Iemand hier ervaringen met de Tokina Firin 20mm f/2 AF? Wil mijn Sony 28mm f/2 vervangen door iets wijders (wegens de aanschaf van de Tamron 28-200) maar er is redelijk wat te kiezen tussen de zeg 18 en 21mm. Ik wil graag AF, redelijk snel, medium duur voornamelijk voor landschappen en beetje astro. Andere opties zouden een 2e hands Batis 18mm voor €750 zijn, en de Sony 20 G voor weer €150 meer op de 2e hands markt. Aan de andere kant zit de Samyang 18mm die me toch wel erg plastic fantastic lijkt al is ie optisch wel goed schijnt. En dan zijn er nog 2 Tamrons (20mm prime en 17-28 zoom) die in de categorie vallen. Ergens lijkt de Tokina een mooie balans te pakken te hebben voor zeg €550 2e hands met een fijne metalen behuizing en dat ik m'n 67mm filters er gewoon op kan schroeven middels een ringetje.
Of is er iemand die zegt dat met name de Batis toch wel van de buitencategorie is? (Gevoelsmatig gaat het tussen die 2)
Of is er iemand die zegt dat met name de Batis toch wel van de buitencategorie is? (Gevoelsmatig gaat het tussen die 2)