Garmin Express wil niet op SD kaart Nüvi760

Pagina: 1
Acties:

• Bruin Poeper
  • Registratie: April 2013
  • Niet online
Vandaag merkte ik dat Garmin Express met een kaartupdate kwam CN 2021.20
Ik heb een lifetime update voor Europa.
De Nüvi760 heeft intern maar 4GB, daarom gebruikte ik altijd een SD (32GB) zodat ik heel europa bij me heb.
Updaten werkte altijd perfect.

Echter de laatste GarminExpress blijft nu ineens zeggen dat er niet genoeg geheugen is en dwingt me een regio te kiezen, bv Benelux, of Duitsland.
Er wordt niets naar de SD geschreven, ik kan andere regio's er dus ook niet bij zetten.

Heeft iemand een oplossing? Of moet ik wachten tot Garmin Express gerepareerd wordt

EDIT/Oplossing:
Ik heb gebeld met GarminNL. De helpdesk wou overleggen en verbrak de verbinding. Ik kreeg kort daarop per mail het volgende antwoord: "... Hierbij het stappenplan om het probleem te kunnen verhelpen: https://www.garmin.com/en-US/legal/lmdisclaimer/ "

Nu heb ik altijd al een SDkaart gebruikt, maar het nieuwe is dat ik die met de laatste versie 7.5.0.0 van Garmin Express niet kan vullen. Hij laadt alleen op het interne geheugen van 4 GB. Daar staan ook diverse andere bestanden op, er kan dus minder dan 4GB aan kaart bij. Ik heb BeNeLux&France er op gezet. Het vervelende is dat Duitsland er niet bij kan, het is óf...óf: je kan maar 1 regio kiezen.

Ik kan heel Europa wel downloaden op de computer.
Met MapInstall kan ik ook grotendeels heel Europa op een SD zetten. Dat wordt een gmapsupp.img en die is voor mijn Nüvi760 beperkt tot 4GB. Mijn SD van 32GB lijkt dus nutteloos groot. De hele kaart van Europa bevat nu (~ 5,5 GB?), dus moet je een selectie tot 4GB maken. Ik heb de eilanden en half Turkije weggedaan, half UK behouden, toen paste het.

Voor een snelle test heb ik een ver adres in Turkije ingevoerd en "Ga". De routeberekening stopte wegens gebrek aan geheugen, maar ik denk dat het wel gaat werken als je een tussenstop invoert.

Om heel Europa mee op reis te hebben moet je dus minimaal 2 SD's vullen. Mogelijk kan het toch op 1 SD als je de voorgeselecteerde regio (in mijn geval BeNeLux&France) aftrekt van heel Europa, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

SlotOpmerking:
Garmin Express bevat (nu) ook een NL link voor ondersteuning in het NL's.
https://support.garmin.co...icTag=region_updatingmaps
(De Nüvi 760 staat echter niet in het lijstje '....kunnen geen gebruik maken van de SD-kaart optie'; hij valt daar kennelijk nu wel onder).
De door mijzelf gevonden oplossing met MapInstall staat daar ook beschreven.

[ Voor 68% gewijzigd door Bruin Poeper op 07-06-2021 19:49 ]