welke socket moederbord kopen naar de toekomst gericht

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• hugy1
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-04-2025
Ik zoek een? moederbord
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik wil het gebruiken voor grafisch werk, videomontage en 3D animatie en streamen .

Wat is je budget? +- 450 Euro
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Asus

Welk socket moederbord koopt men nu het best, een moederbord met een 1151 socket , moederbord 1200 socket of moederbord met een 2066 socket naar de toekomst gericht?

Beste antwoord (via hugy1 op 08-06-2021 21:07)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LGA 1151 is al oud, dus dat gaat 'm sowieso niet worden.

Ik zou gewoon nu voor de meest recente optie pakken, als je je CPU gaat upgraden is een nieuw moederbord in de meeste gevallen toch wel nodig. Je hebt dan vaak ook ander geheugen nodig, dus ik zou niet zo erg vast hangen aan de socket.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:30
Altijd het meest recente. S1200 voor Intel en AM4 voor AMD. Feit is wel dat beiden aan de laatste generatie cpu's bezig zijn op dat betreffende platform.

De helft van je budget heb je zat aan voor een goed moederbord.

Acties:
  • Beste antwoord

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LGA 1151 is al oud, dus dat gaat 'm sowieso niet worden.

Ik zou gewoon nu voor de meest recente optie pakken, als je je CPU gaat upgraden is een nieuw moederbord in de meeste gevallen toch wel nodig. Je hebt dan vaak ook ander geheugen nodig, dus ik zou niet zo erg vast hangen aan de socket.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:39
Het meest future proof is imo sTRX4.
https://tweakers.net/moed...FlijpJVtJKhuZGBhVJsbW0tAA

Maar zoals Uszka zegt, waarschijnlijk kun je beter nu kopen wat je komende paar jaar nodig hebt en daarna om de x jaar een nieuw moederbord kopen.

[ Voor 9% gewijzigd door mitsumark op 07-06-2021 22:45 ]