Vraag, (misschien niet helemaal pihole)
setup:
Bij mijn vorige iteratie van de 2e rpi 3b+ setup had ik een 64 bit image gebruikt. (van hier downloads.raspberrypi.org)
Basis setup met pihole en unbound, en een docker container met een tor proxy.
zelfde instellingen als mn 32 bit image.
De tor proxy gebruikt tor upstream dns.
Mijn router setup forceerd met 2 nat regels dns requests naar de piholes.
Ik zat te kijken naar de query log en zag dns requests voorbij komen die van die loclhost afkomstig leken die iig niet van mij kwamen, een webserver van iemand, die ssh brute force attacks met geolocatie plotte, en andere vreemde zaken.
Heb zeker ook geen dns relay, althans, niet via mn router.
Ik kon het niet verklaren en heb eerlijk gezegd niet veel onderzoek gedaan, maar zou dat met die tor proxy van doen hebben? zou vreemd zijn draai nu in mij overtuiging precies de zelfde setup maar dan op 32 bit.
Daar schiet mijn kennis te kort.
Ik had, voor de volledigheid bij, de tor proxy eerst de pihole als dns ingesteld maar dat was een overduidelijke dns leak.
Iemand die dit kan duiden?
setup:
Bij mijn vorige iteratie van de 2e rpi 3b+ setup had ik een 64 bit image gebruikt. (van hier downloads.raspberrypi.org)
Basis setup met pihole en unbound, en een docker container met een tor proxy.
zelfde instellingen als mn 32 bit image.
De tor proxy gebruikt tor upstream dns.
Mijn router setup forceerd met 2 nat regels dns requests naar de piholes.
Ik zat te kijken naar de query log en zag dns requests voorbij komen die van die loclhost afkomstig leken die iig niet van mij kwamen, een webserver van iemand, die ssh brute force attacks met geolocatie plotte, en andere vreemde zaken.
Heb zeker ook geen dns relay, althans, niet via mn router.
Ik kon het niet verklaren en heb eerlijk gezegd niet veel onderzoek gedaan, maar zou dat met die tor proxy van doen hebben? zou vreemd zijn draai nu in mij overtuiging precies de zelfde setup maar dan op 32 bit.
Daar schiet mijn kennis te kort.
Ik had, voor de volledigheid bij, de tor proxy eerst de pihole als dns ingesteld maar dat was een overduidelijke dns leak.
Iemand die dit kan duiden?
[ Voor 5% gewijzigd door period! op 08-06-2021 00:12 ]