Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-11-2022
Ik zoek een?
Televisie (55-65 inch) voor in de woonkamer.

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Voornamelijk series en films kijken. Gamen etc. doe ik niet (meer)

wat heb je zelf al gevonden?
Heb dit even doorgelezen:
https://tweakers.net/revi...r-de-2021-sportzomer.html
Maar helaas gaat dit vooral over OLED televisies. Ik heb bij vrienden wel naar OLED gekeken, en het is natuurlijk het mooste wat er is, maar het appartement waar ik in ga wonen heeft een wand van 7 meter glas en aan de andere kant nog 4 meter glas. Dit wordt vrij licht denk ik zo. Gordijnen dicht doen, doe ik liever niet. Daarom wil ik voor een LCD televisie gaan die een goede brightness heeft.
Ik kwam daarom ook uit bij:
https://tweakers.net/pric...66/sony-55xh95-zwart.html

Samsung heeft van die irritante reclame in de TV, waarvan het nog maar de vraag is of die met een pihole uitgezet kunnen worden (en weet niet of ik zin heb om een pihole neer te gaan zetten. Dus eignelijk wil ik geen samsung (bijna uit principe :P )

Welke vragen heb je hier nog over?
Het allerbelangrijkste in de TV vind ik de algemene beeld kwaliteit (contrast, motion, brightness, etc...) Geluid maakt allemaal niet uit aangezien ik luidsprekers heb. Aansluitingen zijn niet erg belangrijk aangezien ik niet verwacht dat ik 120Hz 4k ga gamen oid :P

Verder ken ik niet veel andere tv's in het hogere segment om te vergeijken aangezien alles over OLED lijkt te gaan, dus ik hoop dat jullie misschien nog andere alternatieven hebben die in een heldere kamer goed tot zijn recht komt

[ Voor 7% gewijzigd door Flox0r op 07-06-2021 09:39 ]

Beste antwoord (via Flox0r op 08-06-2021 13:52)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:05

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het om hoogwaardige LCD's gaat, dan is de keus zo'n beetje tussen Samsung en Sony. Als het gaat om de meest heldere LCD-televisie dan spant de X9J Z9J waarschijnlijk de kroon, maar ja, da's een 8K-televisie met bijbehorend prijskaartje. Daarna komt Samsung met zijn 4K-televisies voor veel reëlere prijzen. Als het geen Samsung mag zijn dan zou je naar de Sony XH95 kunnen gaan kijken, die doet nog altijd zo'n 1000cd/m² en is wellicht een goed compromis.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het om hoogwaardige LCD's gaat, dan is de keus zo'n beetje tussen Samsung en Sony. Als het gaat om de meest heldere LCD-televisie dan spant de X9J Z9J waarschijnlijk de kroon, maar ja, da's een 8K-televisie met bijbehorend prijskaartje. Daarna komt Samsung met zijn 4K-televisies voor veel reëlere prijzen. Als het geen Samsung mag zijn dan zou je naar de Sony XH95 kunnen gaan kijken, die doet nog altijd zo'n 1000cd/m² en is wellicht een goed compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:50
dmantione schreef op maandag 7 juni 2021 @ 11:00:
dan zou je naar de Sony XH95 kunnen gaan kijken
Dit dus, niet verder kijken in jouw geval.

[ Voor 29% gewijzigd door Hulleman op 07-06-2021 11:17 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak2k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 22:00
Ik zou oled niet meteen afschrijven. Ik heb hier ook grote raampartijen en heb totaal geen last van te weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flox0r
Sjaak2k schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:42:
Ik zou oled niet meteen afschrijven. Ik heb hier ook grote raampartijen en heb totaal geen last van te weinig licht.
Schrijf het ook niet direct af... maar ik vraag me af of het echt mooier is in een verlichte kamer.
Volgens mij is het grootste voordeel van OLED het contrast en goede zwartwaarden. Maar in een verlichte kamer vraag ik me af of dit dan nog steeds het belangrijkste element is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Als het hartje zomer is met straalblauwe lucht niet nee, maar er is geen plaats op aarde waar de zon niet onder gaat en op een zwaarbewolkte winterdag zal zo'n OLED ook prima overdag zijn kunsten kunnen vertonen. Dan zijn er nog voordelen als de kijkhoek en de reactietijden. Maar het komt neer op het afwegen van het één tegen het ander. Bij heel veel licht is zo'n superfelle LCD in het voordeel, daar valt niets op af te dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
dmantione schreef op maandag 7 juni 2021 @ 13:42:
***, maar er is geen plaats op aarde waar de zon niet onder gaat ****.
Offtopic: misschien woont de TS in noord-noorwegen, daar is het pak 'm beet anderhalve maand 24 uur per dag zonlicht :+

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je plek op aarde maakt eigenlijk niet zoveel uit: Anderhalve maand 24 uur per dag zonlicht betekent ook anderhalve maand 24 uur per dag duisternis :P In totaal krijg je evenveel uur zonlicht in een jaar, waar je ook bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flox0r
Dank voor jullie reacties!

Ik ga nog een goed nadenken over OLED (en ik woon niet in scandinavia :P)
Pagina: 1