Ik wil een paar DIY betonnen speakers maken met een setje Dayton Audio PS95-8's, aangezien dit populaire en goede beginner-setje is.
Voorbeeld:
(maar dan van beton, (verwijderbare) front-panel wel van hout/fineer).
Nu heb ik zelf weinig tot geen ervaring met speakers en audio, maar lijkt me dit een mooi project. Ik heb mezelf even georienteerd en voor het beton- en constructie gedeelte verwacht ik geen problemen, maar ik had toch wat vragen audio-technisch gezien:
Voorbeeld:
:strip_exif()/f/image/4q5aMcKrepBrqinlOY7GIOQg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu heb ik zelf weinig tot geen ervaring met speakers en audio, maar lijkt me dit een mooi project. Ik heb mezelf even georienteerd en voor het beton- en constructie gedeelte verwacht ik geen problemen, maar ik had toch wat vragen audio-technisch gezien:
- Alhoewel het een full-range driver is, wordt er in sommige gevallen nog een filter over gezet voor betere bass-prestaties, zie hier (schema), denken jullie dat dit nodig is of heeft iemand hier ervaring mee? Het setje wordt als desktop 2.0 set aangesloten.
- De PS95-8 heeft een Vas van 0.94 liter, maar ik zie de meeste builds groter dan dat i.c.m. een bass reflex poort, maar hoe kan ik de specificaties hiervan berekenen? Ofwel, hoe groot kan ik gaan en welke diameter poort heb ik nodig?
- Wat zou een goede instap-model versterker hiervoor zijn? Ik zoek het liefst een model met ingebouwde Chromecast functie, maar die bestaan eigenlijk nauwelijks.