[Docker] Unifi-Controller migreren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:58
Goedemorgen. ik ben momenteel bezig om mijn unifi-controller (draait op een docker op mijn synology nas) updateable te maken zonder dat ik alle settings verlies. Nu volg ik deze video waarin alles stap-voor-stap wordt uitgelegd. Is heb echter iets vreemds:

Als ik kijk naar de video dan wordt er op een gegeven moment een unifi folder gemaakt op de nas waarin de config-settings opgeslagen moeten worden. Deze folder bestaat al bij mij met daarin bestanden die recent zijn (van vandaag bijvoorbeeld) :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJcYc475fDgtY6zwKJ9i9fcDWOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WlMUv3hCSa4tRxq3lLzuOGia.png?f=fotoalbum_large

Deze folder wordt dus nu al gebruikt zo te zien door de docker container.

Kijk ik echter naar de advanced properties van de docker-image dan zie ik daar geen folder staan:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQobJ6UExC2LFg-JhAjmwPRah8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3lR9mY1ef5xtpYRJmPaamdl3.png?f=fotoalbum_large

Ik had hier dus iets verwacht van een folder link met /var/lib/unifi (zoals je ook in de video ziet op 2:33. Wat gaat er nu mis?

Ik ben bang om te gaan prutsen om zo alle settings kwijt te raken van de unifi controller... alvast bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:39
kuwerti schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:44:
Goedemorgen. ik ben momenteel bezig om mijn unifi-controller (draait op een docker op mijn synology nas) updateable te maken zonder dat ik alle settings verlies. Nu volg ik deze video waarin alles stap-voor-stap wordt uitgelegd. Is heb echter iets vreemds:

Als ik kijk naar de video dan wordt er op een gegeven moment een unifi folder gemaakt op de nas waarin de config-settings opgeslagen moeten worden. Deze folder bestaat al bij mij met daarin bestanden die recent zijn (van vandaag bijvoorbeeld) :

[Afbeelding]

Kijk ik echter naar de advanced properties van de docker-image dan zie ik daar geen folder staan:
[Afbeelding]

Ik had hier dus iets verwacht van een folder link met /var/lib/unifi (zoals je ook in de video ziet op 2:33. Wat gaat er nu mis?

Ik ben bang om te gaan prutsen om zo alle settings kwijt te raken van de unifi controller... alvast bedankt voor de hulp.
Ik heb het ook draaien in docker en synology.

Ik gebruik deze stappen om het te kunnen laten draaien:
https://lazyadmin.nl/home...synology-nas-with-docker/

Wanneer je een update wilt doen van versie A naar versie B volg ik deze stappen:

I found this to be the easiest way to change tag and keep settings

. The image path and tag are storing in settings so

1. In the Docker app, Export the current container settings. it will create a .json file

2. Find the image setting and change the tag. save changes.

3. In the Docker app, Stop and delete the current container.

4. In the Docker app, Click on 'import" and select the modified settings file.

5. Launch the new container.

It will be using the tag you selected with all of the settings of the previous container.

https://community.synology.com/enu/forum/1/post/123646

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-12-2024

Coolhva

Dr. Zero Trust

kuwerti schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 09:44:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik draai hem ook op mijn synology en je hebt een "foutje" omdat je inderdaad NIET de map heb gekoppeld. Gelukkig kan je een nieuwe container maken zonder de oude de nek om te draaien.

Wat je doet is een backup maken van je configuratie (IN de unifi controller). Stop daarna de oude unifi controller container. Daarna maak je een nieuwe container met docker met daarin de jacobalberty/unifi image en doe je de juiste map koppelen, etc. en dan start je deze controller op.

Wanneer je met je webbrowser naar de nieuwe controller gaat kan je de backup teruglezen van je oude controller en dan zou deze moeten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

vanputten80 schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Ik heb het ook draaien in docker en synology.

Ik gebruik deze stappen om het te kunnen laten draaien:
https://lazyadmin.nl/home...synology-nas-with-docker/

Wanneer je een update wilt doen van versie A naar versie B volg ik deze stappen:

I found this to be the easiest way to change tag and keep settings

. The image path and tag are storing in settings so

1. In the Docker app, Export the current container settings. it will create a .json file

2. Find the image setting and change the tag. save changes.

3. In the Docker app, Stop and delete the current container.

4. In the Docker app, Click on 'import" and select the modified settings file.

5. Launch the new container.

It will be using the tag you selected with all of the settings of the previous container.

https://community.synology.com/enu/forum/1/post/123646
Dat kan... maar wel omslachtig....

Ik log in met SSH op mijn synology en voer het volgende commando uit:

$sudo docker ps

Dan zie je welke containers draaien met welke image, dan pak je de image van de unifi controller en die pull je:

$sudo docker pull jacobalberty/unifi:latest

En daarna stop ik de container in de gui, kies ik "clear" (clear doet in de achtergrond de image die aan de container is gelinkt verwijderen en pakt de laatste versie uit de locale cache, daarom doe ik de pull zodat ik de lokale cache bijwerk) in het menu en daarna start ik hem weer en werkt het als een tierelier.

Het probleem waar @kuwerti tegen aan loopt is dat hij nooit de unifi map in de container heeft gekoppeld aan een unifi map BUITEN de container. Als hij nu een clear commando doet of een nieuwe container maakt dan zijn alle instellingen verloren omdat een nieuwe container niet bij de unifi map kan in de oude container.

De logica met containers is dat als je geen map koppelt hij dan de map IN de container zelf gebruikt. Dat werkt prima... totdat je wilt updaten.

[ Voor 18% gewijzigd door Coolhva op 05-06-2021 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Coolhva schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 11:19:
[...]

Het probleem waar @kuwerti tegen aan loopt is dat hij nooit de unifi map in de container heeft gekoppeld aan een unifi map BUITEN de container. Als hij nu een clear commando doet of een nieuwe container maakt dan zijn alle instellingen verloren omdat een nieuwe container niet bij de unifi map kan in de oude container.
Thanks @Coolhva en anderen. nog een vraag:
Hoe kan het dan dat ik toch een unifi-map zie waarin zeer recente bestanden zie staan. (zie mijn plaatje) Dat snap ik dan niet. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJcYc475fDgtY6zwKJ9i9fcDWOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WlMUv3hCSa4tRxq3lLzuOGia.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door kuwerti op 05-06-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolhva

Coolhva

Dr. Zero Trust

kuwerti schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 12:11:
[...]

Thanks @Coolhva en anderen. nog een vraag:
Hoe kan het dan dat ik toch een unifi-map zie waarin zeer recente bestanden zie staan. (zie mijn plaatje) Dat snap ik dan niet. 8)7

[Afbeelding]
De screenshot die je eerder poste was van een nieuw aan te maken container en niet van je huidige. Waarschijnlijk heb je dus wel de juiste map gekoppeld in de container die nu draait.

Dan kan je mijn stappenplan volgen. Via ssh inloggen, docker pull, container stoppen, “clear” via het menu uitvoeren, container starten.

Maak sowieso een backup van controller via de GUI, just in case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:35

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

@kuwerti, ik heb je post (en daarbij opvolgende reacties) even naar een eigen topic verplaatst.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuwerti
Thanks allemaal,

Ik ga morgen of aankomende week eens even kijken hoe ver ik kom. ik laat het jullie weten!
Pagina: 1