Op zoek naar afwisseling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
Hi all,

Ik game al sinds dat ik “klein” ben en ben altijd een fan geweest van racegames. In het verleden eigenlijk alleen maar arcade racegames (muv van Gran Turismo) gespeeld met een controller. Game overigens alleen op de Playstation (voor nu nog de 4 ;)).

Echter, sinds een jaar of 5 heb ik een stuur en ook een Playseat gekocht. Sindsdien wil ik geen controller meer gebruiken voor racegames, is gewoon niet dezelfde beleving. Vanaf dat moment eigenlijk alleen maar sim racers gespeeld, voornamelijk project cars, gt sport en dirt rally. Laatstelijk eigenlijk alleen GT sport. Vermaak me er overigens prima mee, maarrrr af en toe denk ik toch ook aan arcade racegames. Gewoon voor de afwisseling, vroeger toch ook wel veel plezier aan beleeft.

Nu zie ik dat The Crew 2 en NFS Heat met een stuur kunnen worden gespeeld. Dat is toch wel een voorwaarde, wil geen racegame meer met een controller spelen. Maar zijn deze games überhaupt wat met een stuur of zijn ze daar gewoon totaal niet geschikt voor? Of zijn er andere aanraders voor de PS4? Wellicht dat er mensen zijn die er ervaring in hebben. Maar weet ook dat de meeste van jullie met een stuur toch voor de sim racers gaan.

Alvast dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-07 19:48
De originele Assetto Corsa zou ik het meest aanraden. Ik heb wel geen ervaring met de PS4 versie.

Moest je ooit een pc willen aanschaffen voor de mod support, je kan hem nu op steam kopen voor 4 euro!

Gisteren een filmpje gemaakt van een F1 mod op Assetto. Met de pc versie kan je de qualification sessie nabootsen van de echte Gran Prix in Azerbaijan bijvoorbeeld ;)
YouTube: F1 | 2021 Azerbaijan Grand Prix | Qualifying | 1:44:4 | Baku | On-Bo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
thibaultvdb schreef op zondag 6 juni 2021 @ 00:57:
De originele Assetto Corsa zou ik het meest aanraden. Ik heb wel geen ervaring met de PS4 versie.

Moest je ooit een pc willen aanschaffen voor de mod support, je kan hem nu op steam kopen voor 4 euro!

Gisteren een filmpje gemaakt van een F1 mod op Assetto. Met de pc versie kan je de qualification sessie nabootsen van de echte Gran Prix in Azerbaijan bijvoorbeeld ;)
YouTube: F1 | 2021 Azerbaijan Grand Prix | Qualifying | 1:44:4 | Baku | On-Bo...
Bedankt voor je reactie! Maar Assetto is toch weer een sim. Ziet er overigens wel heel tof uit, staat ook op mijn lijstje op het moment ik het heb gehad met GT sport. Maar voor nu bedoel ik met “afwisseling” een arcade racers erbij, waar je gewoon lekker even met hoofd op 0 kan racen (dus zonder billen knijpen in de laatste bocht ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Ik heb the crew 2 met stuur geprobeerd en ik weet het niet meer zeker maar volgens mij nfs heat ook.

Verwacht er niet te veel van. Het werkt wel maar lang niet zo goed als bv GT Sport. Ik speel arcade racers toch meestal liever gewoon met controller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevlar01
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

kevlar01

trigger happy 'next' klikker

Xtince schreef op zondag 6 juni 2021 @ 08:57:
[...]

Bedankt voor je reactie! Maar Assetto is toch weer een sim. Ziet er overigens wel heel tof uit, staat ook op mijn lijstje op het moment ik het heb gehad met GT sport. Maar voor nu bedoel ik met “afwisseling” een arcade racers erbij, waar je gewoon lekker even met hoofd op 0 kan racen (dus zonder billen knijpen in de laatste bocht ;)).
Need for Speed vind ik altijd wel leuk om te doen, kan je redelijk casual doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiezZ_BE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12:13
Als ik even een arcade spel met het stuur (en verstand op '0') wil spelen start ik wreckfest op (pc versie).

https://www.techpowerup.com/review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
Heb laatst toch maar NFS aangeschaft en dezelfde avond door de rug gegaan….. Dus nog niet kunnen racen helaas

Maar andere tips zijn nog welkom.

[ Voor 14% gewijzigd door Xtince op 11-06-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansPatat050
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13-10 16:22
F1 2019 en F1 2020 zijn nu in de aanbieding in de PS store en zeer toegankelijk. Je kan het spel zo makkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Driveclub is misschien ook interessant, mits je singeplayer speelt want de servers zijn vorig jaar helaas gesloten. Wat vind je van rally games, zoals Dirt?

NFS games zijn niet gemaakt voor een stuurtje, maar qua afwisseling is het zeker leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Nu een aantal weken verder en NFS en The Crew 2 gekocht. Conclusie: allebei zonde van mijn geld. The Crew 2 is al helemaal een slecht spel, damn.

Voor mij geen arcade meer, besef nu waarom ik ooit ben afgestapt van arcade racespellen met een stuurtje. Toch bedankt voor alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Forza Horizon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
Game op de PS4, dus geen Forza voor mij.
Pagina: 1