Brother printer niet zichtbaar in citrix

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stev76
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-10 10:33
Hallo,

Mijn printer, een Brother mfc-j5330DW is al een tijdje niet meer zichtbaar in de citrix-omgeving. En dat is best lastig,want ik moet soms stukken uitprinten die toch enigszins geheim moeten blijven. En daarom print ik dat dan liever uit op mijn eigen printer dan op de printer in de gang, waar iedereen er toegang tot heeft....

Eerst dacht ik dat het een probleem in mijn laptop was, omdat mijn laptop Ubuntu 20.04 draait. Maar ik heb vanmiddag een testje gedaan met de nieuwe laptop van mijn dochter, waar nog W10 op staat. En ook hier wordt mijn printer niet gezien in de Citrix-omgeving. Dus het is geen Ubuntu probleem

De printer werkt verder wel gewoon, ik kan van mijn laptop en van mijn telefoon printen & scannen.

Hopelijk heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen vinden

Steven

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Draai je zelf een Citrix omgeving bij je thuis of is dit van je werkgever? In geval van dat laatste moet je bij de servicedesk van je werkgever zijn. Mogelijk hebben ze het omleiden van printers (hetzij per abuis) uitgeschakeld zodat je alleen op de goedgekeurde printers mag afdrukken.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-10 10:11

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

nelizmastr schreef op zondag 6 juni 2021 @ 07:58:
Draai je zelf een Citrix omgeving bij je thuis of is dit van je werkgever? In geval van dat laatste moet je bij de servicedesk van je werkgever zijn. Mogelijk hebben ze het omleiden van printers (hetzij per abuis) uitgeschakeld zodat je alleen op de goedgekeurde printers mag afdrukken.
Hij wilt niet printen op de gang. Of zijn vrouw, kinderen mogen het niet weten :+.

Ik vermoed dat je of thuis werkt en op je eigen printer wilt werken, of je werkt op kantoor. In beide gevallen zul je hoogst waarschijnlijk de servicedesk van je werkgever/bedrijf nodig hebben zoals @nelizmastr hierboven schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stev76
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-10 10:33
Ik had de beheerder ook hiernaar gevraagd, en volgens hem was er niets veranderd in de instellingen.
Maar ik zal het hem nogmaals vragen, want misschien is er inderdaad iets per ongeluk uitgezet.

Groet,

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Stev76 schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:50:
[...]

Ik had de beheerder ook hiernaar gevraagd, en volgens hem was er niets veranderd in de instellingen.
Lekker antwoord; elke "geweigerde" printer op de centrale omgeving, zal een melding achterlaten in de logging. Dat geldt overigens ook voor een (groot) gedeelte op jouw endpoint met Ubuntu en Receiver/Workspace dus allicht dat je daar zelf eens in kan gaan graven.

Overigens zijn er nog wel (snel bedacht) 5 "grote" oorzaken te noemen die wel veranderd zijn en dus hiervoor zorgen

Driver, HDX-protocol, IP-adres, "fysieke connectie" en "hosted OS policies".

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itrme
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:51
Andere optie, toevallig een nieuwe versie van de citrix receiver geinstalleerd waardoor je toegang tot lokale mappen/apparaten weer moet goedkeuren?

Als printen op de gang geen optie is omdat afdrukken er gelijk uitrollen, vraag anders na of veilig afdrukken aan staat. Dan stuur je een afdruk maar zet je er een pin op. Kan je de pin invoeren op het moment dat je naast de printer staat om af te drukken.
Pagina: 1