Kennis van mij heeft een oude pentium 166 met 32 Meg SDram geheugen. Het betreft de Chaintech 5TDM2. Het boekje zegt dit over de specificaties van de Dimm Modules.
Main Memory
- Two 3.3 V unbuffered 168-pin DIMM sockets support 8/16/32/64/128MB, 64/72-bit DRAM memory modules.
- Maximum 256 Memory size
Nu dacht ik dat hier vast wel een nieuwe Dimm in zou passen van 128 meg, en dat we dan die oude van 32 eruit zouden halen.
Maar ik wilde eerst zeker weten of het kon, en heb toen wat gemaild met norrod, hieronder de mailtjes die heen en weer gingen. Volgens Norrod kan het namelijk niet.
1e reactie van Norrod
Hallo!
Ik snap niet precies wat u bedoelt met onderstaande reply.
Hij heeft een moederbord met een 32 Meg Dimm en nog 1 Dimm bank vrij.
Het plan is om de originele Dimm eruit te halen en dan 1 van 128 meg terug te zetten.
Dat is dan mogelijk?
2e reactie van Norrod
Ik snap niet waarom het een probleem is. Hij draaide trouwens een p166 (ipv de 200) en de
fsb van het moederbord is 66 Mhz. Het geheugen wat jullie aanbieden draait op 133 Mhz maar
is toch backwards compatible? Mijn celeron 450 draait ook 133 Mhz geheugen maar dan op 100Mhz.
En er zit nu toch ook al een Dimm module in?
en de laatste reactie van Norrod
Main Memory
- Two 3.3 V unbuffered 168-pin DIMM sockets support 8/16/32/64/128MB, 64/72-bit DRAM memory modules.
- Maximum 256 Memory size
Nu dacht ik dat hier vast wel een nieuwe Dimm in zou passen van 128 meg, en dat we dan die oude van 32 eruit zouden halen.
Maar ik wilde eerst zeker weten of het kon, en heb toen wat gemaild met norrod, hieronder de mailtjes die heen en weer gingen. Volgens Norrod kan het namelijk niet.
1e reactie van Norrod
mijn reactieGeachte klant,
Zoals het lijkt zal u in het eerste geheugen slot een oude module moeten laten zitten, in de andere sloten kan u het nieuwe geheugen plaatsen.
rod.nl
Hallo!
Ik snap niet precies wat u bedoelt met onderstaande reply.
Hij heeft een moederbord met een 32 Meg Dimm en nog 1 Dimm bank vrij.
Het plan is om de originele Dimm eruit te halen en dan 1 van 128 meg terug te zetten.
Dat is dan mogelijk?
2e reactie van Norrod
Mijn reactieGeachte klant,
Dat is niet mogelijk, de fsb van het moederbord is namelijk lager dan de snelheid van het geheugen.
Met vriendelijke groet
Ik snap niet waarom het een probleem is. Hij draaide trouwens een p166 (ipv de 200) en de
fsb van het moederbord is 66 Mhz. Het geheugen wat jullie aanbieden draait op 133 Mhz maar
is toch backwards compatible? Mijn celeron 450 draait ook 133 Mhz geheugen maar dan op 100Mhz.
En er zit nu toch ook al een Dimm module in?
en de laatste reactie van Norrod
Geachte klant,
Dat is alleen mogelijk als u in het eerste slot wel een 66MHz module plaatst.
Met vriendelijke groet;
Webmaster NoRRoD Computers BV
webmaster@norrod.nl / verkoop@norrod.nl
www.norrod.nl