[BE]Wordt deze zekeringenkast goedgekeurd?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 28-03 23:07
Ik heb 2dehands een metalen zekeringenkast op de kop kunnen tikken waarin ik domotica en zekeringen wil plaatsten.
De kast heeft een metalen deksel, maar er zit geen plastic afdekplaat bij die normaal rond de zekeringen zit. Ik ben wel van plan om plastic bedradingskanalen te gebruiken, maar hiermee zijn de metalen schroeven niet volledig afgeschermd.

Het resultaat zal er dus ongeveer zo uit zien: (niet mijn kast, enkel als voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgvUhVRrruKcNIoBeJVd0ktP-U0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QSQrhlYCmIVILnJvMrXXnjgb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn vraag: Voldoet dit aan de vereisten van het Belgische AREI voor thuisgebruik?
Of moet ik op zoek naar een andere kast met plastic afdichting rond de din componenten?

Thanks!

Beste antwoord (via Gertst op 09-06-2021 11:53)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gertst schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:
[...]

Wel, dat is misschien de meest eenvoudige oplossing. Vraag is of dit dan echt voldoende is?
Ik snap eigenlijk de logica niet: je hebt toch al een deur die helemaal afsluit?
Lijkt me meer dat je dan de automaten aan/uit kan schakelen zonder per ongeluk jezelf te elektrocuteren, dus plexiglas met openingen voor de automaten zelf?

Fixing things to the breaking point...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 20:22

MeesterPieter

PnP Pinball

Als je zelf een plexiglas afdekking maakt voof het geheel dan is het toch al prima?

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
MeesterPieter schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 17:33:
Als je zelf een plexiglas afdekking maakt voof het geheel dan is het toch al prima?
Wel, dat is misschien de meest eenvoudige oplossing. Vraag is of dit dan echt voldoende is?
Ik snap eigenlijk de logica niet: je hebt toch al een deur die helemaal afsluit?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Gertst schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:06:
[...]

Lijkt me meer dat je dan de automaten aan/uit kan schakelen zonder per ongeluk jezelf te elektrocuteren, dus plexiglas met openingen voor de automaten zelf?

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertst
RGAT schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:08:
[...]

Hm, dat klinkt heel aannemelijk. Plexiglas it will be! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

Tens

let me drink about it

(hoe dan ook geen slecht plan om een plexiglasafscherming te maken, mogelijk zelfs kan en klaar te koop)

Wat is precies je plan? Is het een combi groepenkast/domotica-aansturing? (mag dat?)of vanuit groepenkast >Hoofdschakelaar>domotica>gezekerde apparatuur?

De vraag is of je het moet zien als groepenkast, of apparaatkast als je hem voedt met één groep.

Is de kast afsluitbaar zodat alleen geautoriseerde mensen hem open kunnen maken?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
Het zal een combi van groepenkast + domotica worden. Vb bovenste gedeelte zekeringen die dan naar de domotica gaan.
Dat mag in België.

Mogelijk gaat alles niet in 1 kast - in dat geval komen de zekeringen in een andere kast er naast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-05 22:38
Let wel dat de hoofddifferentieel niet in die kast mag zitten. Of toch afhankelijk van keurder tot keurder.

[ Voor 26% gewijzigd door D-Three op 08-06-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:47

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
BE is toegevoegd aan de titel voor de duidelijkheid :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertst
D-Three schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 21:13:
Let wel dat de hoofddifferentieel niet in die kast mag zitten. Of toch afhankelijk van keurder tot keurder.
Klopt, maar dat zal niet het geval zijn: de differentieels zitten in de hoofdverdeelkast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-05 20:22

MeesterPieter

PnP Pinball

Gertst schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 20:22:
[...]

Hm, dat klinkt heel aannemelijk. Plexiglas it will be! ;)
Precies, zo maken dat je de gewenste schakrlaars kunt bedienen en niet ergens per ongeluk sluiting kan maken

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Pagina: 1