Vraag

• DrLivingstoned
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-05 20:23
Ik heb een samsung tab A 2019 en mijn zoon gebruikt hem om spelletjes te spelen en tegelijkertijd met zijn vrienden te praten via google hangouts.
Sinds een paar dagen is er echter iets aan de hand met de microfoon audio.

Als je in hangouts gaat praten hoor je jezelf terug via het luidsprekertje van de tablet.
Echter de persoon die met hem in verbinding is krijgt wel video, maar geen geluid.

Op het scherm staat het microfoon tekentje met een streep erdoor. Als ik er op click dan krijgt deze een witte of zwarte achtergrond, echter de streep blijft staan en de tablet blijft rondzingen.

Het is net alsof er ergens een instelling is veranderd die de microfoon audio direct terug koppeld aan het speakertje. En omdat de microfoon dan in gebruik is door deze instelling is er geen microfoon beschikbaar voor hangouts.

Ik heb de tablet al een factory reset gegeven, en geladen met een ander google account, en daarbij de backups in instellingen niet geimporteerd. Dit om met een kompleet standaard instellingen pakket te beginnen. Het maakt echter geen verschil. Ook staan de rechten voor de microfoon op "toegestaan" en heb ik de hangouts app al een paar maal gewist en weer geinstalleerd (ook de cache leeg gemaakt).

De microfoon doet het wel goed als ik bijvoorbeeld google een spraakopdracht geef.
Daarom geloof ik niet dat er iets defect is.
Maar wat is het dan wel?

Maar een factory reset, opstarten met een ander account

Moet ik nu een nieuwe tablet kopen ?

HELP !

Alvast bedankt !

Beste antwoord (via rens-br op 14-06-2021 13:23)

• DrLivingstoned
Update ... telefonisch kontakt met de klantenservice van een koude blauwe winkel, ze denken ook dat het een hardware fout is ... Ik ga hem binnenkort opsturen

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:23
Ik gok dat het in de instellingen van Google Hangouts zelf zal zitten. Kan je daar van de audio-instellingen een screenshot maken en hier laten zien?

The devil is in the details.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:56
Werkt het wel met bijv jitsi?

• DrLivingstoned
Bedankt voor de reacties.

Ik kan in hangouts geen audio settings vinden.
Wel account settings maar dan gaat het meer over geluidjes en zo
Jitsi is mij onbekend, ga ik later nog wel even testen.
Bij google meet hebben we wel precies hetzelfde probleem

PROBLEEM : microfoon audio niet hoorbaar bij de andere partij bij google hangouts
Wel hoor je je eigen geluid (rondzingen) uit de speaker van de tablet.
Het mute knopje kun je wel van kleur veranderen, maar er blijft een streep door de microfoon staan.

Wat heb ik gedaan :
- Opnieuw installeren hangouts
- Factory reset en alles her installeren onder bestaande account
- Factory reset en alles installeren onder een ander account
Het probleem blijft.

Activeer ik hangouts op mijn laptop onder het account van de tablet dan werkt het wel.
Het probleem lijkt zich dus op de tablet te concentreren.

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-11 19:55
Kan je een externe speaker aansluiten en wat gebeurd er dan? Hetzelfde voor de mic?

• DrLivingstoned
Als ik een externe hooftdetelefoon aansluit dan vraagt de tablet of het met of zonder microfoontje is (game set). Die heb ik natuurlijk al geprobeerd, maar geen resultaat. Het enige is dat ik dan mijn eigen stem heel hard uit de hoofdtelefoon hoor :-(

Een externe mic heb ik helaas niet. Maar daarvoor is ook geen aansluiting op de tablet.

• DrLivingstoned
Helaas jitsy zelfde probleem. Ik kan daar de mute knop bedienen maar het maakt geen verschil.
Ik hoor mezelf nog steeds heel hard terug en de andere kant hoort niets.

• DrLivingstoned
update ... ik heb op een andere tablet hetzelfde profiel geinstalleerd (na factory reset) en hier werkt het wel.

Het lijkt er dus op dat de fout van het rondzingen echt in die ene tablet zit die al 4 keer een factory reset heeft gehad. Zou er toch iets "stuk" zijn. Ik kan het amper geloven.

Acties:
  • Beste antwoord

• DrLivingstoned
Update ... telefonisch kontakt met de klantenservice van een koude blauwe winkel, ze denken ook dat het een hardware fout is ... Ik ga hem binnenkort opsturen
Pagina: 1