Ik heb een 3080ti FE op de kop weten te tikken, en kan nu serieus na gaan denken over de rest van mijn build. Omdat dit mijn allereerste build ooit is ben ik op zoek naar tips/reviews om er zeker van te zijn dat ik de juiste onderdelen aanschaf. Ook ben ik benieuwd op welke onderdelen ik kan besparen of juist wat extra zou moeten uitgeven om aan mijn wensen te voldoen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor games en dagelijks gebruik. Ook om e.e.a. te programmeren en te gebruiken voor testautomatisering. Ik wil een 1440p monitor aanschaffen met minimaal 144hz en eventueel zou ik een 4k beeldscherm aan willen schaffen (op langere termijn)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 1000 euro voor alle onderdelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU is al in bezit. 3080ti FE
Wat denk je allemaal nodig te hebben?n
Complete build los van de GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor heb ik liever AMD dan Intel. Ik zou graag mijn CPU willen koelen d.m.v. waterkoeling. Ook vind ik het leuk om RGB onderdelen te verwerken in mijn build
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen. Ik wil een PC waar ik lange tijd mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Overklokken is voor mij niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een build samengesteld waarvan ik zelf denk dat deze aan mijn eisen voldoet. Omdat dit mijn eerste build is ben ik op zoek naar tips en suggesties om de build te verbeteren of welke componenten ik zou moeten upgraden (of juist kan downgraden). Met name over het moederbord, voeding, en de koeling zou ik graag wat advies willen ontvangen, maar alle suggesties zijn welkom.
Ik heb een lijst samengesteld met de componenten die ik tot nu toe heb samengesteld. Dit is ook ongeveer het budget wat ik aan zou willen houden (al kan er wel van afgeweken worden):
https://nl.pcpartpicker.com/list/FCJJ4d
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor games en dagelijks gebruik. Ook om e.e.a. te programmeren en te gebruiken voor testautomatisering. Ik wil een 1440p monitor aanschaffen met minimaal 144hz en eventueel zou ik een 4k beeldscherm aan willen schaffen (op langere termijn)
Wat mag het systeem gaan kosten?
Om en nabij de 1000 euro voor alle onderdelen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
GPU is al in bezit. 3080ti FE
Wat denk je allemaal nodig te hebben?n
Complete build los van de GPU.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Qua processor heb ik liever AMD dan Intel. Ik zou graag mijn CPU willen koelen d.m.v. waterkoeling. Ook vind ik het leuk om RGB onderdelen te verwerken in mijn build
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen of wensen. Ik wil een PC waar ik lange tijd mee vooruit kan.
Ga je overklokken?
Overklokken is voor mij niet van toepassing
Wat verwacht je van ons?
Ik heb een build samengesteld waarvan ik zelf denk dat deze aan mijn eisen voldoet. Omdat dit mijn eerste build is ben ik op zoek naar tips en suggesties om de build te verbeteren of welke componenten ik zou moeten upgraden (of juist kan downgraden). Met name over het moederbord, voeding, en de koeling zou ik graag wat advies willen ontvangen, maar alle suggesties zijn welkom.
Ik heb een lijst samengesteld met de componenten die ik tot nu toe heb samengesteld. Dit is ook ongeveer het budget wat ik aan zou willen houden (al kan er wel van afgeweken worden):
https://nl.pcpartpicker.com/list/FCJJ4d
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 295,05 | € 295,05 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B550-F Gaming (WI-FI) | € 175,- | € 175,- |
| 1 | Videokaarten | Nvidia GeForce RTX 3080 Ti Founders Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 75,75 | € 75,75 |
| 1 | Waterkoeling | Cooler Master MasterLiquid ML240L V2 RGB | € 62,90 | € 62,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z RGB F4-3600C18D-32GTZR | € 216,19 | € 216,19 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM750 (2019) | € 99,90 | € 99,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 1TB | € 138,99 | € 138,99 |
| Totaal | € 1.063,78 | |||
[ Voor 36% gewijzigd door Simply112 op 06-06-2021 18:50 ]