Keuze douchegoot/-putje

Pagina: 1
Acties:

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:30
We zijn met onze verbouwing inmiddels in het stadium gekomen dat we daadwerkelijk keuzes moeten gaan maken over zaken zoals het sanitair. We twijfelen echter enorm over welke soort doucheput/-goot we het beste kunnen gaan.

Ons huishouden bestaat momenteel uit 5 personen, waarvan 4 mensen met lang haar.

Voor de verbouwing hadden we een polyester douchebak, met dito put en sifon. Ondanks dat dit niet heel erg mooi was, werkte dit wel erg goed. De haren werden goed gevangen en zo af en toe moest je de sifon leeg maken, ongeveer eens per 2 a 3 weken. Dat vind ik op zich wel acceptabel.

Momenteel wonen we in ons gastenverblijf en hier hebben we een easydrain, met sifon in de goot met daar bovenop een haarvanger. Hier blijf ik echter haren plukken, na 1 of 2 douchebeurten loopt hij al slecht door en niet veel langer is het helemaal geen doen meer. Het is natuurlijk logisch dat je af en toe je sifon moet schoon maken, maar ik vind 2x per week wel echt te vaak.

Omdat ik me er nu behoorlijk aan stoor wil ik hierin een goede keuze maken. Hoe is jullie ervaring hiermee? Zijn er betere alternatieven, of moet ik gewoon niet zeuren en is dat het leven met 4 vrouwen. O+

Groetjes

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31

orf

Ik ben nog steeds heel blij met mijn douchevloer. Geen voegen, geen kitranden rondom een putje of goot. En een fijn gevoel aan je voeten. Ik heb deze:

Afbeeldingslocatie: https://www.villeroy-boch.nl/fileadmin/upload/facelift2014/Bad_und_Wellness/Unser_Versprechen/Innovation/Architectura_MetalRim/duschwanne-architectura-metalrim.jpg

https://www.villeroy-boch...gorieen/douchebakken.html

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

orf schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:55:
Ik ben nog steeds heel blij met mijn douchevloer. Geen voegen, geen kitranden rondom een putje of goot. En een fijn gevoel aan je voeten. Ik heb deze:

[Afbeelding]

https://www.villeroy-boch...gorieen/douchebakken.html
Nadeel is alleen dat als je donker behaard bent je ieder haartje ziet op zo een smetteloze witte douchebak, voor mij een reden om bij de verbouwing de witte douchebak de deur te wijzen.

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Brilsmurfffje schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Nadeel is alleen dat als je donker behaard bent je ieder haartje ziet op zo een smetteloze witte douchebak, voor mij een reden om bij de verbouwing de witte douchebak de deur te wijzen.
Op de site staat dat ze ook in andere kleuren aanbieden, je zou dan antraciet kunnen overwegen.

@orf hoe zit dat met schoonmaken, kun je het putje open wippen of zo? Ik zie dat (zo snel) niet terug op de site bij onderhoud.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-11 18:31
Aantal opties:

-Laat die 4 vrouwen zelf hun haren eruit pulken. _/-\o_
-Zoals @orf aangeeft, een douchevloer nemen, bij het kiezen van donkere douchevloer i.p.v. een witte zou ik een waterontharder aanraden, alle kalk zie je goed na verloop van tijd op die donkere, tevens heeft de rest van je badkamer hier dan ook baat bij. :*)
-Er zijn diverse soorten drains, laat je goed voorlichten bij een professionele sanitair leverancier.

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:31

orf

True schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:58:
[...]

Op de site staat dat ze ook in andere kleuren aanbieden, je zou dan antraciet kunnen overwegen.

@orf hoe zit dat met schoonmaken, kun je het putje open wippen of zo? Ik zie dat (zo snel) niet terug op de site bij onderhoud.
Het klepje kun je inderdaad open wippen. Daaronder zit de sifon. Dat klepje is iets van 20x15cm.

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:22
Easydrain heeft nu ook een versie zonder syphon, Dryphon. Wellicht dat dat wel iets is? Ik zit zelf om die van ons om te bouwen, want alle haren blijven in de syphon zitten.. Vraag is of je het probleem dan verlegt of niet..

• Nhz
hammy87 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:16:
Easydrain heeft nu ook een versie zonder syphon, Dryphon. Wellicht dat dat wel iets is? Ik zit zelf om die van ons om te bouwen, want alle haren blijven in de syphon zitten.. Vraag is of je het probleem dan verlegt of niet..
[Vimeo: Easy Drain Compact Clean met Dryphon techniek]
Probleem is, volgens mij, vooral dat de capaciteit van de EasyDrains erg laag is. Als er dan iets een blokkade is dan kan hij al snel niet meer voldoende water afvoeren. Als de capaciteit groter is, duurt het langer voordat er te weinig afgevoerd kan worden en hoef je dus minder vaak schoon te maken.

Ik verwijder liever 1x per maand 100 haren, dan 4x per maand 25 haren. Om het maar even heel erg te vereenvoudigen. :)

Het probleem van de capaciteit lijkt met de nieuwe 'dryphon' wel opgelost, maar ik vraag me inderdaad wel af wat die haren verderop in de afvoer gaan doen...

[ Voor 7% gewijzigd door Nhz op 08-06-2021 10:24 ]

Groetjes

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07:58
Nhz schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 10:21:
[...]

Het probleem van de capaciteit lijkt met de nieuwe 'dryphon' wel opgelost, maar ik vraag me inderdaad wel af wat die haren verderop in de afvoer gaan doen...
ja die gaaan bij de eerste de beste bocht liggen. en dan moet je met een rioolveer ze eruit halen.
(nee ik weet het niet zeker misschien valt het wel mee. soms gaat de markt echt vooruit)

• Nhz
miciel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:20:
[...]

ja die gaaan bij de eerste de beste bocht liggen. en dan moet je met een rioolveer ze eruit halen.
(nee ik weet het niet zeker misschien valt het wel mee. soms gaat de markt echt vooruit)
Daar ben ik dus ook bang voor en dan heb ik ze toch liever in mijn sifon.

Groetjes

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
miciel schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 19:20:
[...]

Het lijkt mij dat bij een normale doucheput ook al een groot aantal haren gewoon netjes wegspoelt? Verstoppingen treden (lijkt mij) vooral op als er veel haren boven op elkaar worden gestapeld, zoals op een putje. Als ze gewoon netjes wegspoelen is er niet zo veel aan de hand.

• Peacefield78
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 11-04 15:50
Ik denk (en hoop) dat @Haribo112 gelijk heeft. Voldoende afstroomsnelheid in afvoersysteem voorkomt dan ophoping van haren. Die Dryphon lijkt me dan wel wat.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39
Uiteindelijk drogen zaken op in leidingen bij b.v. een knikje of gewoon omdat het restanten zijn. Als dat continue gebeurt of er komen halen aan dan blijft er wel e.e.a. aan hangen, ook met doorstroomsnelheid. Ik ben ook een voorstander van er zoveel mogelijk uithalen bij het begin. Wij hebben ook een beste lekkage te pakken gehad (vrij snel na de verbouwing al :( ) en daar word je niet blij van, zeker niet als je net klaar bent met verbouwen. Achteraf hadden we beter de hele riolering moeten meenemen maarja.. achteraf.

Anyway, wij hebben een lijngoot en die verstopt zich wel regelmatig, maar echt niet om de paar dagen. Zijn dan ook niet met 4 vrouwen maar als het elke 1 a 2 dagen is dan lijkt mij dat een ander probleem. Aan de andere kant: hoeveel werk is het? Ik maak hem 1x per 3 a 4 weken schoon.. Is een paar minuten en dan ben je weer klaar :)

• Nhz
ID-College schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 08:51:
Uiteindelijk drogen zaken op in leidingen bij b.v. een knikje of gewoon omdat het restanten zijn. Als dat continue gebeurt of er komen halen aan dan blijft er wel e.e.a. aan hangen, ook met doorstroomsnelheid. Ik ben ook een voorstander van er zoveel mogelijk uithalen bij het begin. Wij hebben ook een beste lekkage te pakken gehad (vrij snel na de verbouwing al :( ) en daar word je niet blij van, zeker niet als je net klaar bent met verbouwen. Achteraf hadden we beter de hele riolering moeten meenemen maarja.. achteraf.

Anyway, wij hebben een lijngoot en die verstopt zich wel regelmatig, maar echt niet om de paar dagen. Zijn dan ook niet met 4 vrouwen maar als het elke 1 a 2 dagen is dan lijkt mij dat een ander probleem. Aan de andere kant: hoeveel werk is het? Ik maak hem 1x per 3 a 4 weken schoon.. Is een paar minuten en dan ben je weer klaar :)
Mja, dat is precies de situatie die ik schets. 1x per 3 a 4 weken is geen probleem, maar 1 (of soms 2) keer per week is mij echt te veel. Ik heb zelf ook het idee dat het komt door dat de vrije doorloop van de easydrain al vrij beperkt is, als er een klein beetje troep de boel blokkeert is de doorstroming te beperkt om voldoende water af te voeren.

Groetjes

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:39
Ja maar ik heb t idee dat het komt door de shampoo. Als ik hem schoonmaak dan ligt er een laagje vet op t roostertje. Dat laagje vet, van shampoo enzo, zorgt ervoor dat ie dicht slibt. Het voordeel ervan is dus dat de haren nu ook blijven zitten en je dus zo mee kan nemen met het laagje.
Het dichtslibben komt eerder daardoor naar mijn mening, niet per se de hoeveelheid haren..

Wellicht moet je kijken naar het shampoo gebruik?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-10 18:55

Floor-is

5.2

ID-College schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 12:52:
Ja maar ik heb t idee dat het komt door de shampoo. Als ik hem schoonmaak dan ligt er een laagje vet op t roostertje. Dat laagje vet, van shampoo enzo, zorgt ervoor dat ie dicht slibt. Het voordeel ervan is dus dat de haren nu ook blijven zitten en je dus zo mee kan nemen met het laagje.
Het dichtslibben komt eerder daardoor naar mijn mening, niet per se de hoeveelheid haren..

Wellicht moet je kijken naar het shampoo gebruik?
Conditioner bedoel je denk ik :)

In ons huishouden van 3 hebben we er twee met lang(er) haar: mijn vrouw en ikzelf. Elke keer na het douchen moet het putje gedaan. Dat wil ik echt anders in de toekomst. (Dus ik volg dit topic)

Bericht hierboven

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-11 16:50
Afbeeldingslocatie: https://assets-geberit-master.prod.web.geberit.com/global-media/pictures/bathroom-systems/shower-systems/img-bath-4-e1-walldrain-16-9.jpg

Wij hebben deze. Vind het geweldig en zit nooit in de weg. :)
Hier zit de syfon in de muur met een haarroostertje dat je er zeer makkelijk uithaalt.

• Nhz
@blubbers Welke is 'deze'? :)

Groetjes

Verwijderd

bij ons gaat functie tot zekere hoogte boven vorm, daarom ouderwets putje gekozen, is minder fraai , maar wel makkelijker schoon te houden. Vond de prijs van upgrade naar douchegoot binnen nieuwbouwproject het ook simpelweg niet waard. Haren die op het putje liggen dienen elke douchebeurt weggehaald te worden, wat in het geval van pubers iets is om regelmatig aan te herinneren.

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Heb zo'n goot met sifon. Vrouw thuis = elke maand verstopt. Vrouw tijdje weg = al 6 maanden zonder verstopping.

Iets met lange haren denk ik.

Nog even en ze is terug 😁

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1