Huidige situatie:
Ik heb nu een losse thermostaat. Ik kan hem zetten waar ik wil maar eigenlijk zijn alle plekken waar ik hem nu kan zetten slecht. Als ik hem op mijn bureau zet dan staat hij echt in de hoek van de kamer op een plek waar veel warmte zich verzameld. Verder staan mijn beeldschermen, computer en werklaptop daar ook. Bij de TV is ook niet handig, ik heb een grote tv die veel warmte produceert. Verder zijn de andere plekken waar hij kan staan nog veel slechter.
Gewenste situatie
Midden van de woonkamer tegen de muur naast de gang. Dat lees ik ook overal "plaats hem in het midden".
Deze zou ik https://www.bol.com/nl/p/...4aAhD-EALw_wcB#modal_open
Maar dan beginnen de vraagtekens
Vraag 1) wie kan een aansluiting maken voor de thermostaat?
Vraag 2) wat kost dat?
Vraag 3) wat gebeurt er dan eigenlijk? gaat er dan een electriciteitskabel van de meterkast naar het aansluitpunt voor de thermostaat of gaat er een kabel van de cv ketel naar het aansluitpunt?
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Het bedrijf waar ik mijn abbonnement heb voor mijn CV onderhoud deed een paar maanden nog het onderhoud en toen vroeg ik hem waar ik het beste de thermostaat kon plaatsen. Die zei ook bedraad tegen een muur. Maar hij wist niet verder hoe en wat? Ik heb ook al gezocht via Google maar dan zie ik vooral filmpjes hoe je een nieuwe thermostaat kan aansluiten op een bestaande aansluiting.
Alvast bedankt voor jullie input
Edit: blijkbaar is mijn huidige situatie nog wat onduidelijk.
Ik heb een Honeywell thermostaat die via een draad van stroom wordt voorzien. Hij is via wifi verbonden met de thermostaat. Ik kan via de thermostaat of via de app op mijn telefoon de temperatuur wijzigen.
Deze heb ik:

https://www.comwo.nl/nl/1...JUX7BXwaAnr_EALw_wcB#info
Edit nu met foto van cv ketel + wifi verzender
:strip_exif()/f/image/DwIElvoEu7ZWFP4bNhNZQi5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ix1TKkbhwW62meb3ELD54hx.jpg?f=fotoalbum_large)
X zou de perfecte plek zijn voor een thermostaat
Ik heb nu een losse thermostaat. Ik kan hem zetten waar ik wil maar eigenlijk zijn alle plekken waar ik hem nu kan zetten slecht. Als ik hem op mijn bureau zet dan staat hij echt in de hoek van de kamer op een plek waar veel warmte zich verzameld. Verder staan mijn beeldschermen, computer en werklaptop daar ook. Bij de TV is ook niet handig, ik heb een grote tv die veel warmte produceert. Verder zijn de andere plekken waar hij kan staan nog veel slechter.
Gewenste situatie
Midden van de woonkamer tegen de muur naast de gang. Dat lees ik ook overal "plaats hem in het midden".
Deze zou ik https://www.bol.com/nl/p/...4aAhD-EALw_wcB#modal_open
Maar dan beginnen de vraagtekens
Vraag 1) wie kan een aansluiting maken voor de thermostaat?
Vraag 2) wat kost dat?
Vraag 3) wat gebeurt er dan eigenlijk? gaat er dan een electriciteitskabel van de meterkast naar het aansluitpunt voor de thermostaat of gaat er een kabel van de cv ketel naar het aansluitpunt?
Wat ik zelf al geprobeerd heb:
Het bedrijf waar ik mijn abbonnement heb voor mijn CV onderhoud deed een paar maanden nog het onderhoud en toen vroeg ik hem waar ik het beste de thermostaat kon plaatsen. Die zei ook bedraad tegen een muur. Maar hij wist niet verder hoe en wat? Ik heb ook al gezocht via Google maar dan zie ik vooral filmpjes hoe je een nieuwe thermostaat kan aansluiten op een bestaande aansluiting.
Alvast bedankt voor jullie input
Edit: blijkbaar is mijn huidige situatie nog wat onduidelijk.
Ik heb een Honeywell thermostaat die via een draad van stroom wordt voorzien. Hij is via wifi verbonden met de thermostaat. Ik kan via de thermostaat of via de app op mijn telefoon de temperatuur wijzigen.
Deze heb ik:

https://www.comwo.nl/nl/1...JUX7BXwaAnr_EALw_wcB#info
Edit nu met foto van cv ketel + wifi verzender
:strip_exif()/f/image/DwIElvoEu7ZWFP4bNhNZQi5g.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6ix1TKkbhwW62meb3ELD54hx.jpg?f=fotoalbum_large)
X zou de perfecte plek zijn voor een thermostaat
[ Voor 48% gewijzigd door MetalSonic op 06-06-2021 13:50 ]

:strip_exif()/f/image/WHIqYkIoBWiOUAZSniRkSs6o.jpg?f=fotoalbum_large)