Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-10 14:40
Ik zoek een?
55" tv, het liefst oled dit schijnt uit mijn onderzoek toch wel echt het beste te zijn.

Het merk staat voor wat mij betreft nog niet vast

Wat is je budget?
Rond de 1000 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Tv kijken en eventueel gamen. Hoofdzakelijk gewoon tv kijken.

Wat heb je zelf al gevonden?
OLED55C16LA of het model uit 2020.

Welke vragen heb je hier nog over?
Mijn voornaamste vraag die ik heb is of ik ook een kwaliteit tv kan krijgen zonder al de poes pas van een smart functie.
Ik erger me alleen maar aan de niet geoptimaliseerde apps, het werkt vaak niet zoals ik wil en vind het eigenlijk zonde dat het erop zit en ik er dus voor betaal.

Ik vraag mij dan ook af of er een fabrikant of die kwaliteit schermen levert ZONDER Smart functie. Gewoon net als vroeger, een tv zonder poespas waar je naar eigen inzicht alle poespas aan kunt hangen uit eigen keuze.

Ik heb zelf ook al zitten te googlen naar computer monitoren, dacht daar zit zeker geen Smart ingebakken, maar dat is toch niet echt fraai in de woonkamer, tenminste hetgeen ik gezien heb.

Beste antwoord (via sjurres op 06-06-2021 12:01)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

sjurres schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:25:
Mijn voornaamste vraag die ik heb is of ik ook een kwaliteit tv kan krijgen zonder al de poes pas van een smart functie.
Ik erger me alleen maar aan de niet geoptimaliseerde apps, het werkt vaak niet zoals ik wil en vind het eigenlijk zonde dat het erop zit en ik er dus voor betaal.
Dit is al vaker voorbij gekomen, vergeet die gedachte. Wat je zoekt is er niet en als het bestaat mag je de hoofdprijs betalen. Het gros van de consumenten wil een smart TV, dan gaan fabrikanten voor dat handjevol personen die een domme TV willen geen nieuw product ontwikkelen. Door die massa betaal je juist minder voor smart TV's dan als er een TV zou zijn waar dit soort apps niet op zitten. Als je het scherm alleen wilt gebruiken voor externe bronnen dan maakt het toch niet uit dat de apps niet soepel lopen? Je gebruikt ze immers toch niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:53
Ik vraag mij dan ook af of er een fabrikant of die kwaliteit schermen levert ZONDER Smart functie.
Nee en daarnaast werken apps prima op webOS. Heb zelf een Apple TV, maar die staat eigenlijk altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
U vindt dat ze prima werken, ik ben blij dat u het goed vind werken, ik daarentegen vind het helemaal niks.

Ik hoor al verhalen over Samsung tv die ongevraagd reclame tonen, het moet niet gekker worden

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

sjurres schreef op zondag 6 juni 2021 @ 10:25:
Dit is al vaker voorbij gekomen, vergeet die gedachte. Wat je zoekt is er niet en als het bestaat mag je de hoofdprijs betalen. Het gros van de consumenten wil een smart TV, dan gaan fabrikanten voor dat handjevol personen die een domme TV willen geen nieuw product ontwikkelen. Door die massa betaal je juist minder voor smart TV's dan als er een TV zou zijn waar dit soort apps niet op zitten. Als je het scherm alleen wilt gebruiken voor externe bronnen dan maakt het toch niet uit dat de apps niet soepel lopen? Je gebruikt ze immers toch niet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjurres
Onwijs bedankt voor uw reactie, dan wordt het helaas weer een slimme tv.

Ik dacht, ze besparen op Smart dus dan moet eenzelfde of beter scherm voor dezelfde prijs te vinden zijn. Helaas gaat die vlieger niet op. Dan maar met smart.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Een televisie zonder smart is nu eenmaal niet echt goedkoper om te produceren: Er moet immers nog steeds een processor in voor de gebruikersinterface. Uiteraard moet de fabrikant het smart-besturingssysteem ontwikkelen en dat is alles behalve gratis, maar dat zijn constante kosten dus kun je dat besturingssysteem maar beter gelijk op alle televisies installeren (anders zou je zelfs nog een tweede besturingssysteem moeten maken voor televisies zonder smart).

Jouw reactie is precies de reden waarom er geen televisies zonder smart bestaan: In jouw ogen is de waarde van een TV zonder smart lager, je wilt minder betalen voor een TV zonder smart, terwijl de TV de fabrikant nagenoeg hetzelfde kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

pricewatch: Panasonic TX-55GX610 Zwart

Geen smart en Oled, maar LCD UltraHD. (via PW maar 1 aanbieder)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1