Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdL1234
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 07-05 22:28
Edit, excuus, verkeerde forumdeel..

Momenteel heb ik een IIyama g-master G2530HSU monitor (TN paneel, HD, 75hz)

Prima scherm, maar de kleurweergave valt mij tegen, en ben ik dus op zoek naar een scherm wat vooral qua afbeeldingskwaliteit betere specs heeft, en dat met 1440p.

Ik heb nu een MSI Nvidia GTX1660 super videokaart, ik doe af en toe gamen (zwaarste spel call of duty).
Verder vooral alledaags gebruik, geen fotobewerking oid.
Zijn wel leuke extra's als de verversingsnelheid hoger ligt, en het scherm G-sync heeft, maar is niet mijn eerste prioriteit. Op 1440p met mijn videokaart call of duty doen word toch al kritisch denk ik.
Het gaat mij vooral om een goede kleurweergave, en 1440p.
Ik heb nu wat schermen uitgezocht met een hogere snelheid, maar als ik voor hetzelfde geld beter beeld heb en lagere snelheid heb ik dat liever.
Het scherm komt aan een vesa steun te hangen aan t bureau, dus hoe het er verder uitziet maakt mij verder niet zo veel uit.

Nu zit ik te twijfelen tussen de volgende monitoren:
Dell S2721DGFA Zwart
of
MSI Optix MAG274QRF-QD Zwart
Op Rtings heeft de MSI een iets beter beoordeling. Als ik de specificaties naast elkaar hou maakt het weinig uit. Wat is jullie advies hierin? Of zouden jullie een heel anders scherm kiezen?

Budget is zon 400E. Maar als er nu een scherm voor 150E nu aanzienlijk beter is dan ga ik daarvoor

Bedankt!

[ Voor 15% gewijzigd door AvdL1234 op 08-06-2021 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWFpeters
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:29
Zweer zins een aantal jaar bij LG voor monitoren en altijd IPS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick3112
  • Registratie: Augustus 2017
  • Nu online
Ik heb die Dell. Prima monitor hoor. Voelt erg responsive aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyDemon
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:27
Ik heb ook die Dell, ik heb wel enige backlight bleeding linksonderin maar dat valt me eigenlijk alleen op als het scherm helemaal donker is.

Ik ben zeer tevreden ermee en ben blij met mijn aankoop, hij is het geld zeker waard! Ik hoefde de instellingen ook maar minimaal aan te passen om er tevreden mee te zijn, bij mijn vorige scherm was dat wel anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannbla
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:24
Persoonlijk zou ik even wachten op het nieuwe paneel van LG:

pricewatch: LG UltraGear 27GP850-B Zwart

460 euro bij sicomputers (pre-order): https://www.sicomputers.n...18684.html?sqr=27gp850-b&

[ Voor 22% gewijzigd door dannbla op 09-06-2021 09:16 ]

There's no school like the old school and i'm the headmaster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdL1234
Dank voor jullie reacties!
Ik heb zelf wat minder met LG, en wel met MSI en Dell (diverse componenten in mijn PC zijn van MSI). Maargoed, dat is natuurlijk helemaal nergens op gebaseerd dan gevoel.

@dannbla Bedankt! ziet er goed uit dat scherm!
Qua prijs tussen de Dell en de MSI in, en als ik de review van HU zie moet deze vergelijkbaar/beter zijn als de MSI. Klinkt goed!
Ik begrijp dat de LG ook sRGB heeft, dat zou een betere kleurweergave geven met normale afbeeldingen/youtube e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdL1234
Lang getwijfeld, en jullie reacties meegenomen.
Is het MSI scherm van de week van 550E naar 489E gegaan.

Zojuist het MSI scherm besteld dus:-D
Ik ben benieuwd..

[ Voor 4% gewijzigd door AvdL1234 op 17-06-2021 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baakster
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 14:38

Baakster

Dislectie enzo... succes!

@AvdL1234 FYI;
Had nou nog een paar dagen gewacht ;( Amazon Prime komt er aan, a.s. maandag en dinsdag. Ongetwijfeld dat er schermen van dat kaliber afgeprijst zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvdL1234
Aha, wist ik niet. Nu was ie van 550 naar 489, ook intressant.
Die Dell was laatst ook ineens van 410 naar 380. Ik zat te twijdelen, en na een paar dagen was hij weer 400.
Toen ik de MSI naar 489 zag gaan dacht ik ik moet snel zijn:-)
Maar ik zal Amazon volgende week eens in de gaten houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StyXL
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
AvdL1234 schreef op vrijdag 18 juni 2021 @ 13:02:
Aha, wist ik niet. Nu was ie van 550 naar 489, ook intressant.
Die Dell was laatst ook ineens van 410 naar 380. Ik zat te twijdelen, en na een paar dagen was hij weer 400.
Toen ik de MSI naar 489 zag gaan dacht ik ik moet snel zijn:-)
Maar ik zal Amazon volgende week eens in de gaten houden..
Dit is een van de monitoren die in mijn wenslijstje staan. Ben benieuwd hoe deze monitor je bevalt. De kleuren zouden erg mooi zijn bij het gamen en het contrast zou goed zijn. Hoe is het als je naar youtube filmpjes kijkt? Zijn de mensen dan oranje als Donald Trump of kan je dat nog kalibreren?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ahum: Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-05 20:37
Is de https://tweakers.net/pric...m27q-zwart/specificaties/ iets? Ik weet niet of hij nou wel of geen gsync heeft maar hij heeft wel andere features zoals usb-c, kvm switch en hdr400. Is op moment 350 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AvdL1234
StyXL schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 22:33:
[...]

Dit is een van de monitoren die in mijn wenslijstje staan. Ben benieuwd hoe deze monitor je bevalt. De kleuren zouden erg mooi zijn bij het gamen en het contrast zou goed zijn. Hoe is het als je naar youtube filmpjes kijkt? Zijn de mensen dan oranje als Donald Trump of kan je dat nog kalibreren?
Monitor bevalt erg goed.
Bij eerste opstart even een wow effect:-)
Kleuren zijn erg mooi, en van 1080 naar 1440 is ook al een mooi verschil natuurlijk.
Ik ben er blij mee.
Zwartwaarden vind ik erg goed, naar mn idee beter als mn vorige scherm.
En geen last van blacklight bleeding/ips glow. Als het verder helemaal donker is moet je er nog op letten om wat te zien.

Bij weergave van sommige afbeeldingen/youtube of spellen ziet het er inderdaad wel wat over gesatureerd uit helaas.
Meestal valt het niet op, maar als je er op let zie je het wel. Dit is wel een minpuntje ja.
Maar al met al wel een genot om naar te kijken vergeleken met mn oude scherm.
Kost wat, maar dan heb je ook wat :*)

[ Voor 5% gewijzigd door AvdL1234 op 08-07-2021 15:51 ]

Pagina: 1