Wegens schakelmateriaal van Jung heb ik daarvan de bijpassende wanddoos voor de (dubbele) LAN aansluiting gekocht met de bijbehorende keystones. Dat zou immers goed bij de rest in de woning moeten passen en van goede kwaliteit moeten zijn. Dat eerste klopt helaas maar matig; kleur wijkt toch af en de keystones steken eigenlijk te ver naar voren, maar goed. Dat tweede:
Hoe gebruik ik die dingen (goed)? Iemand handige tips? Ik krijg nl. niet (betrouwbaar) een verbinding ermee
.
Het gaat om deze keystones:
/f/image/KJTbaDPgQTNdR9MDaw5jKUpL.png?f=fotoalbum_large)
Dat plastic draadgeleidertje is een gepruts met nagels en een schaartje en dan nog zitten de draden er vrij losjes in. (Mijn LSA punch down past voor geen meter en het is ook nog niet 't echte vastzetten.) Eerste poging met beide keystones: 7 van 8 en 5 van 8 aders verbinding. Losgemaakt, bij die eerste een duidelijk losgeschoten ader en 8 van 8
. Bij die tweede.. wat ik ook deed geen beter resultaat. Opnieuw begonnen: helaas maar 4 van de 8
. Terwijl alles nu toch keurig op de plek ligt. Ik denk dat hij niet door de isolatie snijdt.. (Dat zelf dan maar doen??)
Ik heb AWG24 solid draad. En ik heb m.b.v. kabeltester en multimeter vastgesteld dat 't 'm echt bij de keystone zit.
Iemand tips over hoe wél lekker met deze keystones te werken?
Of is de tip weggooien dat kreng? Dan: hoe uitwisselbaar zijn keystones van verschillende merken voor zo'n wandcontactdoos?
Hoe gebruik ik die dingen (goed)? Iemand handige tips? Ik krijg nl. niet (betrouwbaar) een verbinding ermee
Het gaat om deze keystones:
/f/image/KJTbaDPgQTNdR9MDaw5jKUpL.png?f=fotoalbum_large)
Dat plastic draadgeleidertje is een gepruts met nagels en een schaartje en dan nog zitten de draden er vrij losjes in. (Mijn LSA punch down past voor geen meter en het is ook nog niet 't echte vastzetten.) Eerste poging met beide keystones: 7 van 8 en 5 van 8 aders verbinding. Losgemaakt, bij die eerste een duidelijk losgeschoten ader en 8 van 8
Ik heb AWG24 solid draad. En ik heb m.b.v. kabeltester en multimeter vastgesteld dat 't 'm echt bij de keystone zit.
Iemand tips over hoe wél lekker met deze keystones te werken?
Of is de tip weggooien dat kreng? Dan: hoe uitwisselbaar zijn keystones van verschillende merken voor zo'n wandcontactdoos?