USB laad niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisisdebeste
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 07-09 02:03
Goedendag,

Ik heb jullie hulp nodig bij het volgende probleem. Mijn USB wil niet meer laden, de laad balk loopt tot bijna helemaal het eind maar gaat niet verder. Ik heb dit op meerdere computers geprobeerd met hetzelfde resultaat.

Wanneer ik de USB in mijn televisie stop herkent hij hem wel en kan ik alle foto's en video's bekijken.

Graag zou ik de inhoud op een externe harde schijf zetten, zijn hier bijvoorbeeld programma's voor zonder dat ik de inhoud van de USB hoef te openen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OyTxr0nxY1UBx0VSbA69K3x5YKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JAasp1Fs0LKXhagc9rVFqf2G.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

En wat doet hij op een andere computer? Of een andere USB poort?
Zie je hem wel in disk manager? (Rechtsklik op startmenu, dan schijfbeheer/disk manager)
Het kan best zijn dat hij corrupt is geraakt en Windows hier op loopt te bokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
hebben de bestanden waarde voor je?
zo nee, kijk eens met bv linux of je in de usb kan komen.

zoja, laat iemand met ervaring verder spelen, dan wel een bedrijf

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisisdebeste
@Zorian

Ja, daar staat hij wel tussen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZY0NWXIQSmJlzVK8Zboram4ZD_8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqwUTAUJTwMIJ99Ck41iMyDH.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:45

Zorian

What the fox?

Dat is apparaatbeheer, niet schijfbeheer. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

USB sticks zijn geen processors, moederborden of werkgeheugen, maar opslagtechnologie.

Move PMG -> OT

Verder, TS, het zou helpen als je een stuk meer informatie gaf, zoals exacte merk+type stick en moederbord waar je het in probeert te prikken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 16:48
Waarschijnlijk bedoelt de TS dat een USB-stick niet wordt herkend als hij in een Windows computer wordt gestopt. De tekst is wat cryptisch.
Als hij wel gewoon wordt herkend in een TV, is de USB-stick waarschijnlijk in het bestandsformaat EXT3 geformatteerd en dat wordt niet standaard herkend door Windows.

Je kunt dat snel oplossen door EXT2FSD.exe te downloaden bij https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/ en dadt te gebruiken (Service starten in dat programma, driveletter toewijzen en openen in de verkenner als ik het mij goed herinner).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renault schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:46:
Waarschijnlijk bedoelt de TS dat een USB-stick niet wordt herkend als hij in een Windows computer wordt gestopt. De tekst is wat cryptisch.
Als hij wel gewoon wordt herkend in een TV, is de USB-stick waarschijnlijk in het bestandsformaat EXT3 geformatteerd en dat wordt niet standaard herkend door Windows.
Aangezien de OP over 'niet meer' spreekt, impliceert dat dat de stick (of was het toch een harde schijf?) het in het verleden op een Windows computer wel gefunctioneerd heeft. Dan lijkt mij de veronderstelling dat de stick als EXT3 geformateerd is niet bepaald voor de hand liggend. Bovendien komt er (voor zover ik weet) in zo'n geval ook een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Dennisisdebeste schreef op zondag 6 juni 2021 @ 21:25:
...
Wanneer ik de USB in mijn televisie stop herkent hij hem wel en kan ik alle foto's en video's bekijken.
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisisdebeste
@dion_b

Excuseer, het gaat hier om een USB stick van het merk SanDisk Ultra USB 3.0 64 GB. Ik heb dit geprobeerd op computers / laptops met Windows laatste versie.

Hij heeft het inderdaad eerst wel gewoon gedaan. Er staan foto's op van onze trouwdag in de formaten jpg en JPEG.

@Zorian

Op deze laptop heb ik helaas geen toegang tot schijfbeheer. Dit betreft een werklaptop.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennisisdebeste op 11-06-2021 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Dennisisdebeste schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 15:55:
@dion_b

Er staan foto's op van onze trouwdag in de formaten jpg en JPEG.
En zijn die waardevol voor jullie? Stop dan met zelf kloten/poging doen tot kloten en zoek een data herstel bedrijf.

Heb je in de planning dat je nog een keer gaat trouwen (met de zelfde of andere partner) probeer eens via een andere os. .misschien dat Linux nog wat met de stick wilt....weet je niet hoe dat moet,. Zie boven en breng de stick weg.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renault
Renault schreef op maandag 7 juni 2021 @ 12:46:
...
Je kunt dat snel oplossen door EXT2FSD.exe te downloaden bij https://sourceforge.net/projects/ext2fsd/ en dadt te gebruiken (Service starten in dat programma, driveletter toewijzen en openen in de verkenner als ik het mij goed herinner).
Wedje maken dat dit werkt?
Waarom heb je dat niet geprobeerd, het helpt je niet achteruit in termen van bemoeilijken van datarecovery ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FakeTruth
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10-09 21:06
Aangezien de stick wel werkt in de TV, zou het kunnen dat Windows allemaal thumbnails probeert te genereren voordat ie de inhoud laat zien o.i.d. en dat het daar fout gaat.

Je zou kunnen kijken of het wel lukt in command bijvoorbeeld.
Start > cmd > enter
Typ dan schijfletter dubbelepunt, bijv:
code:
1
G:

En dan dir:
code:
1
dir

Kijk of je dan wel de bestandsnamen kan zien.

[ Voor 3% gewijzigd door FakeTruth op 11-06-2021 17:04 ]

Pagina: 1