Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankz92
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-06-2021
Hi allemaal,

ik heb voor mijn verjaardag een hp omen 27i gekregen en ik game via een xbox one.

Nu wil ik hier graag de ideale settings voor instellen maar ik kom er helemaal niet uit, daarom heb ik 3 vragen :

Er zit een displayport en een hdmi aansluiting, welke kan ik het beste gebruiken, en mocht dit display port zijn is daar een adapter dan voor te koop?

Nu heb ik net geprobeerd om via de laptop met windows 10 de refresh rate te verhogen naar 144 hz, maar hij geeft alleen aan dat 60hz er is ?

Welke beeldscherm instellingen zijn ideaal voor de basis om vervolgens zelf klein te tweaken?

alvast mega dank voor jullie ondersteuning,

Frank
...

Beste antwoord (via Frankz92 op 06-06-2021 15:16)

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Deze monitor kan 144Hz over de HDMI doen (en 165Hz over de DP)

De Xbox One X kan max 120Hz doen maar heeft hier wel HDMI 2.1 voor nodig. En de monitor ondersteund helaas alleen HDMI 2.0.

Dus beste lijkt mij aansluiten via HDMI en dan op 1440p - 60Hz - variable refresh draaien is het max haalbare.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-09 22:05

Zorian

What the fox?

Een laptop kan vaak niet hoger dan 60Hz dus dat is logisch.
Als je hem aansluit via HDMI (Xbox heeft geen displayport) met een goede kwaliteit kabel dan zou je in de Xbox moeten kunnen kiezen voor een hogere resolutie/Hz. Als die optie niet verschijnt, dan kan het niet. De kans is present dat het niet eens gaat werken over HDMI maar dat displayport een vereiste is. Oftewel dan ga je enkel hogere Hz halen met een desktop. Het is immers een monitor, geen TV.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
Deze monitor kan 144Hz over de HDMI doen (en 165Hz over de DP)

De Xbox One X kan max 120Hz doen maar heeft hier wel HDMI 2.1 voor nodig. En de monitor ondersteund helaas alleen HDMI 2.0.

Dus beste lijkt mij aansluiten via HDMI en dan op 1440p - 60Hz - variable refresh draaien is het max haalbare.