Hallo,
Dit is eigenlijk mijn eerste post (voor zover ik me kan herinneren), ik lees wel jaren.
Wij hebben een huis gekocht (oplevering 30 Juli) en willen daarop meteen zonnepanelen plaatsen. Ik heb een aantal offertes opgevraagd om een idee te krijgen van de prijs en wat zij voorstellen.
Ik zou graag jullie advies willen m.b.t. het juiste keuze.
:strip_exif()/f/image/gWDaBGIdsgV5VeiOuOFUCS0b.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard spreekt de laatste ons het meeste aan gezien de prijs en Wp.
Ze stellen ook allemaal Solarstell aan als montagemethode.
Gezien dat er geen schaduw is, lijkt microomvormers mij absoluut niet nodig. Toch proberen sommige bedrijven...
Ik ben benieuwd naar jullie mening.
Ps. Ik been Deens, dus als er fouten zijn, komt het daardoor.
Dit is eigenlijk mijn eerste post (voor zover ik me kan herinneren), ik lees wel jaren.
Wij hebben een huis gekocht (oplevering 30 Juli) en willen daarop meteen zonnepanelen plaatsen. Ik heb een aantal offertes opgevraagd om een idee te krijgen van de prijs en wat zij voorstellen.
Ik zou graag jullie advies willen m.b.t. het juiste keuze.
Foto's
![]() | ![]() |
Beschikbare (dak)ruimte
Ca. 3,0 m x 7,5 mSchaduw
Bijna geen, kleine dakdoorvoer.Jaarverbruik
ca. 3000 kWhHuidige elektriciteitsaansluiting
1x35Budget en doel
5000 euro, doel is om meteen zoveel mogelijk vermogen op het platte dak te leggen, want kan in de toekomst niet uitgebreid worden.Wie gaat het project uitvoeren
BedrijfBijhouden van data
Een app is wel handig.Reeds verkregen offertes
:strip_exif()/f/image/gWDaBGIdsgV5VeiOuOFUCS0b.jpg?f=fotoalbum_large)
Uiteraard spreekt de laatste ons het meeste aan gezien de prijs en Wp.
Legplan
Alle bedrijven stellen 9 panelen in een zuid-opstelling aan, zoals ook te zien is bij sommige van de buren.Ze stellen ook allemaal Solarstell aan als montagemethode.
Gezien dat er geen schaduw is, lijkt microomvormers mij absoluut niet nodig. Toch proberen sommige bedrijven...
Regio
FrieslandIk ben benieuwd naar jullie mening.
Ps. Ik been Deens, dus als er fouten zijn, komt het daardoor.