geen gehoor blijft die order voor altijd in back order? Als ik vandaag een Geforce 4 TI bestel bij een shop, dan verwacht ik ook dat deze leverbaar is in een redelijk termijn of ze moeten dat product niet aanbieden en niet oneindig laten wachten.
Duidelijk, dan inderdaad maar een andere kaart aanbieden, dik verlies lijden omdat ze dat dus bij iedere klant moeten gaan doen, winkel valt om en dan kan iedereen naar z'n geld fluiten....

Daarnaast zijn andere kaarten ook amper tot niet leverbaar, zijn de kaarten die wel leverbaar zijn veeeeel duurder (zie echt dik verlies lijden) en is max 5 maanden (intro van de RTX 3060 12GB was 25 februari) ook niet 'oneindig laten wachten'.

Je kan er vanalles van vinden maar meer dan iemand zijn mening word het niet, juridisch klopt het waarschijnlijk gewoon, de markt is zwaar overspannen dus je kan je heel druk maken maar veel veranderd dat niet en je hebt alleen je zelf er mee :Y)

Gabriël AM5

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ratemypoodotcom
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-11-2021
Steve Reagen schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 11:14:
Maar jij wilt toch hulp van mensen hier? Ik zou zelf de kaarten eens goed vergelijken, denk dat je daar verder mee komt dan te verwachten dat men het voor jou doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Wat je kan doen, wordt in de eerste paar posts al uitgelegd. Wat verder je exacte punt is begrijp ik niet helemaal. Je bestelt product x. Dat y dan op voorraad is voor een hogere prijs - want slecht leverbaar met een hoge vraag op dit moment - en jij die niet krijgt voor de oorspronkelijke prijs is hoe het werkt.

Verder is er geen discussiewaarde aan nog een topic over de lange wachttijden. Hier in het subforum staat een topic met 50.000+ postsvan mensen die in hetzelfde schuitje zitten als jij. Jammer, maar dat is op dit moment de situatie.

[ Voor 27% gewijzigd door br00ky op 08-06-2021 12:36 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.