Videokaart word niet herkend op mijn mobo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 08-06-2021
Mijn vraag
...mijn amd r9 280x video kaart word niet herkend door mijn mobo heeft iemand enig hoe en wat het zou kunnen zijn?

Ik heb mijn kaart in iemand anders zijn pc geprobeerd en daar deed die het perfect alleen in mijn eigen pc pakt die hem gewoon niet, ook heb ik zijn kaart in mijn pc gedaan en die pakt die wel iemand enig idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 23-05 01:32
Wat voor een onderdelen heb je precies?
Hoe merk je dat het niet herkend wordt door je mobo? Krijg je helemaal geen beeld of zie je je 280x niet in de BIOS staan?

Kans is dat je 280x geen UEFI ondersteuning heeft. Dan moet je even CSM (compatability support module) aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Ik heb een asrock h61m mobo

En ik krijg helemaal geen beeld maar de kaart heeft het 1 jaar gedaan en nu uit het niets doet die niks meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
Produceert je voeding nog wel genoeg stroom? Geef eens een volledig overzicht van je onderdelen.

Draait de fan als je hem aanzet?
BIOS reset al getracht? Monitor kabel wel op de videokaart aangesloten en niet op het moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Hoe kan ik controleren of mijn voeding nog genoeg stroom geeft?

Er zitten 3 fans in 2 draaien als ik hem aanzet
Bios heb ik al gereset maar heeft niks geholpen
En de kabel zit op de videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamaa1
Een voedingstester kopen. Wat voor een voeding heb je? Wat voor een CPU, RAM, SSD, HDD etc..
Dus van de 3 fans op je videokaart draaien er maar 2? Lijkt mij niet heel normaal gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Heb een i7 2600 cpu
Ram 16gb corsair
Ssd 500gb
Hdd 320gb
Voeding lcpower 450w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0fragger
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 11:16
Kun je eens een foto maken hoe je de voeding aangesloten hebt op de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01

Tens

let me drink about it

nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:18:
Mijn vraag
...mijn amd r9 280x video kaart word niet herkend door mijn mobo heeft iemand enig hoe en wat het zou kunnen zijn?

Ik heb mijn kaart in iemand anders zijn pc geprobeerd en daar deed die het perfect alleen in mijn eigen pc pakt die hem gewoon niet, ook heb ik zijn kaart in mijn pc gedaan en die pakt die wel iemand enig idee?
Wat voor merk en type is die andere videokaart?, en wat is de powervraag van die kaart?

Als die minder vermogen vraagt lijkt het antwoord eenvoudig

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Die andere kaart is een oudere geforce gtx kaart powervraag weet ik niet zo zal ik even gaan nakijken maar waarom heeft mijn pc het altijd gedaan met die kaart en nu ineenkeer niet dat is dan wel raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:01

Tens

let me drink about it

nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:10:
en nu ineenkeer niet dat is dan wel raar
nee is niet raar, dat is een typische eigenschap van apparaten.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:49
Zal geen echte 450w zijn en ik verwacht ook niet dat de voeding de benodigde connectors heeft voor een 280X. Wat is het exacte type? Of maak een foto van het label en plaats het in je topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Exacte type is een lc6450gp2 v2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 18:18:
Mijn vraag

Zorg ten 1e dat je een goede voeding hebt, die de gpu voldoende kan voeden, en geheel kan aansluiten. druk je gpu goed diep in pcie slot

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:17:
Exacte type is een lc6450gp2 v2.2
Dat is geen 450w voeding. 340w als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Slechte kwaliteit en dito slechte prestaties.
Hoe is de voeding aangesloten op de videokaart? De videokaart zal een 8 pins en een 6 pins hebben terwijl de voeding maar een enkele 8 (6+2) pins heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Ja klopt er zit een tussestukje in die het 8 maakt ik heb net een andere voedint geregeld en zal straks even een update geven of het gewerkt heeft alvast bedankt voor de moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:26:
Ja klopt er zit een tussestukje in die het 8 maakt
Wat voor tussenstuje/adapter?
ik heb net een andere voedint geregeld
Merk en type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlgmera
Zojuist een cougar power 700w geprobeerd maar ook nogsteeds geen beeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01:05
nlgmera schreef op zondag 6 juni 2021 @ 19:52:
Zojuist een cougar power 700w geprobeerd maar ook nogsteeds geen beeld
Kun je niet van iemand een fatsoenlijke voeding lenen en testen? Je doet het nu met een voeding van 11 jaar oud die zou ik ook niet vertrouwen.

PC : Ryzen 7 5700x3d / 6800XT / 32 GB DDR4 3600 | Quest 3 | Asus Rog Ally |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlgmera
Op zijn pc heb ik mijn video kaart getest er daar werkt hij wel op dus denk niet dat het aan de voeding ligt persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
Doe een BIOS reset van het moederbord en wellicht is er een nieuwere BIOS versie beschikbaar zodat je kunt updaten.

En zoals hierboven: koop een fatsoenlijke voeding. Wat kwaliteit betreft zou ik niet lager gaan dan pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 550W V2 maar betere gooi je er nog een tientje extra tegenaan voor pricewatch: Corsair CX550F RGB Zwart
Pagina: 1