Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07-12-2024
Hallo allemaal,

Mijn dochtertje heeft mijn camera van tafel af getrokken, gelukkig heeft mijn body dit overleefd. Maar de lens die er op dat moment op zat daarbij is de fitting kapot gegaan, die uitsparing is gebroken. (Zoals op de foto is te zien..)
Heeft iemand enig idee of dit onder een verzekering valt. En zo nee wat zijn de kosten om dit te laten maken ongeveer? Of is dit bedrag zodanig hoog dat het duurder is om te repareren dan een nieuwe lens te kopen?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QmTMBMM2l-gEGnukwBHKoNn_xxk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1g2p58F1pXVnMOUImGxsLmhs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:39
Handig om te vermelden om welke lens het gaat :) nu kunnen we hooguit gokken wat de waarde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6g

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:30
Inboedelverzekering en dan waarschijnlijk iets van 100 euro eigen risico, ligt er aan hoe je verzekerd bent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Een 18-105 heb je ook voor ongeveer 100 euro tweedehands op MP, dus ik zou wel even kijken of het eigen risico het waard is om dit bij de verzekering te claimen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wanneer de lens verder nog prima werkt, volgens mij is dit wel te testen, zou je ook kunnen kijken voor onderdelen. Zo te zien is het de bajonet-ring die stuk is. Aan de schroefjes te zien is die los te vervangen, even op YouTube kijken of daar filmpjes staan van deze of vergelijkbare lenzen. Als het echt zo makkelijk is als 3 schroefjes los, ring er uit, ring er in en schroefjes weer vast dan valt de schade mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgetjunk
sypie schreef op zondag 6 juni 2021 @ 14:42:
Wanneer de lens verder nog prima werkt, volgens mij is dit wel te testen, zou je ook kunnen kijken voor onderdelen. Zo te zien is het de bajonet-ring die stuk is. Aan de schroefjes te zien is die los te vervangen, even op YouTube kijken of daar filmpjes staan van deze of vergelijkbare lenzen. Als het echt zo makkelijk is als 3 schroefjes los, ring er uit, ring er in en schroefjes weer vast dan valt de schade mee.
Thanks voor je hele goede tip!
Ik ga hier zeker ff naar kijken.
Pagina: 1