Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een nieuw 16 core AMD/ASUS systeem aan het samenstellen ter vervanging van mijn huidige 8 core AMD/ASUS systeem voor:
I) Medium gaming: wil wel future proof gaming rig (minimaal 1440p/60fps)
II) Audio/DSP processing: multicore programmeren in Java en C++, Audio Workflows in Cubase 9 Pro.
III) Java/C+++ Development (Backend Engineer): VirtualBox, KVM, Docker. Voorbeeldje ik nu draai windows 7 (2 cores) in VirtualBox tegen 2 KVM systemen met Centos (met elk 2 cores). Dit wordt Windows 10 tegen 2 Centos VMs (in KVM) met daarin weer Docker runtime (ja virtualisatie in virtualisatie ;-) ).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700-1999,- exclusief assemblage,bezorging. Geen software.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige GPU: Radeon RoG STRIX R5700 XT 8GB Gaming. Wil wel upgraden maar niet nu gezien de prijzen!
Huidige SSDs: 500GB Samsung SSD 840 PRO en 1T Samsung SSD 860 EVO, later ga ik upgraden naar M.2.
Twee 5 1/4'' Blu-Ray Drives: LG Blu-ray + ASUS BDXL Blu-Ray.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de laatste jaren voorkeur voor AMD/ASUS. Werk prima, ook prima 'tweak' opties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij lage belasting stil systeem ivm audio processing. Vandaar de water koeling en 'Silent' casing(!).
Future proof systeem waar het MB mij geen beperking oplegd en met ruimte voor upgraden ihb de GPU (laters).
Ga je overklokken?
Nee maar wel nice to have. Ik denk aan onderklokken als mijn system bij Audio bewerking te luid is.
Wat verwacht je van ons?
Is het gekozen geheugen goed ? Is 3200 goed of toch 3600Mhz geheugen nodig ?
Zijn er aanbevelingen om het systeem bij lage belasting stiller te krijgen (ivm Audio bewerking)?
Andere opmerkingen ?
Voorlopige keuze (ben nog bezig), zonder GPU/SSD
Edit: Ik neem mee (oude PC):
Ik ben een nieuw 16 core AMD/ASUS systeem aan het samenstellen ter vervanging van mijn huidige 8 core AMD/ASUS systeem voor:
I) Medium gaming: wil wel future proof gaming rig (minimaal 1440p/60fps)
II) Audio/DSP processing: multicore programmeren in Java en C++, Audio Workflows in Cubase 9 Pro.
III) Java/C+++ Development (Backend Engineer): VirtualBox, KVM, Docker. Voorbeeldje ik nu draai windows 7 (2 cores) in VirtualBox tegen 2 KVM systemen met Centos (met elk 2 cores). Dit wordt Windows 10 tegen 2 Centos VMs (in KVM) met daarin weer Docker runtime (ja virtualisatie in virtualisatie ;-) ).
Wat mag het systeem gaan kosten?
1700-1999,- exclusief assemblage,bezorging. Geen software.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Huidige GPU: Radeon RoG STRIX R5700 XT 8GB Gaming. Wil wel upgraden maar niet nu gezien de prijzen!
Huidige SSDs: 500GB Samsung SSD 840 PRO en 1T Samsung SSD 860 EVO, later ga ik upgraden naar M.2.
Twee 5 1/4'' Blu-Ray Drives: LG Blu-ray + ASUS BDXL Blu-Ray.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb de laatste jaren voorkeur voor AMD/ASUS. Werk prima, ook prima 'tweak' opties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij lage belasting stil systeem ivm audio processing. Vandaar de water koeling en 'Silent' casing(!).
Future proof systeem waar het MB mij geen beperking oplegd en met ruimte voor upgraden ihb de GPU (laters).
Ga je overklokken?
Nee maar wel nice to have. Ik denk aan onderklokken als mijn system bij Audio bewerking te luid is.
Wat verwacht je van ons?
Is het gekozen geheugen goed ? Is 3200 goed of toch 3600Mhz geheugen nodig ?
Zijn er aanbevelingen om het systeem bij lage belasting stiller te krijgen (ivm Audio bewerking)?
Andere opmerkingen ?
Voorlopige keuze (ben nog bezig), zonder GPU/SSD
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 5950X Boxed | € 797,79 | € 797,79 |
1 | Moederborden | ASUS Prime X570-PRO | € 219,90 | € 219,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 600 Zwart/Zilver Window | € 106,45 | € 106,45 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H115i RGB PRO XT 280mm | € 138,- | € 138,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK64GX4M2E3200C16 | € 372,99 | € 372,99 |
1 | Voedingen | Corsair RM850 (2019) | € 116,16 | € 116,16 |
Totaal | € 1.751,29 |
Edit: Ik neem mee (oude PC):
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
Videokaarten | ASUS ROG Strix Radeon RX 5700 OC edition 8GB | - | - | |
Optische drives | Asus BW-16D1HT | - | - | |
Optische drives | LG BH10LS30 | - | - | |
Geluidskaarten | Native Instruments Komplete Audio 6 Mk2 | - | - | |
Totaal | - |
[Voor 12% gewijzigd door BeerenburgCola op 07-06-2021 23:20. Reden: Split table (+ update requirements)]