Windows 2000 Disk Clone Probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 151 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik heb een nieuwe hd gekocht en nu dacht ik de C: Schijf van de ene schijf even te klonen ( met Norton Ghost 2001 ) op de nieuwe c: schijf van de andere schijf.

Nu ik krijg ik als ik Windows 2000 boot iedere keer de melding dat de Swap File niet goed staat ingesteld. Met een leuk verhaaltje hoe je dat kan veranderen. Als je op 'ok' drukt komt de zelfde melding weer, etc -> leuke lus.

In de Safe mode precies het zelfde..
Conclusie ik kom Win2k niet meer in, terwijl er in princiepe weinig veranderd is.

Iemand een oplossing voor dit ?

http://www.xbmcfreak.nl/

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-03 03:58

En1

hele swap weg knikkeren, hij hoort dan een nieuwe aan te maken

Maximum effort - Deadpool

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:31
nee hoor. Dat doet Win2k niet. Je moet zelf ff een nieuw Swap filetje aanmaken!

Rechtermuisknop op deze computer -> geanvanceerd -> Prestatie instellingen -> klik op wijzigen -> stel dan een vast wisselbestand in. bijv 250 minimaal en 250 maximaal. Zo heeft ie een vast bestand en gaat ie ook niet swappen (je weet wel, die ratellen van je HDD terwijl je niets doet)

Maarten

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:18

crisp

Devver

Pixelated

Op vrijdag 17 augustus 2001 16:55 schreef maartenb het volgende:
nee hoor. Dat doet Win2k niet. Je moet zelf ff een nieuw Swap filetje aanmaken!

Rechtermuisknop op deze computer -> geanvanceerd -> Prestatie instellingen -> klik op wijzigen -> stel dan een vast wisselbestand in. bijv 250 minimaal en 250 maximaal. Zo heeft ie een vast bestand en gaat ie ook niet swappen (je weet wel, die ratellen van je HDD terwijl je niets doet)

Maarten
Als hij heel windows niet meer inkomt??? |:(
Misschien recovery console (booten van de originele cd)??

Intentionally left blank

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Mja.. SwapFile weghalen.. Alles is NTFS dus een boorflop erin gaat ook niet op..

http://www.xbmcfreak.nl/

Verwijderd

ff je oude harde schijf erin proppen, swapfile op de te copieren partitie zetten, dan klonen, oude schijf eruit, nieuwe erin en daarna de swapfile weer op de partitie zetten waar hij op stond.

Ik weet niks zeker maar probeer het eens,.....

Verwijderd

Ik zie dat je onder 2000 werkt.....

Heb je al eens geprobeerd om als administrator aan te loggen? Maar dan moet je natuurlijk wel eerst door de boot heen komen |:(!!!!

Verder al geprobeerd om tijdens de opstart op F8 te drukken om zodoende voor last known good configuration te kiezen?

Nou ja ik zie wel weer, zal er in ieder geval nog even aan denken! Succes!

• ac3247
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-03 20:39
...zelfde probleem gehad bij een NTFS-C-Partitie om die 'direct' [met 'Ghost'] als directe 'clone' over te zetten op een nieuwe harddisk [als C-partitie]; en vond maar één oplossing die bij mij werkte!?!...
Met Ghost een image maken op een Fat-32-partitie (let op: bij Ghost moet dit een FAT-32-partitie zijn op een andere harddisk dan de schijf waar jou NTFS-bootable-C-partitie op staat [Ghost kan alleen Hardisks zien vanaf een floppy als de primaire partitie ook FAT-32 is; anders ziet Ghost geen enkele verdere partitie !!!]; vervolgens de image terugegzet vanaf flop op de bedoelde partitie die voortaan dienst gaat doen als jouw 'C-booting-schijf'. Misschien heb je er iets aan?!..

PS: {je kunt ook vooraf je toekomstige 'Booting-C-schijf' even in 2 partities delen: wél allebei de partities FAT-32 maken (anders ziet Ghost 'm niet!); en vervolgens je image maken/wegschrijven naar de 2e partitie van deze schijf; daarna met een Ghost-floppy de image van de tweede partitie terugzetten op de eerste partitie van deze schijf;}

Dit werkte bij mij prima - meerdere keren al gedaan: bij de eerste herstart na het terugzetten van de image nooit meer een melding gehad van een "SwapFile-Error" die je verder geen mogelijkheden meer geeft dan te annuleren/ok en verder niets...

Gr.
Pagina: 1