Welke voorstrijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maaikederksen
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-12-2024
Welke voorstrijk werkt fijn op
1) nieuwe gipsmuren/plafond
2) nieuw gestucte muren

Wij gaan Sikkens Alphacryl pure mat gebruiken voor plafonds en deel muren. Ander met een kleurtje van wijzenol extramat.

Verfrollen waarschijnlijk van Anza, anders goudhaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 04-09 14:25
Heb je de verf al in huis? Als je die nog moet halen bij de verfhandel vraag hun dan welke voorstrijk ze adviseren. Er is nogal wat verschil. Sommige zeggen voorstrijk gemengd met latex, andere zeggen verdunde latex. Vraag het als je de verf gaat halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:35
Ik heb sikkens alpha aquafix gebruikt voor de alphacryl omdat ik zeker wilde weten dat het goed zou blijven plakken. Dat spul is wel aan de prijs en waarschijnlijk voldoet de goedkoopste meuk eigenlijk net zo goed.

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:29
Wij hebben onze gestucte muren voorgestreken met spul van Albastine (oranje emmer van 10 liter).
Uiteindlijk maar één keer gestreken en daarna geverfd (met Histor One). Verf droogde snel, maar zonder banen en tevreden met het resultaat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 16:11
leecher schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:49:
Ik heb sikkens alpha aquafix gebruikt voor de alphacryl omdat ik zeker wilde weten dat het goed zou blijven plakken. Dat spul is wel aan de prijs en waarschijnlijk voldoet de goedkoopste meuk eigenlijk net zo goed.
Same here ook sikkens Alpha aquafix, wel een heel klein beetje aangemengd (10% water erbij)
Dit alles op advies van stucadoor/schilder

16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 25-09 23:05
Tip:Bij het aanbrengen van een fixeermiddel kan je dit ook doen met een drukspuit\plantenspuit.
Ik heb dit zelf met Reno voorstrijk voor muren gedaan en kost een fractie van de bovengenoemde merken.
Het resultaat is er in elk geval niet minder om.
Pagina: 1