Aanschaf audioreceiver

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 05-09 21:31
De receiver van mijn opa heeft de geest gegeven een paar dagen geleden en we zijn dus opzoek naar een nieuwe audio oplossing.

Ik zoek een?
Ik ben opzoek naar een apparaat wat audio over luidsprekers kan afspelen.

De huidige setup is als volgt: KPN TV kastje wat gebruikt wordt voor zowel TV als Radio. Deze is met HDMI verbonden aan de TV en met 3,5mm jack aan de receiver. Ik heb het geluid van de TV luidsprekers uitgezet omdat deze heel belabberd klinken. Het geluid loopt dus altijd via de receiver.

Wat is je budget?
Een specifiek budget is er niet, het hoeft absoluut niet bijzonders te zijn. Zolang het geluid maakt en beter klinkt dan de TV ;)

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Zoals ik eerder al schreef wil mijn opa het gebruiken met TV kijken en voor de radio overdag. De radio overdag luisteren doet hij zonder de TV aan te hebben en dit is wel een vereiste voor een nieuwe oplossing.

Mijn opa is technisch redelijk onderlegt voor zijn leeftijd maar als er zo min veranderd van hoe het nu werkt is altijd beter dan dat het compleet anders is.

De apparatuur die nu aanwezig is:
- Philips 43PUS6432/12 TV
- KPN TV ontvanger
- (kapot) Philips HTS3261/12 Receiver/radio
- 2.1 speaker/subwoofer set van bovenstaande receiver. Deze werken nog en zijn ook meer dan prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Mijn ouders thuis hebben een aantal jaren geleden een receiver gekocht waar nu alle apparatuur op is aangesloten en die gaat door naar de TV. Dit werkt prima maar ik wil kijken of het ook makkelijker/anders kan met bijv HDMI ARC.

Het kan eventueel ook een soundbar zijn als dat makkelijker is.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:34
Is de subwoofer van de HTS3261/12 actief of pasief? als het niet een eigen versterker heeft kan die niet gemakkelijk hergebruikt worden.

Een sounbar die ook zonder tv radio kan afspelen zijn de wat duurdere.

Wat heb je zelf gevonden en voldoen die of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
canonball schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 18:45:
Is de subwoofer van de HTS3261/12 actief of pasief? als het niet een eigen versterker heeft kan die niet gemakkelijk hergebruikt worden.

Een sounbar die ook zonder tv radio kan afspelen zijn de wat duurdere.

Wat heb je zelf gevonden en voldoen die of niet?
De subwoofer is een passief als ik de specificaties van Philips mag geloven.

Ik was zelf aan het kijken naar deze soundbar van LG. Deze zou volgens mij audio moeten kunnen overnemen van het KPN kastje zonder dat de TV aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Theoretisch wel, maar HDMI handshake wil nog wel eens roet in het eten gooien.
Speakerset van de Philips mag nog goed zijn, maar iets wat een passieve sub aan kan sturen ga je niet zo makkelijk vinden. Hergebruik van de philips speakers zie ik dan ook niet zo snel gebeuren.
Ik neem aan dat het ding ook afstandbediening moet hebben voor het volume, of pak je daar het KPN kastje voor?
Verder even de vraag welke aansluitingen het KPN kastje heeft. Er zijn er in de loop der jaren verschillenden uitgeleverd met diverse aansluitingen, dus even goed te weten wat er voor handen is.

Last: wat is je budget?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
The Eagle schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 17:53:
Theoretisch wel, maar HDMI handshake wil nog wel eens roet in het eten gooien.
Speakerset van de Philips mag nog goed zijn, maar iets wat een passieve sub aan kan sturen ga je niet zo makkelijk vinden. Hergebruik van de philips speakers zie ik dan ook niet zo snel gebeuren.
Ik neem aan dat het ding ook afstandbediening moet hebben voor het volume, of pak je daar het KPN kastje voor?
Verder even de vraag welke aansluitingen het KPN kastje heeft. Er zijn er in de loop der jaren verschillenden uitgeleverd met diverse aansluitingen, dus even goed te weten wat er voor handen is.

Last: wat is je budget?
Oké dus een soundbar is dus niet altijd de beste optie. Speakers zullen dus ook nieuw gekocht moeten worden.

Verder qua afstandsbediening, De KPN afstandsbediening werkt nu alleen op de TV aangezien hij niet is verbonden met de versterker op een audio kabel na. Het kastje van KPN is de Arris VIP2952. Deze heeft HDMI, 3.5mm en optical audio.

Qua budget, er is niet echt een limiet. Zolang de prijs te verantwoorden is. Richtprijs is 3 a 400 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik neem even aan dat je opa radio analoog luistert, dus niet via het KPN kastje.
Either way lijkt het me de vraag wat ie zelf wil. Ik gok gewoon iets simpels en doeltreffends. Hoeft ongetwijfeld geen 5.1 en surround of whatever, als het maar fatsoenlijk klinkt en beter dan de TV.

Ik zou zelf voor een microsetje kijken. Analoge radio, aux ingang en een paar speakers. KPN kastje sluit je aan op de aux, je kunt radio luisteren waar de TV niet voor aan hoeft. Evt koop je er eentje met DAB ontvangst, dan zit je helemaal future proof.

Lijstje: https://tweakers.net/home...YKsXW6igZG1ggi5sbWILEa2sB

Ik kan zelf deze aanraden: pricewatch: Panasonic SC-PMX94 ik heb zijn voorganger op de slaapkamer en dat geeft serieus een goed geluid. Past ook in het budget, doet alles wat je wilt. Heeft zelfs optical in, dus je sluit het KPN kastje zo aan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djdaan
The Eagle schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 13:04:
Ik neem even aan dat je opa radio analoog luistert, dus niet via het KPN kastje.
Either way lijkt het me de vraag wat ie zelf wil. Ik gok gewoon iets simpels en doeltreffends. Hoeft ongetwijfeld geen 5.1 en surround of whatever, als het maar fatsoenlijk klinkt en beter dan de TV.

Ik zou zelf voor een microsetje kijken. Analoge radio, aux ingang en een paar speakers. KPN kastje sluit je aan op de aux, je kunt radio luisteren waar de TV niet voor aan hoeft. Evt koop je er eentje met DAB ontvangst, dan zit je helemaal future proof.

Lijstje: https://tweakers.net/home...YKsXW6igZG1ggi5sbWILEa2sB

Ik kan zelf deze aanraden: pricewatch: Panasonic SC-PMX94 ik heb zijn voorganger op de slaapkamer en dat geeft serieus een goed geluid. Past ook in het budget, doet alles wat je wilt. Heeft zelfs optical in, dus je sluit het KPN kastje zo aan :)
Hij luistert op het moment via het KPN kastje naar de radio op de 8xx kanalen. FM al heel lang niet meer.

Verder zijn het wel prima opties. Ik zal het bespreken met hem vanavond. Mocht ik nog vragen hebben dan update ik de post!
Pagina: 1