Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 10-09 14:12
Ik heb sinds afgelopen weekend een Lenovo tab P11.
Het is echt een prachtige tablet alleen met het streamen schokt het beeld en geluid heel erg. Dit is dan bij nlziet en bij Videoland.
Nu heb ik gelezen dat meer mensen dit gehad hebben, maar dit was na de update opgelost. Helaas niet bij mij terwijl de laatste update erop staat.
Wie heeft er advies voor mij om dit op te lossen.
Want ik wil deze niet terug sturen want voor de rest is die zo mooi.

Beste antwoord (via rens-br op 11-06-2021 23:09)

• divk
Net een update gehad van nlziet en deze werkt nu goed.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@divk ik heb je titel aangepast, zodat het wat duidelijker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik weet niet precies welke update je het over hebt en/of welke versie-nummer het dan over gaat; misschien dat je dit kan vermelden en misschien ook een linkje hebt naar de uitspraken dat het bij anderen opgelost zou zijn?

Verder, en ik ben absoluut geen Android-kenner maar wel heel gevoelig voor haperingen; op mijn OP7 Pro heb ik recentelijk veel firmware-updates gekregen. En veel anderen adviseren dan ook om na een update even het apparaat te "Safe Boot"en en dan een Clear Cache of Cache Wipe uit te voeren.

Hiermee haalt het apparaat sommige tijdelijke bestanden weg die (al langere tijd) "in de weg zitten" en soms helpt het net om die paar procent extra batterij of paar procent extra vloeiendheid te realiseren.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• divk
MAX3400 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:34:
Ik weet niet precies welke update je het over hebt en/of welke versie-nummer het dan over gaat; misschien dat je dit kan vermelden en misschien ook een linkje hebt naar de uitspraken dat het bij anderen opgelost zou zijn?

Verder, en ik ben absoluut geen Android-kenner maar wel heel gevoelig voor haperingen; op mijn OP7 Pro heb ik recentelijk veel firmware-updates gekregen. En veel anderen adviseren dan ook om na een update even het apparaat te "Safe Boot"en en dan een Clear Cache of Cache Wipe uit te voeren.

Hiermee haalt het apparaat sommige tijdelijke bestanden weg die (al langere tijd) "in de weg zitten" en soms helpt het net om die paar procent extra batterij of paar procent extra vloeiendheid te realiseren.
De laatste update voor deze tablet is Android 10 en als ik op updaten druk dan geeft hij ook aan dat de laatste update erop staat.

En bij diverse webshops heb ik gelezen dat dit was opgelost na de update.
Voor de tijdelijke bestanden zal ik nog naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
In de tijdelijke bestanden staat niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:27
MAX3400 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:34:

Ik verwacht dat hij het over de review hier op Tweakers heeft: pricewatch: Lenovo Tab P11 (ZA7R0081SE) Grijs en dan met name die van @aronspa

Ben overigens zelf ook wel benieuwd daarnaar.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• divk
Net een update gehad van nlziet en deze werkt nu goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aronspa
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 03-08 12:49
Ik heb inmiddels de P11PRO en die draait als een zonnetje. De gewone P11 heb ik ook nog en met alle updates stottert die nog steeds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:25
Hier ook een Lenovo P11 (niet-pro), mede op basis van de round-up hier op Tweakers.

Over het algemeen dik tevreden, zeker voor dit geld, maar ook hier nog altijd stotterproblemen (ondanks meest recente updates, etc. )

Het gekke is, dat er een workaround bestaat ( bij toeval ontdekt ): Als ik eerst even iets op Netflix start (wat gewoon netjes op FullHD loopt) en ik ga daarna terug naar NPO of NLZiet (werkt voor beiden), dan lopen de streams wél soepel :?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
eymey schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 16:45:
Hier ook een Lenovo P11 (niet-pro), mede op basis van de round-up hier op Tweakers.

Over het algemeen dik tevreden, zeker voor dit geld, maar ook hier nog altijd stotterproblemen (ondanks meest recente updates, etc. )

Het gekke is, dat er een workaround bestaat ( bij toeval ontdekt ): Als ik eerst even iets op Netflix start (wat gewoon netjes op FullHD loopt) en ik ga daarna terug naar NPO of NLZiet (werkt voor beiden), dan lopen de streams wél soepel :?
Dan moet er toch ergens iets mbt configuratie goed gezet worden door de Netflix app? Hoogstwaarschijnlijk zit het in de encodering van de stream mbt DRM. Als dat goed wordt gezet in de Netflix app en mensen weten wat dat is, dan is een app daarvoor maken theoretisch een peulenschil..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb een vergelijkbaar iets op een oudere Samsung Tab S3; als ik in NLZiet merk dat het beeld hapert, helpt het om één keer op kwaliteit: Hoog te klikken. Vervolgens loopt het beeld wel soepel (ook al stond deze al op Hoog in de eerste plaats).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
la_fusion schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 08:16:
[...]

Dan moet er toch ergens iets mbt configuratie goed gezet worden door de Netflix app? Hoogstwaarschijnlijk zit het in de encodering van de stream mbt DRM. Als dat goed wordt gezet in de Netflix app en mensen weten wat dat is, dan is een app daarvoor maken theoretisch een peulenschil..
Mja, ik denk dat makers van apps waar het fout gaat gewoon zelf iets goed moeten zetten (dus hun apps updaten). Als de Netflix app het in 1x zelf goed kan doen, zouden die andere apps dat toch ook moeten kunnen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• la_fusion
eymey schreef op donderdag 1 juli 2021 @ 09:52:
[...]

Mja, ik denk dat makers van apps waar het fout gaat gewoon zelf iets goed moeten zetten (dus hun apps updaten). Als de Netflix app het in 1x zelf goed kan doen, zouden die andere apps dat toch ook moeten kunnen :)
Dat klopt maar aangezien dit probleem al bijna een half jaar speelt, verwacht ik dat dat niet zomaar gaat gebeuren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja.... heeft er iemand al eens serieus contact gezocht met bv. NLZiet of NPO ?

In het verleden, als ik contact zocht met NLZiet m.b.t. een probleem, dan werd daar best serieus naar gekeken (los van dat ik meestal ook aan de beta's mee doe).

Ik zal er eerdaags eens werk van maken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Powder Toastman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:45
Ligt imho inderdaad aan de app. De Ziggo Go app stotterde eerst ook. Was een workaround door een bepaalde oude versie van de app te sideloaden. Sinds een week is deze versie niet meer werkzaam. Dus noodgedwongen weer de meest recente versie geïnstalleerd en tot nu toe stottervrij, heeft Ziggo het schijnbaar toch op weten te lossen. Hopelijk volgen andere apps ook.

Edit: schijnbaar te snel gepost, vreemd genoeg is nu de stotter helaas weer terug.

[ Voor 10% gewijzigd door Powder Toastman op 03-07-2021 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leow88
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-06 10:19
Ook hier op mijn Oppo A74 5G stottert de Ziggo go app.
Ziggo go in de browser stottert niet.
NPO start en nlziet werken prima.

[ Voor 26% gewijzigd door leow88 op 03-10-2021 07:57 ]

LG-HM071MR-U44 (3.6.0.3) / Atlantic Explorer V4 - 270L / Zonnepanelen 7200 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divk
Ik heb geen Ziggo,dus daar weet ik niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 21:10
Vandaag een p11 gekregen en geupgrade naar Android 11. Nlziet loopt alleen echt niet vloeiend. De workarounds helpen niet. Dus weer retour...
Pagina: 1