Toon posts:

Little Big Adventure 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb vroeger (toen ik nog jong was ;) ) altijd LBA1 en LBA2 zitten spelen. Dit was nog in de 486 en de DOS periode. Nu een aantal jaartjes later zitten we met de AMD's en de Pentiums en met Windows en nu kan ik alleen LBA2 nog spelen. Ook heel leuk, maar na hem 4x uitgespeeld te hebben wil ik liever es aan de gang met LBA1.

Nu is het probleem echter dat LBA1 niet werkt onder windows en in DOS werkt het geluid niet. Weten jullie een mogelijkheid om LBA1 toch te spelen onder windows of weten jullie hoe ik toch geluid kan krijgen in DOS?

Ik heb een Guillemot MS Fortissimo en werk met Windows 98SE.

Verwijderd

heb je dos drivers geinstalleerd voor je geluidskaart??

staan (als je geluk hebt) nog wel op de driverdiskette die bij je geluidskaart zit...

en zorg dat je van die regels in autoexec.bat hebt staan(set blaster..., en dan nogwat :?)

wie helpt ff verder?(ik ken die autoexec.bat en config.sys regeltjes nie meer :))

Verwijderd

Topicstarter
Er staan geen DOS-drivers op die cd-rom van de geluidskaart. Alleen van Windows 9* en 2K geloof ik... Zijn ze ergens op het internet te downen?

Verwijderd

geen faluw idee...

volgens mij zijn er ook algemene dosdrivers die voor elke geluidskaart werken, maar precies weet ik t ook nie....

k hoop voor je op nog meer reacties van mensen die je t wel kunnen vertellen ;)

• DroogKloot
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DroogKloot

depenisvanjezus

Ahh... nostalgie :)

SET BLASTER=A220 I5 D1 P330 T6

Dit werkt trouwens alleen met een SB-compatible (dat had je toen nog) geluidskaart, waarschijnlijk bestaan er geen native DOS drivers voor de jouwe.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Sorry voor het omhooghalen van dit topic, maar intussen is er een on-officiële WIN32 patch for LBA1. Deze kun je hier downloaden. Zou als het goed is in alle Windowsen moeten werken, alleen wel zorgen voor Sound Blaster emulatie (zit standaard in Windows XP :)).
Pagina: 1