Toon posts:

*.ac3 bestanden naar wav.

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst eens een topic geopend over ac3/dts bestanden. toen gaf iemand mij deze link: http://www.minnetonkaaudio.com/Products_3.htm.

Op deze site staan 2 dts nr's die je kunt downen. Ze staan echter in wav formaat opgeslagen. Dus die dingen fik je ff op een cd et voila, prachtig dts geluid.

Nu heb ik een paar demo *.ac3's van een creative cd geripped en er een paar zelf "gemaakt"(dvd-rip, van een muziekdvd). Ik ff de extensie veranderd om naar .wav te komen, maar nee winamp pakt em niet. Hoe krijg ik het voorelkaar om deze dingen netzoals die DTS bestanden op een cd te fikken en in onze dvd speler af te spelen?

deze bestanden(via playcenter af te spelen) zijn zwaar relaxed tijdens cs. 4p surround van cs+ dolby muziek van de begees/corrs erbij roelt. Nu nog Metalica-concert erbij >:) DD roelt, k heb btw ook geen echte terugval in fps :P

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:34
De reden dat je deze bestanden niet op CD kan branden of met Winamp kan afspelen komt omdat het AC3 bestanden zijn met meerkanaalsgeluid.

Als je deze bestanden toch gaat omzetten naar WAV formaat en op CD brandt, gaat het AC3 effect verloren omdat je op een CD maar twee kanalen hebt.

De enige oplossing is om de bestanden op je harde schijf laten staan en af blijven spelen met playcenter.

(Tenzij het mogelijk is om zelf een audio-DVD te branden met meerkanaalsgeluid. Alleen heb ik hiervan weinig verstand)

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
je hebt dus niet gelezen, dit truckje hebben ze ook uitgehaald met dts bestanden, meerkanaals.......

t kan dus, maar hoe moet ik deze bestanden omzetten?

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Dts is volgens mij het zelfde als dd alleen heeft et een hogere bitrate

dus site volgen, dan optical vanuit je cd speler naar je dd versterker lussen

• Jeroen O
Laat deze reply maar zitten..

• Jeroen O
Op vrijdag 17 augustus 2001 17:56 schreef Jeroen17 het volgende:

[..]
Misschien kun je even een directe link geven, zodat ik het wat beter kan beoordelen.
Laat de link maar zitten. Ik heb de demobestanden gevonden.

(ik ga zo even de demos downloaden)

* Jeroen O vindt het een interessante site en snuffelt nog even verder..

• Jeroen O
Ik begin het te snappen.

De WAVjes die je op CD brand zijn gecodeerde bestanden die door een DTS decoder moet halen voordat je ze af kan spelen. Dat had ik in eerste instantie niet begrepen. Normaal afspelen van deze twee demo bestanden levert alleen een hoop ruis op.
Op vrijdag 17 augustus 2001 16:54 schreef neographikal het volgende:
.......

t kan dus, maar hoe moet ik deze bestanden omzetten?
Ik heb de indruk dat deze bestanden gecreeërd zijn met het programma wat ze op dezelfe site verkopen (SurCode). Hoe dan ook, wat je nodig hebt, is een programma dat bestanden kan omzetten van AC3 naar DTS codering in WAV formaat, zodat het op een audio CD kan worden gebrand.

Ik weet verder niet of dit soort programma's bestaan, aangezien SurCode het DTS bestand maakt uit zes losse WAV files. Ik ben bang dat je toch nog iets verder zal moeten zoeken want verder weet ik het ook niet meer. Mijn excuses verder voor de nutteloze replies.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 augustus 2001 19:43 schreef Jeroen17 het volgende:
Ik begin het te snappen.

De WAVjes die je op CD brand zijn gecodeerde bestanden die door een DTS decoder moet halen voordat je ze af kan spelen. Dat had ik in eerste instantie niet begrepen. Normaal afspelen van deze twee demo bestanden levert alleen een hoop ruis op.
[..]

Ik heb de indruk dat deze bestanden gecreeërd zijn met het programma wat ze op dezelfe site verkopen (SurCode). Hoe dan ook, wat je nodig hebt, is een programma dat bestanden kan omzetten van AC3 naar DTS codering in WAV formaat, zodat het op een audio CD kan worden gebrand.

Ik weet verder niet of dit soort programma's bestaan, aangezien SurCode het DTS bestand maakt uit zes losse WAV files. Ik ben bang dat je toch nog iets verder zal moeten zoeken want verder weet ik het ook niet meer. Mijn excuses verder voor de nutteloze replies.

• pvr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:35

pvr

Ik heb een versterker met DTS decoder en het geluid van DTS is verschrikkelijk goed.Het beste wat er is. >:)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Op zondag 19 augustus 2001 09:18 schreef pvr het volgende:
Ik heb een versterker met DTS decoder en het geluid van DTS is verschrikkelijk goed.Het beste wat er is. >:)
Sjees... en jouw point is ?

ontopic : hebben jullie het nou al gevonden ? ben ook wel benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 11:31 schreef Courage het volgende:

[..]

Sjees... en jouw point is ?

ontopic : hebben jullie het nou al gevonden ? ben ook wel benieuwd.
nog niet gelukt, maar een vriend is er nu mee bezig, met een uur of twee hopen we het geflikt te hebben.

ow jah, nog een klein vraagje. Ik wil nu een stukje van mijn begees dvd rippen, nl. nr 4. Maar het lukt me niet om 1 nr te isoleren met smartdvd. Voor de duidelijkheid, dit is een kopie voor eigen gebruik, dus niet illegaal. Maar hoe doe ik dit???

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 12:32 schreef neographikal het volgende:

[..]

nog niet gelukt, maar een vriend is er nu mee bezig, met een uur of twee hopen we het geflikt te hebben.

ow jah, nog een klein vraagje. Ik wil nu een stukje van mijn begees dvd rippen, nl. nr 4. Maar het lukt me niet om 1 nr te isoleren met smartdvd. Voor de duidelijkheid, dit is een kopie voor eigen gebruik, dus niet illegaal. Maar hoe doe ik dit???
is gelukt!! mooi geluid perfect en de bestanden zijn redelijk klein(10 meg voor 3,5 minuut). Heerlijk. Maar nu nog op cd.........

Verwijderd

Topicstarter
voor de mensen die denken een goede oplossing te weten is hier een stukje ac3 geluid om mee te rotzooien:
http://members1.chello.nl/r.vandegeijn/temp.ac3

plz weet iemand dit? :)

• pvr

pvr

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het zonde is om het om te zetten in wav.Ik heb zelf een receiver (SONY STR-DB940) wat ac3 met anderen woorden 5.1 of DTS codeerd.Dan kan je beter een goede versterker kopen die dit omzet.Ik heb ook antwoord op je vraag,dat programma heet Sonic Foundry Soft Encode - Dolby Digital 5.1
daar kan je van ac3 naar wav,je kan ook van wav naar ac3 (5.1)En het progie surcode kan je in elk kanaal een mono wav-file in zetten en als hij gecodeerd is dan heb je DTS.

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 19 augustus 2001 17:20 schreef pvr het volgende:
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat het zonde is om het om te zetten in wav.Ik heb zelf een receiver (SONY STR-DB940) wat ac3 met anderen woorden 5.1 of DTS codeerd.Dan kan je beter een goede versterker kopen die dit omzet.Ik heb ook antwoord op je vraag,dat programma heet Sonic Foundry Soft Encode - Dolby Digital 5.1
daar kan je van ac3 naar wav,je kan ook van wav naar ac3 (5.1)En het progie surcode kan je in elk kanaal een mono wav-file in zetten en als hij gecodeerd is dan heb je DTS.
vet, bedankt, heb je toevallig een link naar de fabrikant oid??
dit is de moeite waard om te proberen: even een stereo mp3 uitsplitsen naar 2 mono-kanalen, dan ff opmixen en spelen maar cooollll :P

edit: ik heb de website gevonden maar het proggie staat niet tussen de lijst :'( nog ff goed doorzoeken maar...

edit2: en uiteraard net als je wilt gaan zoeken op de site gaat tie plat :)

• pvr

pvr

Als je je emailadres naar mijn stuurt dan heb ik wel wat voor je.

Verwijderd

Topicstarter
ehm misschien dat we hier wat mee kunnen.
http://www.doom9.org/Soft21/Files/Audio/azid-1.7.1.zip

Ik snap er alleen echt geen fuck van. Misschien dat iemand er ff een blik op kan werpen?

• Hyperbird
  • Niet online
Je kan ook de dts track rechtstreeks op cd zetten, als je dan een optical cd speler en een dts versterker hebt, speelt je cd-speler het gewoon rauw af (zorg dat er nix op de line-out van je cd speler zit) de d/a converter van je versterker ziet het dan gewoon als dts en speelt hem ook zo af. :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 16:52 schreef Hyperbird het volgende:
Je kan ook de dts track rechtstreeks op cd zetten, als je dan een optical cd speler en een dts versterker hebt, speelt je cd-speler het gewoon rauw af (zorg dat er nix op de line-out van je cd speler zit) de d/a converter van je versterker ziet het dan gewoon als dts en speelt hem ook zo af. :7
werkt dit ook met een ac3 track. En op welke mode moek em dan fikken ?? nero zal ongetwijfeld beginnen te zaniken dat het geen wav is, vandaar.

• JoeCool
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:25

JoeCool

ToTaL CooLNeSS

Zitten die wav bestanden bij een van die programma's of zo ???
Ik kan ze namelijk niet vinden.

Fashionably sensitive, but too COOL to care

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 26 augustus 2001 17:28 schreef JoeCool het volgende:
Zitten die wav bestanden bij een van die programma's of zo ???
Ik kan ze namelijk niet vinden.
ze staan erges op de site, goed zoeken.

Maar ehh, zoals ik al dacht pakt nero mijn homemade dts/ac3 bestandne dus niet, ook niet als ik ze naar .wav benoem oid. Hoe moet ik deze dingen dan fikken???

• Hyperbird
  • Niet online
Op zondag 26 augustus 2001 16:54 schreef neographikal het volgende:

[..]

werkt dit ook met een ac3 track. En op welke mode moek em dan fikken ?? nero zal ongetwijfeld beginnen te zaniken dat het geen wav is, vandaar.
dts = ac3

jij bedoelt waarschijnlijk dd, dat is ook ac3 :)
ik weet niet hoe je et moet writen, probeer de ac3 file te renamen naar wav (lijkt me sterk dat dat werkt maar je weet het nooit) gebuik anders de search ff, ik heb et ooit hier op got gelezen.

Verwijderd

Topicstarter
ehhhhhh.....jah. Maar ik heb dus al een ac3 file en wil ze niet naar 6 mono kanalen rippen om hem vervolgens weer naar dts/ac3 te coderen. Dit moet anders kunnen, maar hoe :?

• Hyperbird
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 15:42 schreef neographikal het volgende:

[..]

ehhhhhh.....jah. Maar ik heb dus al een ac3 file en wil ze niet naar 6 mono kanalen rippen om hem vervolgens weer naar dts/ac3 te coderen. Dit moet anders kunnen, maar hoe :?
Je kan het downmixen, maar das dolby surround, is ook niet echt goed.

van ac3 naar 6 mono wav's is geen kwalitijds verlies, van die wav's naar dts is een klein beetje kwalitijdsverlies (volgens mij niet eens hoorbaar).

Anders kan het denk ik ook niet, probeer nog wat te lezen over hoe het gaat met dts, dts is volgens mij de zelfde techniek als dd alleen met een hogere bitrate.
Pagina: 1