Remeha Tzerra probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 10-03-2024
Goedenavond.

Ik zit met het volgende probleem en dat is dat ik sinds de 2 jaar ik hier woon alleen maar problemen ervaar met de cv ketel en ook de vorige bewoonster had al problemen met deze ketel. Het probleem is dat de radiatoren soms heet worden terwijl thermostaat uit staat en soms is het dagen of weken goed.

Het gaat om een Remeha Tzerra ketel die in 2012 geplaatst is.

Wat al gedaan is laatste 2 jaar sinds ik hier woon.
2x is de gasstraat vervangen.
3weg klep is vervangen (gisteren was de 3de keer 2014 en 2017 was die ook al vervangen).
Nieuwe thermostaat bedraad.
Nieuwe thermostaat draadloos.
Nu nieuwe thermostaat van Nest V3 (eerst bedraad nu draadloos).

Maar al met al werd vandaag de radiatoren weer heet en zal ik maandag weer moeten bellen. Maar de monteuren weten het al niet meer er zijn nu 5 geweest hier. Iemand hier toevallig bekend met dit probleem. Wat mij zojuist opviel is dat als ik de kraan open zet op heet water het linker lampje 2x snel knippert wat inhoud blokkerende ingang maar weet dus niet of dit iets normaals is en of die dit altijd al doet en of dit misschien duidt op het probleem maar viel mij bij toeval op vanmiddag.

Als iemand misschien tips of suggesties heeft lees ik het graag want hier komen wij er niet meer uit en ben bang als ik maandag de monteur bel hun ook niet meer na alles wat al vervangen is.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-05 12:00
Heb je al een trend kunnen vinden wanneer de radiatoren warm worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Dat is willekeurig, ene keer overdag ander keer savonds. Zit geen vaste regelmaat in. Wat mij wel op valt is dat ik er voor vaak de warme kraan heb open gehad. En dan zal je zeggen 3weg klep maar die is in totaal nu 3x vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Ik ben het eens met je laatste opmerking, zou wel bijzonder zijn.

Andere optie is dat het hydrauliek intern lek is (ik ken het hydrauliek van dit toestel niet, dus weet niet of dat plausibel is). Wat is de cv-druk?

Of, heb je niet toevallig weersafhankelijke regeling aan staan? Als je dat niet met thermostaatkranen combineert krijg je hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakker1982
Zelf heb ik niet zo heel veel verstand van cv ketels dus of er iets aan staat weet ik niet.
cv druk bedoel je daar dat bar metertje mee ? Die staat rond de 2 bar.

Maar zal morgen qeer xe monteur bellen en benieuwd wat ze nu gaan doen. Vrijdag zei die als het nu niet verholpen is wil die kijken of er iemand van remaha zelf kan komen om want ze zitten nu met hun handen in hun haar. Volgens de monteurs zijn dit normaal goede cv ketels zonder veel klachten dus ze vonden dit wel allemaal appart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeetIkHetNou
Je kan proberen de druk wat van het cv-systeem te laten, zeg naar 1 bar. Als het zichzelf weer ophoogt tot 2 bar is het hydrauliek intern lek.

Ben benieuwd wat de remeha monteur meldt.
Pagina: 1