Vandaag wilde ik mijn pc opstarten, hij geeft geen beeld of enig teken van leven. Het aan/uit lampje knippert op een vast tempo, op het moment dat het lampje aan gaat probeert de cpu fan te gaan draaien. Op het moederbord krijg ik foutcode 00 te zien voor een seconde, waarnaar deze uit gaat.
Zodra de code zichtbaar is probeert de cpu fan te draaien. Volgens Asus betekent de foutcode CPU Fault.
Mijn hardware:
InWin Chopin
Asus Maximus VII Impact (ITX Z97)
Intel Core i5 4690k zonder OC
Voeding zit vast in de behuizing.
Samsung 850 Evo SSD
Wat heb ik geprobeerd?
Moederbord uit de case gehaald, en op de voeding aangesloten van de case, dit maakt niks uit.
Andere voeding geprobeerd, wel een oudje maar werkt wel (uit ander systeem gehaald). Dit maakt niks uit.
CMOS batterij verwijderd en even laten rusten, ook de CMOS Clear knop ingedrukt van het moederbord. Dit maakt niks uit.
Processor en koeler opnieuw gemonteerd, socket gecontroleerd, dit maakt niks uit.
RAM geheugen met verschillende configuraties gemonteerd, dit maakt niks uit.
Om op te starten heb ik de knop op het moederbord gebruikt.
De laatste keer dat ik dit systeem opgestart heb kreeg ik geen beeld, maar verder geen aandacht aan geschonken i.v.m. tijd, misschien was dit probleem toen (een paar weken terug) ook al aanwezig. De PC heeft altijd aan de stroom gehangen en dus stroom op de voeding gehad (er zit geen schakelaar op).
De fan van de voeding gaat op hetzelfde moment aan en uit als de cpu fan.
Ik heb helaas geen onderdelen om de componenten uit te sluiten, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zover ik overal lees is de kans klein dat de processor gehemeld is.
Zodra de code zichtbaar is probeert de cpu fan te draaien. Volgens Asus betekent de foutcode CPU Fault.
Mijn hardware:
InWin Chopin
Asus Maximus VII Impact (ITX Z97)
Intel Core i5 4690k zonder OC
Voeding zit vast in de behuizing.
Samsung 850 Evo SSD
Wat heb ik geprobeerd?
Moederbord uit de case gehaald, en op de voeding aangesloten van de case, dit maakt niks uit.
Andere voeding geprobeerd, wel een oudje maar werkt wel (uit ander systeem gehaald). Dit maakt niks uit.
CMOS batterij verwijderd en even laten rusten, ook de CMOS Clear knop ingedrukt van het moederbord. Dit maakt niks uit.
Processor en koeler opnieuw gemonteerd, socket gecontroleerd, dit maakt niks uit.
RAM geheugen met verschillende configuraties gemonteerd, dit maakt niks uit.
Om op te starten heb ik de knop op het moederbord gebruikt.
De laatste keer dat ik dit systeem opgestart heb kreeg ik geen beeld, maar verder geen aandacht aan geschonken i.v.m. tijd, misschien was dit probleem toen (een paar weken terug) ook al aanwezig. De PC heeft altijd aan de stroom gehangen en dus stroom op de voeding gehad (er zit geen schakelaar op).
De fan van de voeding gaat op hetzelfde moment aan en uit als de cpu fan.
Ik heb helaas geen onderdelen om de componenten uit te sluiten, heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Zover ik overal lees is de kans klein dat de processor gehemeld is.
Lord-The-Gamer (L-T-G)