Jung Keystones gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Wegens schakelmateriaal van Jung heb ik daarvan de bijpassende wanddoos voor de (dubbele) LAN aansluiting gekocht met de bijbehorende keystones. Dat zou immers goed bij de rest in de woning moeten passen en van goede kwaliteit moeten zijn. Dat eerste klopt helaas maar matig; kleur wijkt toch af en de keystones steken eigenlijk te ver naar voren, maar goed. Dat tweede:

Hoe gebruik ik die dingen (goed)? Iemand handige tips? Ik krijg nl. niet (betrouwbaar) een verbinding ermee :(.

Het gaat om deze keystones:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uw1d5NYhQ8pR1y-1EdvqOsh9PIo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KJTbaDPgQTNdR9MDaw5jKUpL.png?f=fotoalbum_large

Dat plastic draadgeleidertje is een gepruts met nagels en een schaartje en dan nog zitten de draden er vrij losjes in. (Mijn LSA punch down past voor geen meter en het is ook nog niet 't echte vastzetten.) Eerste poging met beide keystones: 7 van 8 en 5 van 8 aders verbinding. Losgemaakt, bij die eerste een duidelijk losgeschoten ader en 8 van 8 :). Bij die tweede.. wat ik ook deed geen beter resultaat. Opnieuw begonnen: helaas maar 4 van de 8 :(. Terwijl alles nu toch keurig op de plek ligt. Ik denk dat hij niet door de isolatie snijdt.. (Dat zelf dan maar doen??)

Ik heb AWG24 solid draad. En ik heb m.b.v. kabeltester en multimeter vastgesteld dat 't 'm echt bij de keystone zit.

Iemand tips over hoe wél lekker met deze keystones te werken?

Of is de tip weggooien dat kreng? Dan: hoe uitwisselbaar zijn keystones van verschillende merken voor zo'n wandcontactdoos?

Beste antwoord (via Gwaihir op 11-06-2021 17:43)

• josvane
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:23
Deze heb ik toevallig pas toe moeten passen bij een klant omdat deze meegeleverd werden in een duo coax utp wcd. Wat een t…. dingen zijn dat. Bij het inschuiven van het deel waarin de aders liggen blijft het maar lastig op zijn plek. Iedere keer was er weer een andere ader niet goed.

Ik heb er uiteindelijk legrand keystones ingezet. Problem solved.

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• josvane
Deze heb ik toevallig pas toe moeten passen bij een klant omdat deze meegeleverd werden in een duo coax utp wcd. Wat een t…. dingen zijn dat. Bij het inschuiven van het deel waarin de aders liggen blijft het maar lastig op zijn plek. Iedere keer was er weer een andere ader niet goed.

Ik heb er uiteindelijk legrand keystones ingezet. Problem solved.

https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ja.. die mening deel ik dus. En da's ook wel alles wat er over deze dingen te zeggen valt?

Dan blijft de tweede vraag: hoe willekeurig uitwisselbaar zijn keystones (voor zo'n wandcontactdoos)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvane
Keystone is als het ware de formfactor. Die zijn dus prima uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@fsfikke Heb je een specifieke reden voor die voorkeur?

Ik moet nog CD500 range hebben en zag daar geen kapjes voor (wel dat 't 2mm kleiner is dan de nieuwe series, wat gokken verder ontmoedigt). En met keystones heb ik de zoektocht naar het afdek-deel hopelijk niet opnieuw mocht ik ooit naar "CAT-9" (of zo) willen..

(Maar goed, ik zit nu ook nog te klooien met de kleur. Is die serie ooit in RAL 9001 geleverd (crème wit)? Volgens mij hebben we noch de RAL 1013 (parelwit) die ik nu kocht, noch de RAL 9010 (zuiver wit). Gedoe hoor.. looks.. Hopelijk accepteert vrouwlief "valt onder de werktafel", maar fraai is 't nog altijd niet.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Gebruik je wel de goede dogger??
https://www.okaphone.com/artikel.asp?id=484022

Oranje dogger ipv de grijze

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@keur0000 Ik heb inderdaad 'n grijze voor een LSA punch down strip. Lijkt erop dat die tool die je linkt wel het netjes afknippen makkelijker maakt. Maar helaas mag ik bij deze dingen de connectie zelf helemaal niet maken, maar slechts de draden wazig op ongeveer de juiste plek leggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Gwaihir schreef op maandag 7 juni 2021 @ 14:58:
@keur0000 Ik heb inderdaad 'n grijze voor een LSA punch down strip. Lijkt erop dat die tool die je linkt wel het netjes afknippen makkelijker maakt. Maar helaas mag ik bij deze dingen de connectie zelf helemaal niet maken, maar slechts de draden wazig op ongeveer de juiste plek leggen..
Er is ook een wezenlijk verschil in beide doggers, vooral die oranje werkt bij CAT6 en hoger en de grijze t/m CAT5E ;) heb ze beide gelukkig en dan kom je achter dat soort dingen

[ Voor 5% gewijzigd door keur0000 op 07-06-2021 16:08 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik gebruik 'n grijze op CAT6A LSA strips. Dat gaat heel prima. Misschien is de ene grijze ook de andere niet?

Grijp evenwel niet graag mis, dus die oranje zit inmiddels ook in 'n winkelmandje :), samen met twee andere keystones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Staart! Wil net de nieuwe monteren en kijk toevallig van de andere kant diep in degene die zo weinig thuis geeft. De contacten zijn kennelijk flinterdunne strookjes metaal, elk los over over een plastic rib getrokken. En dat gaat duidelijk niet altijd goed :(.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NupukRi9jbSUiz4sgWnufgZPpao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u61qc9bvlcOKIhQPo4d6YKz2.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1