Internet verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 29-09 12:01
Computer wordt tijdens het gamen soms traag

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10, McAffee, Ziggo kabel internet, HP printer met WiFi verbinding.
NVIDIA Moederbord en Grafische kaart, World of Tanks...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb helaas veel te weinig vestand van internetverbindingen.

Ik zou graag willen weten of mijn internet verbinding correct is, dus een goede kabel verbinding en geen WiFi.

Misschien verstandig om de WiFi versterker te verwijderen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TG7vM0Luorf5EX9mRQG9dYuVgE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ahbJjBpDn91Z6IDwOcO1Oh37.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8xN7gUf5UccST8LUDBaQoVvCD3s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/UbmqsgO6CYzH0DT8R5iLdx3Q.png?f=user_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:35
je hebt een bekabelde verbinding zo te zien, dus waarom toon je het wifi gebeuren?
Waar loopt die kabel uit je pc naartoe? Toevallig naar een extender die weer draadloos met ziggo verbonden is?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 16:19
Wat is precies het probleem, je geeft an dat de PC traag is tijdens gamen. Is de internetsnelheid dan traag, of ligt het misschien aan de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom staat er een PIA-verbinding ook geconnect en in hoeverre gooit die roet in het eten?

/edit: dit was 3 maanden geleden ook al je issue...

[ Voor 23% gewijzigd door MAX3400 op 07-06-2021 12:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jamo48 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:45:
...
Misschien verstandig om de WiFi versterker te verwijderen?...
Nee. Je moet de wifi adapter op je PC uitschakelen; die heb je niet nodig want je hebt een bekabelde verbinding

Alhoewel het eerste plaatje aangeeft dat de bekabelde verbinding het niet doet. Dat is het probleem wat je moet oplossen. Een wifi verbinding als back-up hanteren is - vooral bij gamen - niet handig, want dan ervaar je traagheid.

Het zou kunnen dat McAfee besluit je bekabelde verbinding te blokkeren, die haalt wel vaker dat soort rare fratsen uit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:56
Ook staat je LAN profiel op 'Public network', waarbij de firewall een stuk stricter staat dan bij 'Private':

https://tinkertry.com/how...pe-from-public-to-private

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
Brahiewahiewa schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:40:
[...]

Nee. Je moet de wifi adapter op je PC uitschakelen; die heb je niet nodig want je hebt een bekabelde verbinding

Alhoewel het eerste plaatje aangeeft dat de bekabelde verbinding het niet doet. Dat is het probleem wat je moet oplossen. Een wifi verbinding als back-up hanteren is - vooral bij gamen - niet handig, want dan ervaar je traagheid.

Het zou kunnen dat McAfee besluit je bekabelde verbinding te blokkeren, die haalt wel vaker dat soort rare fratsen uit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G3t8Fs-ABTp7qvuhe5G7AmZqNCs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k174QoFJu5srJeRFfl3yFjdI.png?f=user_large

Dank voor alle antwoorden, ik gebruik een draadloze Printer: 'HP Color Laserjet Pro MFP M377 dw' wat gebeurt er als ik de wifi adapter uitschakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
Het inschakelen van het Private netwerk had ik ook elders al vernomen, het gaat het nu beter, maar de wifi adaptor uitschakelen zou misschien nog een verbetering kunnen zijn, als dat kan vanwege mijn draadloze printer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je draadloze printer moet je met het wifi netwerk laten connecten dan heb je de wifi in je pc niet meer nodig.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jamo48
Frogmen schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:43:
Je draadloze printer moet je met het wifi netwerk laten connecten dan heb je de wifi in je pc niet meer nodig.
Bedankt voor deze informatie.

Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden. :-)
Pagina: 1