Hosting rekening houdend met piekmomenten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:18
Voor een website waarop een betaalmodule komt voor betaald parkeren ben ik op zoek naar hosting. Het is van belang dat de hosting kan omgaan met piekbelasting. Dat zal om zo'n 15 dagen in het jaar gaan (met mooi weer).

Ik heb een offerte gehad waarbij de piekbelasting wordt gegarandeerd tot 250 tickets/minuut en 15.000 tickets per uur. Dat lijkt mij echter overkill aangezien er slechts 1000 parkeerplaatsen beschikbaar zijn (in de toekomst eventueel meer).

Wat zijn geschikte partijen om een offerte bij aan te vragen? Als ik zoek op hosting dan krijg ik uiteraard genoeg hits, maar het "bijzondere" zit hem met name in het snel kunnen opschalen vanwege de piekmomenten.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Een partij die veel doet met dit soort piekbelasting (denk ook aan sites / backend rondom events zoals TVOH enzo) is www.exonet.nl.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-10 16:09

samo

yo/wassup

Ik denk dat iedere managed hosting provider je hierbij wel kan helpen. Houd er vooral rekening mee dat een willekeurige applicatie niet zomaar bij te schalen is maar dat je in je applicatie-opbouw daar al rekening mee moet houden. Een beetje managed hosting partij, zoals bovengenoemd exonet, maar ook een true, sentia, transip, noem t maar, kan daar prima over adviseren en meekijken.

Je stapt wel een hostinglandschap in waar de prijzen anders zijn dan wat je kent van budget shared hosting. En dat is met reden.

[ Voor 4% gewijzigd door samo op 07-06-2021 09:38 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:18
Dank. Ook voor de tip voor het opschalen van de applicatie. Ik ga er vanuit dat deze wel kan bijschalen aangezien het de core business is van de leverancier, maar extra bevestiging is natuurlijk altijd goed.

Het is mij bekend dat de prijzen anders zijn dan de budget shared hosting, maar het aanbod wat ik nu binnen kreeg leek mij wat aan de hoge kant en ik was op zoek naar de juiste zoekwoorden. Die heb ik nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
wisselwerking schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:34:
Voor een website waarop een betaalmodule komt voor betaald parkeren ben ik op zoek naar hosting. Het is van belang dat de hosting kan omgaan met piekbelasting. Dat zal om zo'n 15 dagen in het jaar gaan (met mooi weer).
Hoe snel is die betaalmodule?
Hoeveel is "piekbelasting"?

Ik host websites die 1 bezoeker per seconde aan kunnen, en websites die 1500 bezoekers per seconde aan kunnen.
En die twee websites draaien op identieke servers.

Alles draait om de systeemeisen die een bedrijf aan zijn software stelt.
En dan ligt het meestal niet aan de (in)competentie van de ontwikkelaars, maar aan de prijs van het product en hoe groot de auto van het management is ;)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar