Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FroZeN83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-04 20:45
Goedemiddag!

Ik heb interesse in de samsung hw-q950t, na veel gezien en gelezen te hebben ben ik wel enthousiast. Nu lees ik op meerdere website dat wanneer je TV geen dolby atmos ondersteunt dat je hem niet tot maximaal potentie kan benutten? andere geven aan dat je dat wel kan doen door HDMI aansluitingen i.p.v. ARC. De TV die ik heb is de Samsung UE55NU8000.

Voor ik €900 uitgeef aan iets wat niet 100% werkt, kan iemand dit uitleggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prakka
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21-05 21:39
FroZeN83 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 16:28:
Goedemiddag!

Ik heb interesse in de samsung hw-q950t, na veel gezien en gelezen te hebben ben ik wel enthousiast. Nu lees ik op meerdere website dat wanneer je TV geen dolby atmos ondersteunt dat je hem niet tot maximaal potentie kan benutten? andere geven aan dat je dat wel kan doen door HDMI aansluitingen i.p.v. ARC. De TV die ik heb is de Samsung UE55NU8000.

Voor ik €900 uitgeef aan iets wat niet 100% werkt, kan iemand dit uitleggen?
Ik heb deze soundbar. Klopt sommige tv hebben geen dts licentie vandaar. Via de HDMI aansluiten op de soundbar en dan 1 HDMI out naar de tv heb je wel dts en atmos etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FroZeN83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 08-04 20:45
Aansluiten via HDMI en een een 2e aansluiting out ook met HDMI begrijp ik dat goed? Dus 2 HDMI kabels gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@FroZeN83 Aankoopadvies dus dit topic is verhuisd naar CEA.

Bij een soundbar moet je Atmos vooral zien als een marketing gimmick. Leuk dat het product een Atmos sticker heeft en dat er misschien een extra ledje gaat branden. Maar in feite betekent het vooral dat het product een Atmos signaal kan verwerken. Het daadwerkelijke weergegeven is natuurlijk een ander verhaal. Daarvoor heb je een batterij aan speakers nodig. Een soundbar probeert dit met reflecties te simuleren; maar het blijft virtueel. Mijn advies zou zijn om er vooral niet te veel waarde aan te hechten.