Vorig jaar heb ik een PV installatie eigenhandig aangelegd waar ik voor een Fronius Symo omvormer heb gekozen onder anderen omdat de data van PV/ omvormer direct via de ingebouwde wifi naar mijn Windows PC uit te lezen (zou) zijn.
Afgelopen dagen heb ik de chaotische website van Fronius afgezocht naar een PC Windows programma om dat mogelijk te maken, helaas tot mijn verbazing is er niets dat er op lijkt:
1) er zijn alleen App's, geen Windows programma.
2) de data van de PV installatie moet via internet verstuurd worden, waar ik via de Solarweb app mijn gegevens kan opvragen.
En dat is nou juist wat ik niet wil...
Gelukkig heeft de omvormer een ingebouwd display, waar ik de opbrengst van de dag kan bekijken (maar niet kan opslaan)
Heeft er iemand een oplossing?
Afgelopen dagen heb ik de chaotische website van Fronius afgezocht naar een PC Windows programma om dat mogelijk te maken, helaas tot mijn verbazing is er niets dat er op lijkt:
1) er zijn alleen App's, geen Windows programma.
2) de data van de PV installatie moet via internet verstuurd worden, waar ik via de Solarweb app mijn gegevens kan opvragen.
En dat is nou juist wat ik niet wil...
Gelukkig heeft de omvormer een ingebouwd display, waar ik de opbrengst van de dag kan bekijken (maar niet kan opslaan)
Heeft er iemand een oplossing?
20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic J Mono 7KW; Atlantic Explorer V3