Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-04 06:53
Unihertz Titan Pocket

Unihertz heeft al een paar succesvolle Kickstarters achter de rug. De Unihertz Titan Pocket is het kleine broertje van de Unihertz Titan. De smartphone gaat geleverd worden met Android 11 en een toetsenbord die erg lijkt op die we van de BlackBerry’s kennen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Qxvl6TYkAWqhutfLoW2NgQgQeg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MGeeS7mEI8jGNimQZDE5f5gp.jpg?f=fotoalbum_large

Specificaties
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YQRtB9--x4llHhjsbXJZbjjpqAQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NIl9mhs6j6iGMiPPlBK7BX06.jpg?f=fotoalbum_large

Videos

Links
https://www.kickstarter.c...rty-android-11-smartphone

[ Voor 4% gewijzigd door pineapple23 op 05-06-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Ik zit zelf met smart te wachten tot hij er uiteindelijk is. De prijs is redelijk laag en op het moment is er eigenlijk geen andere telefoon te vinden met Android 11 en een QWERTY toetsenbord die op die van BlackBerry lijkt.

Als het goed is werkt OnwardMobility nog hard aan een BlackBerry 5G model, maar tot die tijd vind ik dit een mooie tussenstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj001
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2022
Dag Pineapple23, ik ben ook zeer benieuwd naar dit toestel. En ik ben benieuwd of er meerdere Tweakers zijn die dit toestel hebben gekocht.Van OnwardMobility zien we geen berichtgeving over wanneer de BB 5G komt. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
jj001 schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 16:25:
Dag Pineapple23, ik ben ook zeer benieuwd naar dit toestel. En ik ben benieuwd of er meerdere Tweakers zijn die dit toestel hebben gekocht.Van OnwardMobility zien we geen berichtgeving over wanneer de BB 5G komt. :-(
Helaas nog weinig Tweakers gezien in dit topic. Augustus gaan de Titan Pockets in productie en ik ben van plan om hem naast mijn iPhone te gaan gebruiken en ik hoop er een gameboy emulator op te kunnen draaien om dan met het fysieke toetsenbord de besturing te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj001
Klinkt ook een leuk project. Er zal vast wel een emulator beschikbaar zijn die onder Android 11 draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022589

Goed dat er een PKB Android telefoon komt en van te overziene afmetingen.
Zelf wacht ik nog even af wat Onward Mobility nou gaat doen.

• pineapple23
Anoniem: 1022589 schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 16:56:
Goed dat er een PKB Android telefoon komt en van te overziene afmetingen.
Zelf wacht ik nog even af wat Onward Mobility nou gaat doen.
Ik had mezelf op de Kickstarter ingeschreven, waardoor ik het telefoontje voor relatief weinig geld heb kunnen scoren. Ik ben zeker benieuwd naar Onward Mobility maar helaas komt er weinig nieuws van hun naar buiten.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Aangezien dit gewoon een Android smartphone is. Schopje van OSP naar AND.

• Rudag
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 25-04 10:05
Ik kwam er te laat achter om de kickstarter editie te krijgen. Toen ben ik gaan vergelijken en wilde ik eigenlijk de OG Titan aanschaffen. Alleen levert Unihertz die niet meer naar Nederland, wat ik heel apart vind aangezien ze op de duitse Amazon staan en ook via Aliexpres in Duitsland beschikbaar zijn… iemand hier enige ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Rudag schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 12:38:
Ik kwam er te laat achter om de kickstarter editie te krijgen. Toen ben ik gaan vergelijken en wilde ik eigenlijk de OG Titan aanschaffen. Alleen levert Unihertz die niet meer naar Nederland, wat ik heel apart vind aangezien ze op de duitse Amazon staan en ook via Aliexpres in Duitsland beschikbaar zijn… iemand hier enige ervaring mee?
Volgens mij zijn er wel altijd wegen om een product die alleen via Amazon in Duitsland leverbaar is hier te krijgen. Daar zijn van die tussenpartijen voor.

Ik had trouwens vorige week een mailtje gehad over de productie van Unihertz Titan Pocket en dat zag er veel belovend uit. Ik kijk er naar uit om hem te testen en ik ga jullie zeker op de hoogte houden.
We are glad to announce the production of Titan Pocket has started! So far everything goes well and we will start arranging the delivery soon after the production. Please just have a little more patience!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1022589

pineapple23 schreef op donderdag 12 augustus 2021 @ 09:40:
[...]

Ik had mezelf op de Kickstarter ingeschreven, waardoor ik het telefoontje voor relatief weinig geld heb kunnen scoren. Ik ben zeker benieuwd naar Onward Mobility maar helaas komt er weinig nieuws van hun naar buiten.
Het moet echt een daily driver voor jaren worden, vandaar. Een PDA van planet computers lijkt me ook wel interessant. Jammer dat een Samsung of Apple geen PKB device heeft weer mee gebelt kan worden.

Aan de ene kant vind ik klein wel fijn, maar dat komt meer door de standaard smartphones waar een 17 centimeter lang apparaat stom overkomt op mij omdat het een dom apparaat blijft. Dus no way dan. Bij een PDA is dat veel vergeeflijker vanwege de productiviteit die het geeft.

Als Unihertz uitkomt met een Titan Pro oid, die een wat betere screen-to-body ratio heeft en een wat sterkere sock dan zou ik graag een kickstarter steunen hiervan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pineapple23
Sinds vandaag heb ik de Titan Pocket binnen. Het scherm is erg klein, maar het toetsenbord voelt eigenlijk best goed aan. Het is wel wennen dat de alt en shift bovenin zitten.

Het scherm is wel zo klein dat ik nog niet weet of ik mijn alledaags werkzaamheden op kan doen, maar de tijd gaat het leren.

MyBoy en My OldBoy werken goed als Gameboy emulator en werken met de fysieke toetsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diorcula
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 12-05 11:46
Is hier nog een update over? :p @pineapple23
Sinds 4 jan 2022 is de blackberry dan toch eindelijk gestorven en ben nu hard op zoek naar een PDA-ish telefoon waarmee ik alleen wil kunnen whatsappen en e-mailen.

De pocket door het handzame formaat lijkt mij daarom erg vernuftig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj001
De beste (tech-)wensen nog allen. Ik moet eerlijkheidshalve bekennen dat de Titan Pocket van Unihertz hier nog onaangeroerd ligt. Ik heb alleen even de verzegeling verbroken om te kijken of het device er echt in zat. Gelukkig wel dus. Zijn hier lui die de Titan Pocket al binnenste buiten hebben gekeerd?

De Titan Pocket heb ik bij Vraag & Aanbod gezet inmiddels en op MP.

[ Voor 11% gewijzigd door jj001 op 09-02-2022 11:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:45

Tarin

Just plain weird.

Ik zit ernstig te denken de Titan Pocket te bestellen (309 euro bij Unihertz op eBay.de) maar vooral @pineapple23's bezwaar vanwege het kleine beeldscherm doet me twijfelen.
De Key2 Lite van m'n vrouw is eigenlijk wel optimaal maar die krijgt geen update naar iets nieuwers dan Android 9, wat nogal flink tegenvalt. TCL lijkt er helemaal geen zin meer in te hebben. En dat is ook nogal een twijfelpunt - hoe aktief is Unihertz met updates, hebben ze iets beloofd op dat gebied?

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-05 15:13
Ik ben ook aan het twijfelen om er een aan te schaffen. Ik maak nu anderhalf jaar gebruik van mijn Oneplus 7T, maar begin de grootte een beetje beu te worden. Daarnaast mis ik echt een fysiek toetsenbord. Het enige dat ik spannend vind is de performance van de SoC. Kan iemand zijn ervaringen delen mbt browsen, of een goed filmpje waar dit in te zien is? Dan heb ik er een beetje beeld bij.

[ Voor 3% gewijzigd door PhaeTom op 28-03-2022 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Inmiddels ben ik minder bang voor de afmetingen van het schermpje - ik wil sowieso minder 'spelen' met mijn telefoon en het ding uitsluitend als communicatie-unit gebruiken. Informatie zoeken en even browsen gaat toch fijner op de iPad.

Rest nog mijn twijfel over updates - ik heb geen zin, zoals nu, na een paar jaar met een telefoon te zitten die het nog prima doet maar geen beveiligingsupdates meer krijgt. Mijn huidige Mi A2 Lite kreeg zijn laatste update in Juli vorig jaar, maar is op hardware-gebied nog prima in orde: de accu houdt het nog een ruime dag uit en het ding is op zich snel zat als hij een keer per week opnieuw gestart wordt. Natuurlijk was 175 euro voor 3 jaar updates best OK, maar het is zo'n verspilling van grondstoffen en energie enzo..

Op het moment kost hij €274,99 op amazon.de.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pineapple23
Tarin schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 13:58:
Inmiddels ben ik minder bang voor de afmetingen van het schermpje - ik wil sowieso minder 'spelen' met mijn telefoon en het ding uitsluitend als communicatie-unit gebruiken. Informatie zoeken en even browsen gaat toch fijner op de iPad.

Rest nog mijn twijfel over updates - ik heb geen zin, zoals nu, na een paar jaar met een telefoon te zitten die het nog prima doet maar geen beveiligingsupdates meer krijgt. Mijn huidige Mi A2 Lite kreeg zijn laatste update in Juli vorig jaar, maar is op hardware-gebied nog prima in orde: de accu houdt het nog een ruime dag uit en het ding is op zich snel zat als hij een keer per week opnieuw gestart wordt. Natuurlijk was 175 euro voor 3 jaar updates best OK, maar het is zo'n verspilling van grondstoffen en energie enzo..

Op het moment kost hij €274,99 op amazon.de.
Of misschien toch even wachten met kopen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kg_L3BhkOYu2kU4jKqTlLD0elNw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iqgG4DddRZttTobAWqgDm0Vm.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb zelf de Titan Pocket van de hand gedaan, het scherm was voor mij te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik kon niet wachten en heb sinds vorige week de Titan Pocket in gebruik. Het scherm is inderdaad klein maar dat stoort me nog niet (de relatief kleine afmetingen van on-screen-knopjes is wel wennen), het is wel een absolute unit - ik ben blij dat ik niet voor de 'gewone' Titan ben gegaan zeg..

Wel jammer is dat de laatste beveiligingsupdate van december 2021 is; daar moeten ze aan werken want anders kan ik net zo goed mijn verouderde Mi a2 Lite weer gebruiken.
pineapple23 schreef op maandag 11 april 2022 @ 08:36:
[...]

Of misschien toch even wachten met kopen.
[YouTube: What's the next? Stay Tuned!]

[Afbeelding]

Ik heb zelf de Titan Pocket van de hand gedaan, het scherm was voor mij te klein.
En daar is-ie inderdaad, "Binnenkort op Kickstarter:"
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0520/5337/7214/files/WeChat__20220411165026.jpg?v=1649725397

Precies wat mijn vrouw zoekt als haar Key2LE de geest opgeeft en/of niet meer ondersteund wordt, als hij tenminste out of de box wat beter werkt dan de Titan Pocket; je moet veel zelf uitzoeken. Ik had een taal (En-Intl) aan het toetsenbord toegewezen en toen waren de alt+-combinaties stuk.

Ik moet nog met de autocorrect / toetsenbordinstellingen ruzien - ik type Nederlands, Engels en Duits door elkaar; heb voorlopig de autocorrect helemaal uitgeschakeld en zoek nog een optie voor de öäüß en diverse leestekens die niet direct onder alt+letter hangen; sym of fn doen op het moment nog niks. Maar het schrijft wel weer lekker met echte knopjes.
Het touchpad achter het toetsenbord heb ik weer uitgezet omdat het beeld tijdens het typen aan het verschuiven was in Telegram, maar daarvoor kan je uitzonderingen aanvinken?

[ Voor 27% gewijzigd door Tarin op 13-04-2022 10:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tarin

Tarin

Just plain weird.

Ik kreeg zojuist tot mijn verbazing een systeemupdate gepushed - na installeren nog steeds Android 11 maar nu wel met security updates tot september ‘22 in plaats van december ‘21.

Ik wilde hem al bijna afschrijven, een van de redenen dat ik mijn vorige telefoon wegdeed was de afgelopen ondersteuning.

Pagina: 1