Philips draaitafel 1978 en Samsung Soundbar Q70/T

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.vandongen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-09-2022
Ziggo stopt met het doorgeven van het analoge radiosignaal. Daar mijn audio systeem al voor de helft de geest heeft gegeven en nu ook de laatste functionaliteit vervalt, kan het Home Cinema Systeem uit 2013 de deur uit. En dus een Soundbar van Samsung gekocht. Maar ik heb nog wel een gereviseerde Philips draaitafel uit 1978 met een DIN plug uitgang die middels een converter in de AUX aansluiting zit van het Home Cinema Systeem.

Dus zoek ik een gat in de Soundbar waar, ongetwijfeld via een andere converter de pick-up weer kan worden aangesloten. Na het nodige speurwerk heb ik echter het gevoel, dat dit het einde is van mijn pick-up uit 1978 en dat ik mijn vinyl voortaan moet toevertrouwen aan een digitale. Op de soundbar zit nog een hdmi die daarvoor kan worden gebruikt. Maar een digitale draaitafel uitzoeken is haast net zo erg als het uitzoeken van een nieuwe tv.

Heeft iemand ervaring met de koppeling van vintage audio met de digitale handel van tegenwoordig? Als mijn conclusie juist is en dat ik afscheid moet nemen van mijn platenspeler uit 1978 kan iemand mij dan op weg helpen waar ik op moet letten bij de keuze van een nieuwe pick-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Meeste draaitafels hebben een onversterkte phono uitgang, daar moet dan dus nog een phono versterker tussen. Die heb je ook met A/D converter zodat je deze middels spdif/hdmi kan aansluiten.

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 07-06-2021 14:12 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

R.vandongen schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:08:
Dus zoek ik een gat in de Soundbar waar, ongetwijfeld via een andere converter de pick-up weer kan worden aangesloten.
Voor de volgende keer eerst inventariseren welke apparatuur je hebt en welke ingangen deze nodig hebben. De specs van de Samsung Sound Bar zeggen mij dat er geen analoge ingangen zijn. Alleen digitaal in de vorm van HDMI ARC en S/PDIF. Er zijn Sound Bars met analoge ingangen waar je zo de platenspeler op aan zou kunnen sluiten. Natuurlijk is alles te verlopen maar om van een analoge platenspeler naar digitaal (S/PDIF) te gaan verlopen om het signaal dan weer in de Sound Bar om te zetten is wat omslachtig en levert veel kavels en een extra (externe) converter op. Met deze hardware heb je echter geen andere keuze als je direct aan wilt sluiten.

Heeft de TV geen analoge ingangen? Moet de TV wel aan staan als je een plaatje wilt luisteren maar veel TV's hebben tegenwoordig een functie om het beeld uit te zetten. Niet de meest mooie manier maar wel de goedkoopste.

Welk home cinema systeem had je hiervoor? Had deze een Phono In? Oftewel, heeft de Philips een ingebouwde Phono Amp of niet.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 07-06-2021 14:32 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.vandongen
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-09-2022
Je eerste opmerking is terecht, maar de keuze voor de soundbar is gebaseerd op het geheel en de toekomstige nieuwe tv. En nee, ik heb geen moment gedacht aan de platenspeler. En ja, er zit nu een Phono tussen de DIN plug en de dubbele tulip aansluiting achter op de Philips HTB9245D/12 Fidelio SoundHub 2.1 3D Blu-ray home cinema. Het geluid van de draaitafel loopt niet via de TV, die overigens ook geen analoge ingang heeft.

Maar ik ben net door de ontkenningsfase heen gekomen en heb mentaal afscheid genomen van mijn Philips 312 draaitafel uit 1978. Uiteindelijk blijf ik een gebruiker die ernaar streeft om als de boel in elkaar zit er ook alleen maar plezier aan wil bleven.

Dank voor je respons. Met hartelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Waarom afscheid nemen? Er zullen vast wel mogelijkheden zijn om dat ding aan te sluiten, je moet ze alleen even onderzoeken. Als je al een preamp hebt die naar 2x tulp gaat is het een kwestie van zoeken naar een soundbar met de juiste aansluitingen. Worst case een A/D converter er tussen, kan ook nog.
Als ik even snel zoek bij coolblue hebben ze er een aantal met RCA aansluiting iig: https://www.coolblue.nl/s...nsluiting-onder-247097:ja

Vraag is wat je budget dan is :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)