• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10 19:25
Ik heb drie XZ1 compacts van Sony waarvan er twee in gebruik zijn. Eentje is nog nooit gebruikt, alleen om te testen of hij werkt.
Die twee die wel gebruikt worden: beide draaien de laatste Android update van Sony uit ik meen 2019, 47.2.A.11.228. En beide zijn niet geroot ofzo, gewoon standaard. En beide hebben een Simyo simkaart.

Op mijn primaire toestel heb ik nooit NL alert aan de praat gekregen. Sinds kort is een tweede XX1 compact in gebruik, zelfde specs dus, en daar kwam vandaag wél de Alert op binnen. In de messages app (ook beide dezelfde versie) heeft de 'nieuwe' onder advanced wél een cell-broadcast optie waar mijn primaire toestel dat niet heeft.

Waar kan dat nou in zitten? Ze draaien dezelfde software, en bij mijn weten installeert Sony bij OTA ook eventueel nieuwe baseband en andere firmware. Buiten de software versie, die 47.2 geeft Sony nergens verdere specifieke firmware versies aan.

Herkent iemand dit? Uit pure nieuwsgierigheid denk ik binnenkort een keer de officiële firmware opnieuw te flashen met newflasher, al heb ik geen idee wat er zou veranderen.
Iemand?